Președintele Consiliului Județean, Pasztor Sandor, anunță oficial că în iarna 2018 – 2019 nu vor mai fi zboruri Ryanair de la Oradea. După întâlnirea de la Dublin, de marți, compania irlandeză i-a transmis șefului Consiliului Județean documentul oficial prin care informează despre întreruperea zborurilor.
Oradea – victimă colaterală
Pe lângă Oradea, Timișoara și Craiova, Ryanair va închide curse din Croația, Bulgaria, Lituania, Spania și Danemarca, subliniază președintele Pasztor, care crede că Oradea este doar o victimă colaterală a problemelor interne de la Ryanair. Piloții dezertează de la compania irlandeză, problemele grave cu personalul cronicizându-se, la Ryanair, încă de anul trecut.
Șeful CJ Bihor a constatat că întâlnirile purtate la Dublin cu reprezentanții Ryanair au generat „discuții purtate în paralel”. Argumentele duse de CJ și de Aeroport, ce arată cifre excelente privind încărcarea aeronavelor Ryanair de la Oradea, de peste 80%, s-au lovit de limbajul de lemn corporatist al Ryanair. Compania aeriană a subliniat invariabil că veniturile de pe Oradea sunt în scădere, refuzând cu obstinație să își modifice politica de tarifare, conform relatărilor lui Pasztor.
„Încercăm să găsim variante de înlocuire. Este o situație care, ne place sau nu ne place, trece peste hotarele Oradiei și României. Eu am dorit să specific la întâlnire că comunicarea între noi, din punctul meu de vedere, este problematică”, a declarat Pasztor.
Potrivit acestuia, discuțiile cu Ryanair privind eventuala reluare a zborurilor vor fi reluate spre finalul iernii 2018 – 2019.
Președintele CJ Bihor anunță că săptămâna viitoare va purta discuții, la București, cu alți operatori aerieni, pentru înlocuirea rutelor Ryanair, începând din toamnă.
Oradea – Londra, peste 100%
„Au fost situații când biletele vândute pentru destinația Londra au fost vândute la capacitate de peste 100%! I-am întrebat: Cât rentează atunci, 150% sau 180%?!”. Declarația aparține lui Pasztor Sandor, șeful CJ Bihor, care refuză explicațiile Ryanair, cum că destinațiile aeriene de la Oradea nu ar fi fost rentabile. Așa a justificat Ryanair suspendarea zborurilor de la Oradea, pe perioada noiembrie 2018 – martie 2019.
La Dublin, Pasztor le-a explicat celor de la Ryanair că CJ Bihor a investit în reclamă și prezențe la târgurile turistice în localitățile de destinație, pentru a populariza zborurile internaționale de Oradea. De asemenea, a fost subliniată investiția în noul terminal de la Aeroport. Pasztor a propus inclusiv reducerea zborurilor. Fără niciun rezultat. Ryanair era deja decisă ca Oradea să dispară de pe harta sa, măcar pentru iarna 2018 – 2019.
Vin alții, cu alte prețuri?!
„Nu avem o problemă cu Oradea. Cred că suntem victimă colaterală, deoarece pică o bună parte din cursele Ryanair din Europa de Est. Se va analiza ce va fi din primăvara 2019 sau avem varianta ruperii contractului”, afirmă Pasztor, care pare decis să aducă alți operatori aerieni la Oradea. Admite că, în noile condiții, nu va fi ușor.
„Nu mă pot pronunța, dar părerea mea este că s-a terminat epoca curselor cu 2,99, 4,99 sau cu 10,99 euro. Cel mai sigur alți operatori vor efectua curse, dar cu alte prețuri”, afirmă Pasztor.
Nu o spune, dar alternativele ar putea fi Blue Air sau Lufthansa.
O altă bătaie de cap a CJ Bihor este schema ex-ante, prin care Ryanair a beneficiat de reducerea maximală a taxelor aeroportuare (sub 3 euro/pasager, de la 9 euro/pasager, cât ar fi costul normal), în ultimul an. Nicio altă companie nu va putea beneficia de această schemă de subvenționare, pe destinațiile operate deja de Ryanair, în viitorul an.
„Și dacă va fi iarna viitoare mai grea, sunt ferm convins că vom găsi operatori. Noi pregătim un dosar de prezentare a Aeroportului Oradea, cu investițiile și gradul foarte bun de ocupare a curselor din ultimul an și cred că 2-3 curse vom reuși să obținem, încă din toamnă”, prefigurează Pasztor, care rămâne, așadar, optimist, în ciuda situației inconfortabile.
[related-post post_id=”2004321″]
[related-post post_id=”2003417″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!