ORADEA. SCT Bucureşti, firma care ar trebui să execute modernizarea DN 76 pe tronsonul Oradea – Pocola nu lucrează mai nimic. Aceasta este concluzia unui control inopinat efectuat de prefectul Claudiu Pop, împreună cu directorul general CNADNR, Narcis Neaga şi cu directorul regional Eugen Cecan, pe şantierul drumului naţional. Ajunşi vineri la faţa locului, „cu această ocazie s-a constatat lipsa cvasitotală de activitate a societății S.C.T. București (care a preluat C.C.C.F. Timișoara) deținătoarea contractului de execuție pe tronsonul Oradea-Pocola din DN 76”, transmite Prefectura Bihor. „Ca urmare a acestui fapt, în cursul săptămânii viitoare conducerea CNADNR va lua măsuri împotriva societății amintite, luându-se în calcul inclusiv rezilierea contractului. Acest lucru (REZILIEREA CONTRACTULUI) este susținut și de către prefectul județului Bihor datorită incapacității dovedite de către societatea respectivă de a-și onora la termen obligațiile contractuale”, se arată în acelaşi comunicat. Mai mult, Prefectura menționează faptul că CNADNR și-a achitat toate obligațiile financiare față de societatea respectivă.
Autorităţile guvernamentale din Capitală se dovedesc a fi incompetente în a gestiona eficient lucrările de execuţie pe tronsonul bihorean al DN 76 Oradea – Deva, ce arată deplorabil. În septembrie 2014, vicepremierul Liviu Dragnea vorbea ameninţător la adresa conducerii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Rezultatele, însă, au întârziat să apară. „S-au dat şi avansuri acolo. Dar lucrurile nu vor rămâne așa, pentru că e un drum atât de important. Guvernul nu se poate substitui companiei de drumuri, dar s-a dat un termen pentru CNADNR. Dacă până miercuri nu se finalizează o soluție probabil vom discuta cu altcineva la CNADNR”, declara Dragnea pe 12 septembrie, la Oradea.
Gogoşi de la CNADNR!?
Ulterior, la mijlocul lunii octombrie 2014, într-un răspuns scris trimis Jurnalului Bihorean, CNADNR susţinea că DN 76 ar putea fi finalizat până la finele lui 2015! JB întreba Compania Naţională de Drumuri care este starea la zi a lucrărilor pe DN 76 şi care este soluţia. „Când vor fi reluate lucrările şi ce se întâmplă dacă lucrările nu vor fi finalizate până la finele anului 2015?”, a fost întrebarea adresată responsabililor din Capitală, dat fiind faptul că dacă lucrările nu vor fi terminate în 2015, finanţarea europeană ar putea fi pierdută.
Iată ce ni s-a transmis de către departamentul de comunicare al CNADNR: „Pe tronsonul Beiuş – Oradea, firma CCCF nu a abandonat lucrările, însă progresul lucrărilor este mult întârziat pe motivul slabei mobilizări a Antreprenorului. Pe cale de consecinţă, nu se pune problema reluării lucrărilor, ci doar a accelerării progresului. Considerăm că până la analizarea activităţii în teren conform instrucţiunilor de remediere emise de către Consultant, există încă premisele finalizării lucrărilor în cursul anului 2015”.
Pasaj la semnat
În altă ordine de idei, Prefectura Bihor a transmis şi o veste bună: faptul că în această săptămână ar urma să fie semnat contractul de execuție pentru pasajul suprateran peste Centură, la intersecţia cu strada Ciheiului, pasajul de la intersecţia cu strada Nojoridului fiind deja semnat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!