Asociaţia Firmelor Bihorene (AFB) în parteneriat cu Jurnal bihorean organizează cel de-al doilea seminar din seria „Informaţia în primul rând”. Evenimentul, denumit „Revoluţia fiscală – În beneficiul cui?”, va avea loc pe data de 27.11.2017 la ora 17:00, în Cetatea Oradea, Corpul E, etaj 2 (sala de conferinţe) şi va fi susţinut de profesionişti din domeniul fiscal, financiar şi bancar.
Modificări fiscale neclare
„Ultimele luni ale anului 2017 au venit cu o sarabandă de modificări fiscale, multe dintre acestea nefiind clare, nici cu o lună înainte de intrarea lor în vigoare”, a precizat Liviu Sav, vicepreşedintele AFB.
Acesta a arătat că, conform datelor furnizate de Creditinfo România, peste 14.400 de companii din Bihor vor fi afectate de „Revoluţia fiscală”. De asemenea, chiar dacă declaraţiile politice susţin că TVA defalcată nu mai este obligatorie, majoritatea afacerilor vor fi afectate de aplicarea Split TVA. Şi mai mult, puţină lume ştie că toţi angajatorii au obligaţia să înceapă negocierea colectivă în perioada 20.11-20.12.2017, chiar dacă au un singur angajat.
Prin urmare, există mai multe acte normative emise în ultimele luni care vor complica viaţa antreprenorilor: OUG 79/2017 de modificare a Codului Fiscal; OUG 23/2017 privind plata defalcată a TVA; OUG 82/2017 privind obligaţia negocierii colective pentru toate firmele.
OUG 79/2017 aduce modificări în ceea ce priveşte modul de calcul al contribuţiilor sociale şi impozitului pe venit, dar şi a sistemului de impozitare a microîntreprinderilor.
Liviu Sav este de părere că, aplicarea TVA defalcată, conform prevederilor actuale ale OUG 23/2017, va avea un impact mult mai mare şi asupra mult mai multor companii decât lasă să se întrevadă declaraţiile politice.
OUG 82/2017 impune tuturor angajatorilor, inclusiv celor cu un singur salariat, să înceapă negocierea colectivă în perioada 20 noiembrie – 20 decembrie 2017.
„Seminarul va încerca să sintetizeze modificările fiscale şi să prezinte implicaţiile acestora, pozitive sau negative, asupra diferiţilor actori economici din mediul de afaceri. De asemenea, speakerii vor răspunde la întrebările celor din sală”, a explicat vicepreşedintele AFB.
Întrebările pot fi transmise pe grupul „Informaţia în primul rând” de pe pagina de Facebook a AFB, atât înainte de eveniment, cât şi în timpul transmisiunii live, urmând ca răspunsurile să fie transmise după eveniment pe pagina grupului.
Prima parte a evenimentului va fi transmisă pe Facebook de către Net Promo – televiziunea ta pe pagina de Facebook a AFB. Partea a doua, sesiunea de întrebări şi răspunsuri, va fi disponibilă parţial pe Facebook, după încheierea seminarului.
La finalul evenimentului, participantii vor putea câştiga în cadrul tombolei organizate unul dintre premiile oferite de parteneri. Având în vedere numărul limitat de locuri disponibile, cei interesaţi sunt rugaţi să se înregistreze fie pe pagina evenimentului, fie la adresa office@afbh.ro.
Citiți principiile noastre de moderare aici!