Pentru cele 25 de comune din jurul Oradiei, denumită generic zona 1B (Zona Metropolitană), licitația privind salubrizarea a fost câștigată de RER Vest, chit că ofertă a depus și asocierea AVE – Reosal, transmite directorul ADI Ecolect, Bujor Chirilă, precizând că asocierea AVE – Reosal a omis să își asume redevența cerută. Pentru aceste localități, licitația a fost organizată separat de Municipiul Oradea, unde Primăria încă nu a desemnat câștigătorul. În ciuda acestui fapt, Primăria Oradea tocmai prelungit contractul cu RER Vest, cu clauză suspensivă, în situația puțin probabilă că ofertantul constănțean Polaris va lua fața operatorului stabilizat aici, RER Vest. De altfel, sunt informații că, deși doar pe Oradea încă nu este cunoscut rezultatul licitației, lucrurile sunt și aici ca și tranșate.
Operatori pe zonele județului
În ceea ce privește licitațiile derulate de ADI Ecolect (societate înființată de Consiliul Județean cu primăriile din județ) pentru celelalte zone din județ, rezultatele arată astfel:
Zona 2 Aleșd – contract atribuit către Salubri Aleșd. Mai depusese ofertă AVI.
Zona 3 Salonta – AVE. Zona 4 Beiuș – Ștei – AVE. Zona 5 Marghita AVE. Zona 6 Săcueni – Valea lui Mihai – AVE.
AVE nu a avut concurență pentru zonele 3, 4, 5 și 6.
“Criteriile de evaluare au fost conformitatea ofertei și prețul cel mai scăzut. S-au calificat toate din punct de vedere tehnic, dar diferența s-a făcut la capitolul financiar”, ne transmite directorul Chirilă.
Contracte pe 8 ani. Taxă sau tarif
Urmează perioada rezervată depunerii contestațiilor, după care semnarea contractelor, pe o perioadă de opt ani. Bujor Chirilă spune că ADI Ecolect își propune ca tot sistemul să devină funcțional, până în aprilie 2020.
“După semnarea contractelor, fiecare Consiliu Local va trebui să-și aprobe taxa specială sau tariful, varianta a doua prespunând încasarea sumelor de către operator, direct de la populație. Estimăm că 70% vor alege taxa, deoarece taxa oferă garanția continuității și a sustenabilității serviciului de salubrizare, minimalizând riscul ca operatorul să ajungă în situația de a nu încasa, fiind periclitată, atfel, continuitatea asigurării serviciului de salubrizare. Este și varianta pe care autoritatea de management o recomandă, tocmai din acest considerent. Este un serviciu de utilitate publică crucială, care necesită implicarea primăriilor”, ne declară Bujor Chirilă.
În ceea ce privește operatorul stației de tratare mecano-biologică de la Oradea (MBT), aici va fi reluată licitația, după ce oferta asocierii AVE – Eco Bihor a fost respinsă.
Trimite articolul
XŞi dacã primãria dã faliment din cauza unui val ipotetic de amenzi, creştere preţuri investiţii în curs, calamitãţi naturale, salubritatea de unde îşi ia banii, vezi Napoli sau Palermo, Italia.
Asta este România Țara din care să pleci și să nu te mai întorci niciodată aceiași porcărie în continuare de exemplu în legătură cu societățile de salubrizare de a le îngrădi dreptul de participare la licitație pt că nu dețin mașini noi euro 6 dar nu se întreabă ce se va întâmpla cu societățile care au datorii investiții făcute cu împrumuturi de la banca le scot de pe piața doar sa facă monopolizare căci mașinile euro 5 nu pot circula pe sosele toți sunt o apă și un pământ indiferent de culoarea politica.
-
E împotriva oricărei logici antreprenoriale să te împrumuți de la bănci pentru a întreține contracte cu statul.