„Pentru aceste investiții, 206 milioane de lei vor fi asigurate de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, prin Programul Național de Redresare și Reziliență. Vom asigura în total 247,5 milioane de euro pentru construirea unei rețele de 3.000 de kilometri de piste de biciclete, în vederea conectării României la arterele cicloturistice europene, respectiv pentru a accesibiliza obiectivele turistice naționale și a oferi familiilor oportunitatea de recreere ecologică cu bicicleta”, a declarat Cseke Attila, după semnarea celor șapte contracte de finanțare.
Ministrul a mai adăugat că în Valea Ierului se construiesc două piste de biciclete interconectate, cu o lungime de peste 91 de kilometri, respectiv din Oradea se va asigura o pistă de biciclete continuă până la limita județului Arad și spre frontieră.
[eadvert]
Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Tánczos Barna, a subliniat că ciclismul reprezintă una din cele mai durabile forme de turism, motiv pentru care ministerul de resort acordă o atenție deosebită acestor investiții, pe care le completează din bugetul Administrației Fondului pentru Mediu.
„O mare parte a pistelor de biciclete construite pe digurile de protecție vor fi amplasate în Transilvania, contribuind la creșterea atractivității turistice a regiunilor printr-o investiție importantă și din punct de vedere al protecției împotriva inundațiilor. Digurile de protecție au fost intabulate în cartea funciară și ca urmare, anul acesta vom putea demara procedurile de achiziții publice. Vom acorda sprijin autorităților locale pentru a conecta pistele cicloturistice de pe diguri cu propriile rețele de drumuri, cei 3.000 de kilometri de piste de biciclete construite din PNRR fiind completate cu aproape 900 de kilometri de rețea locală. Prin realizarea acestor investiții, România poate fi așezată pe harta europeană de ciclism”, a subliniat ministrul.
Pistele de biciclete se construiesc în cinci județe din Transilvania (Arad, Bihor, Harghita, Mureș, Satu Mare) și în județul Dolj. Pentru construirea pistelor de biciclete, Ministerul Mediului a depus proiecte prin autoritățile aflate în subordinea sa. Se pot construi piste de biciclete doar pe acele baraje și diguri de protecție care sunt întăbulate în proprietatea Statului Român.
Conform contractelor de finanțare, se vor construi 29,08 km în județul Arad, 180,2 km în județul Bihor, 25,30 km în județul Dolj, 45,05 km în județul Harghita, 34 km în județul Mureș, 4,09 km în județul Satu Mare, și 37 km în județul Timiș.
Cel mai lung segment
Segmentul cel mai lung este cel din județul Bihor, cererea de finațare fiind întocmită de directorul Administrației Bazinale de Apă Crișuri, Pásztor Sándor. „Depunerea proiectului a presupus o muncă serioasă, sprijinită de primari, profitând în același timp de posibilitatea oferită de Ministerul Dezvoltării de a depune proiecte pe segmente ale digurilor de protecție întăbulate. În nord, traseul pistei de biciclete se va întinde de-a lungul râurilor Ier și Barcău, în timp ce în sud se va întinde de la Oradea până la granița din Salonta, ajungând în localitatea Sarkad. Astfel, se creează o legătură de piste de biciclete între Oradea – Salonta – Gyula, putând ajunge pe două roți de la Marghita la Berettyóújfalu, sau de la limita cu județul Satu Mare, pe malul Ierului, până la graniță”, a explicat acesta.
Unitățile administrativ-teritoriale implicate sunt: Roșiori, Diosig, Săcueni, Cherechiu, Tarcea, Sălacea, continuând în Județul Satu Mare în Pir, Tămășeu, Roșiori, Sălard, Sâniob, Chișlaz, Petreu, Marghita, Oradea, Sântandrei, Borș, Girișu de Criș, Toboliu, Sânnicolau Român, Cefa, Mădăras, Salonta, Ciumeghiu, Zerind și Avram Iancu.
Trimite articolul
XSunt și în Arad unele”desene”pe marginea șoselelor făcute de fostul edil,europarlamentarul inginer Falcă,care sunt ocupate de către mașini în proporție de 90%
O sa creasca buruienile pe ele. Doar sa mai tocam niste bani inutili, ca mai toate lucrarile. Fara rost si impotriva cetateanului