În Uniunea Europeană, 37% dintre manageri sunt femei, 28% fac parte din boardul managerial, iar 18% sunt Senior Executives. România ocupă locul 1 în Uniunea Europeană (34%) atunci când vine vorba de femei care conduc afaceri din poziția de Senior Executives, urmată de Estonia (33%), Lituania (30%) și Letonia (29%), potrivit unui raport Eurostat.
[eadvert]
Mai mult decât atât, mamele-antreprenor sunt un fenomen apărut recent în România și principalele lor avantaje în pandemia Covid-19 au fost acelea că erau deja obișnuite cu lucrul de acasă și că erau familiarizate cu comunicarea online. „Din păcate, totuși foarte puține dintre afacerile «mamprenoarelor» erau pregătite pentru online înainte de pandemie, iar principalul motiv rămâne costul ridicat al dezvoltării unui website de calitate și investiția financiară destul de mare necesară pentru a deveni vizibil în marea masă de oportunități pe care o oferă internetul”, precizează Alina Bota – Consultant în Personal Branding și Fondator Mamprenoare.
Mamele antreprenor încep să devină o forță în E-commerce. Sunt peste 500.000 de afaceri active în România care au ca acționar o femeie, iar majoritate afacerilor conduse de femei sunt microintreprinderi (cabinete diverse, saloane de înfrumusețare, magazine, centre educaționale, terapii, mici ateliere de producție etc.), prezența lor online fiind de multe ori redusă la o pagină de Facebook sau un website cu buget redus, care sunt ca niște picături ce se pierd într-un ocean de oferte. Dacă dorești să cumperi ceva de la o mamă-antreprenor, singura șansă să o găsești sunt grupurile de Facebook pentru mămici, care sunt cercuri închise și recomandările sunt total subiective.
Mamprenoare este un Business Hub&Accelerator construit special pe nevoile acestei categorii speciale de mici antreprenori și a venit cu o soluție care adună într-un singur loc afacerile femeilor: o platformă online care este ca un „site de site-uri” și care permite creșterea vizibilității fiecărei mici afaceri locale. Pe 1 martie s-a lansat varianta îmbunătățită a platformei mamprenoare.eu cu funcționalități premium pentru a oferi și mai multă vizibilitate atât afacerii, cât și mamprenoarei care a creat-o.
„Mamprenoare.eu este alegerea potrivită atât pentru afacerile la început de drum cât și pentru cele consacrate. Un website, hostingul, prezența în social media, e-mail marketingul, campaniile pay-per-click și de marketing automatizat pot însuma costuri de peste o mie de euro pe lună pentru o afacere. Acest buget exclude partea de realizare a identității vizuale și nu putem vorbi și de o strategie de marketing pe termen lung. Mamprenoare.eu reduce acest buget cu până -95%”, spune Daniela Șuhanea, Senior Marketing Consultant Franc.Agency.
„Principiul este simplu: ne promovăm împreună și astfel eficientizăm costurile și creștem performanța promovării în online. Plaforma permite realizarea unui profil de companie standardizat care este asemănător cu un landing page, a unui cont de specialist care este ca un CV online pentru un freelancer sau expert și promovarea evenimentelor sau a produselor proprii în marketplace. Din punct de vedere SEO, cu Mamprenoare ai asigurat faptul că oricine caută pe motoarele de căutare după numele afacerii tale sau numele tău vei fi printre primele rezultate. Mai mult decât atât, se face legătura între antreprenor și afacere, aspect care ajută mult la credibilitate atunci când discutăm de afaceri pornite din pasiune”, explică Alina Bota.
Mamele țin la etica în afaceri
Etica în afaceri rămâne o valoare de grup și toate membrele beneficiază de un plus de credibilitate, fiindcă în Mamprenoare.eu sunt acceptate doar afacerile verificate de administratorii platformei. Astfel, nu sunt acceptate în platformă afacerile care nu funcționează legal sau afacerile de tip MLM.
„Pandemia ne-a învățat pe toți un lucru care, pentru mamprenoare, este un obiectiv încă de la înființare, în urmă cu 5 ani: dacă adunăm la un loc toate micile afaceri locale ale femeilor, care sunt răspândite online și care se luptă pentru vizibilitate și le oferim posibilitatea să aibă o imagine coerentă și posibilitatea să fie găsite ușor după localitate, domeniu, fiecare dintre noi poate crește mult mai repede decât separat. Și dacă putem face asta reducând costurile de promovare cu peste 95% și timpul investit în această activitate, atunci resursele salvate astfel pot fi îndreptate înspre dezvoltarea afacerii și spre familie”, conchide Alina Bota.
Mamprenoare este un Business Hub & Accelerator înființat în urmă cu 5 ani de către Alina Bota – Antreprenor, Business & Personal Branding Consultant, care a avut inițial ideea de a-și conecta clientele din toată țara pentru a face parteneriate și a se susține reciproc. Comunitatea a crescut exponențial în mai multe orașe din țară și a devenit un adevărat accelerator de creștere pentru afacerile mamelor din România și un mijloc de conectare și socializare între mamele românce de pretutindeni.
Trimite articolul
XOh, DA !!
Numarul 1 la numiri pe functii de manager !!
Sigur.
Bravo, Romania !
E minunat.
Noi numim sotiile manager la firmele noastre ca sa aiba magnet in relatia cu autoritatile de obicei.
Doamne , dar oare cate dintre ele sunt pe posturi de manager si havar nu au , ori sunt paralele cu domaniul in care sunt inregistrate pe functie!??!
O sa spuneti ca sunt misogin.
Dar cum va inchipuiti ca sunt atatea femei manager si coordanator de firme de transport (de exemplu) daca ele nu au cunostinta decat printr-o mica “atingere” de aceasta activitate?
La numiri pe functie subtem numarul 1 , noi , Romania.
Nu inseamna ca si la calitatea actului managerial.
Ati vazut cate doamne ( sotii de diversi cu functie ) ocupa functii de manageri ai diverselor institutii?
Cei care sunt cu adevarat profesionisti nu pot ocupa acele functii sau posturi. Ca sunt oferite cu dedicatie acestor doamne.
Multe dintre ele avand unicele calitati ce ies in evidenta , ca fiind sotii , fiice sau iubite de….., ori parul lung.
-
Eu cred ca au adaugat la numar si menajerele
Grea matematica, Daca media europeana e 37% cum primul loc (Romania) are doar 34%
De acum plateste doar cu cardul la casa, daca dai bani sigur nu prea stii ce e de facut…