România ocupă a doua poziţie în Europa, după Turcia, în funcţie de creşterea şi potenţialul de creştere din sectorul de mâncare şi băutură, incluzând consumul din restaurante, unităţi fast-food, cafenele, ceainării şi gelaterii, conform unui studiu publicat săptămâna trecută de Cushman & Wakefield.
În Europa, anul trecut au fost cheltuiţi echivalentul a 796 de miliarde de euro în sectorul de mâncare şi băutură (food & beverage – F&B), în condiţiile în care ritmul mediu de creştere al pieţei din ultimul deceniu a fost de 4,2% pe an. Pentru următorii 10 ani (2017-2026), consultanţii Cushman & Wakefield estimează un ritm mediu de creştere de 4,9% pe an.
Spania, Marea Britanie, Italia, Germania şi Franţa au fost cele mai mari cinci pieţe de F&B în 2016, în condiţiile în care în Spania, liderul pieţei de profil la nivel european, piaţa a atins nivelul de 120 de miliarde de euro, reprezentând 15% din consumul la nivel european.
Pe de altă parte, pieţele din centrul şi estul Europei, precum Turcia, România, Bulgaria, Polonia şi Ucraina, au avut şi îşi vor păstra un ritm de creştere peste media europeană. România s-a clasat pe locul al doilea în funcţie de ritmul de creştere din ultimii zece ani, estimat la 7,2% pe an, şi se află pe aceeaşi poziţie şi în funcţie de potenţialul de creştere pentru următorul deceniu, ritmul mediu de creştere fiind estimat la 8,8% pe an.
Cele mai mari zece centre comerciale din România găzduiesc aproximativ 250 de unităţi F&B, întinse pe o suprafaţă închiriabilă de peste 40.000 de metri pătraţi, reprezentând circa 6% din suprafaţa închiriabilă a centrelor comerciale analizate, potrivit datelor centralizate de Cushman & Wakefield Echinox.
Citiți principiile noastre de moderare aici!