De două luni, Aradul a rămas fără finanţare guvernamentală la un pasaj peste centură, lucrarea fiind pusă în conservare. De aproximativ o lună, la Oradea s-a anunţat că vom beneficia de finanţare de la CNADR pentru pasajul suprateran care leagă centura, din zona CET II cu Calea Clujului. Situaţia l-a cam „opărit” pe edilul arădean, Gheorghe Falcă, celebru membru PDL, care acuză Guvernul că-şi virează banii după criterii politice şi că, astfel, arată dispreţ faţă de arădeni.
În replică, primarul USL de Oradea spune că nu vede nicio legătură între cele două situaţii şi îşi îndeamnă omologul „să-şi vadă de treabă”. Ilie Bolojan spune că pasajul de la Oradea face parte din lucrarea mai mare a centurii, pe care Guvernul a lungit-o la nesfârşit. „CNADR are trei restanţe la centura Oradiei: reabilitarea podului Densuşianu vechi, lărgirea centurii în zona străzii Şterfan cel Mare, pe sub podul CFR, la patru benzi şi pasajul peste liniile de cale ferată care începe undeva lângă CET-ul II şi iese în zona de pădurice de la ieşirea din Oradea”, crede Bolojan.
Edilul şef al Aradului a ieşit, la început de săptămână, cu declaraţii acuzatoare la adresa Guvernului şi a modului în care acesta îşi gestionează investiţiile din teritoriu, pe criterii politice.
„Mă aşteptam ca cei care conduc astăzi ţara să se preocupe mult mai mult de ce înseamnă guvernarea în Municipiul Arad. Întreruperea lucrării la pasajul din Micălaca este o veste groaznică pentru Arad şi pentru cei aflaţi în trafic, pentru toţi cetăţenii care intră în ţară şi vor să ajungă la Deva. Să opreşti aceste lucrări şi să promiţi, ca Guvern, pasaj nou în Oradea arată nu doar dispreţ faţă de cetăţenii Aradului, ci chiar faţă de politicienii USL ai Aradului”, este declaraţia pedelistului Gheorghe Falcă.
Aradul a rămas, astfel, fără surse pentru două pasaje a căror execuţie depăşise 50%.
Ce-i drept, de la instalarea Guvernului Ponta, Oradea are un angajament verbal de finanţare guvernamentală pentru pasajul din zona fostului CET II – Calea Clujului, peste calea ferată din vecinătatea Metro. Edilii spun că între investiţia oprită la Arad şi cea din Oradea nu este nicio legătură.
Să-şi vadă de treabă!
„Nu am ştiinţă de vreo legătură între decizia CNADR de a renunţa la Arad şi de a finanţa la Oradea. Nici măcar nu suntem subordonaţi aceleiaşi regionale, noi ţinem de Cluj şi ei de Timişoara. Lucrarea de la centura Oradiei este una în curs, la care CNADR are trei restanţe: reabilitarea podului Densuşianu vechi, lărgirea centurii în zona străzii Şterfan cel Mare, pe sub podul CFR, la patru benzi şi pasajul peste liniile de cale ferată care începe undeva lângă CET-ul II şi iese în zona de pădurice de la ieşirea din Oradea. Primele două sunt proiectate şi contractate iar cea de-a treia este în faza publicării anunţului de licitaţie”, spune primarul Ilie Bolojan, USL. Edilul are un mesaj şi pentru omologul său arădean: „În 2008 când s-a oprit şi tărăgănat lucrarea la centura din Oradea şi s-a început la Arad, m-aţi auzit pe mine comentând? Primarul Falcă să-şi vadă de treaba lui, acolo la Arad!”.
Conform viceprimarului responsabil cu problemele tehnice, Mircea Mălan, pasajul la centură va fi finanţat de Guvern şi că „CNADR se va ocupa inclusiv de exproprierile necesare”. „Noi suntem interesaţi să primim banii cât mai repede, lucrarea trenează deja de mult. Ce raţiuni stau la baza deciziei CNADR de a retrage sau acorda finanţare, nu ştiu”, mai spune vicele.
Costul evaluat al pasajului suprateran este undeva la 7-8 milioane euro, faţă de aproximativ patru milioane de euro, sumă fără care au rămas arădenii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!