Guvernul României a aprobat miercuri, 1 iulie, un Memorandum pentru deschiderea noului punct de trecere a frontieră, pe autostrada ce urmează să fie dată în trafic, anul acesta, la nord de Oradea. Urmează ca și Guvernul Ungariei să își dea acordul.
Vama se va chema Borș II – Nagykereki și, până la construirea noilor tronsoane de autostrăzi, va lega Zona Metropolitană Oradea de granița cu Spațiul Schengen, pe autostradă, lângă localitatea Santăul Mare. Prin noua vamă va fi interconectat tronsonul de autostradă A3 Borș – Biharia de autostrada maghiară, ce vine dinspre Debrețin (M35) și care, pe viitor, va veni și din direcția Szolnok (M4).
Pentru înființarea noii vămi, va trebui modificat Acordul dintre cele două guverne privind controlul traficului rutier și feroviar, semnat în 2006.
” Având în vedere urgenţa înfiinţării punctului de trecere a frontierei de la Borș II – Nagykereki, apreciem că este preferabil ca acordul prin care se realizează modificarea Acordului din 2006 să fie încheiat prin schimb de note verbale.
Menționăm de asemenea că Acordul din 2006 a mai fost modificat anterior, prin schimb de note verbale, pentru înființarea punctului de la Nădlac – Csanádpalota. Faţă de cele de mai sus, propunem transmiterea unei propuneri părții ungare pentru încheierea unui acord prin schimb de note verbale pentru modificarea Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Ungare privind aplicarea Convenţiei dintre România şi Republica Ungară privind controlul traficului rutier şi feroviar, semnată la Bucureşti la 27 aprilie 2004, semnat la Bucureşti la 21 decembrie 2006″, se arată în Memorandumul adoptat miercuri de Guvern, la propunerea miniștrilor Vela (Interne) și Aurescu (Externe), cu avizul miniștrilor Predoiu (Justiție) și Bode (Transporturi).
În februarie încep lucrările la Biharia – Chiribiș. Când semnează pentru Chiribiș – Suplac?
Patronul Selina, pe cai mari de… autostradă. Rus, ironic la adresa presei și a DNA
Trimite articolul
XŞi o parcare gratis de Sfântul Ştefan.
poi si guv. ungar propune sa faceti si voi autostarzi sa aibe la ce sa lege autostrazile lor !!!
Moda noastrã gârba boz e s-odihuim la cozi.
Clarificare pentru cei care nu cunosc geografia locala:::::: Bors-Biharia nu exista ca si traseu de autostrada – sunt vreo 10 km si 2 localitati intre Bors si punctul in care autostrada intersecteaza frontiera si merge la Biharia, la nord de axa Bors-Oradea. Nu prea inteleg de ce atata graba pentru cei 5 km de asfalt pe care-i avem … ah, da, suna frumos in an electoralca s-a dat in folosinta vama si autostrada :((((
-
pesedist patetic
-
Pai, mai draga… daca tot le ai cu geografia !!
Poti merge pe cei 5km de autostrada si dupa aia… tot pe autostrada spre EU. Nu mai belesti o data ochii pe harta?
Poate te dumiresti.
Chiar esti PSDist.-
Kpax- dincolo e camp, nu e chiar URGENTA, cum scrie articolul… deci canci UE deocamdata. iar de la Bors la Biharia nu vei merge niciodata pe autostrada, eventual pe centura extinsa a Oradiei, catre nodul rutier de langoa noua trecere de frontiera.
-
-
Tu nu intelegi faptul ca chiar daca autostrada in cauza nu prea conteaza semnificativ acum, punctul de trecere suplimentar e foarte util pentru decongestionarea vechiului punct Bors 1.
-
Graba e pt. ca investitia e facuta partial din fonduri europene, si trebuie terminata la timp, altfel trebuie rambursata suma! Locul de conexiune cu autostrada M35 din Ungaria a fost fixat de mult, prin acord bilateral! Cele doua tari numai asa au putut accesa fondurile, daca au clarificat lucrarile sumel, au inaintat dosarele impreuna….