Fostul preşedinte al CJ Bihor, Radu Ţîrle, îi răspunde contracandidatului său, senatorul PNL Cornel Popa. Acesta din urmă îl acuză pe Ţîrle de pierderea finanţării pentru modernizarea pistei Aeroporului Oradea, în defavoarea Aeroportului Mihail Kogălniceanu din Constanţa.
Pentru Ţîrle, lucrurile trebuie interpretate altfel. Candidatul PDL la şefia Consiliului Judeţean vede partea plină a paharului, şi anumă că autoritatea de management de la nivelul Ministerului Transporturilor a aprobat recent proiectul orădean, de modernizare a pistei pe fonduri europene.
Interes NATO la Constanţa
„Îmi pare foarte rău pentru dânsul (Cornel Popa – n.r.), pentru că nu a înţeles nimic din administraţia publică. Dumnealui nu a lucrat cu nici un proiect european. Ultima comisie din minister şi-a dat acordul pentru proiectul nostru, iar în ceea ce priveşte finanţarea, România are la dispoziţie pe axa de transport în total 150 milioane de euro, din care ştiu că Suceava a primit 20 de milioane de euro. Nu ştiu cât e finanţarea pentru Constanţa, însă e de înţeles că Aeroportul Mihail Kogălniceanu a primit finanţare, deoarece este un aeroport de interes internaţional”, spune Ţîrle, evidenţiind că prezenţa NATO la Constanţa face ca acel aeroport să fie finanţat cu prioritate. „Cum să nu faci un aeroport mare şi modern la Constanţa când acolo este atâta investiţie NATO?! Sunt interese geo-strategice militare la care România trebuie să se conformeze, dacă tot a intrat în clubul NATO”, e de părere Ţîrle, care spune însă că acest fapt nu înseamnă şi că Aeroportul Oradea va rămâne pe dinafară.
Ex-preşedintele CJ Bihor susţine că bani europeni pe axa de transport mai sunt, doar că trebuie redirecţionaţi dinspre porturi şi gări CFR, unde nu s-au cheltuit, către aeroporturi. Ţîrle afirmă că fostul guvern tocmai acest lucru intenţiona să-l facă, iar acum este datoria Guvernului Ponta să mute banii destinaţi infrastructurii de transport, spre aeroporturi. „Ceea ce cred că se va şi întâmpla. Nu cred că actualul guvern nu e interesat de o discuţie cu UE pentru a reloca fonduri în cadrul aceleaşi axe, dacă banii pentru aeroporturi nu sunt suficienţi. S-a mai întâmplat. Viitorul în România înseamnă aeroporturi, aşa cum e şi în lumea civilizată. Iar Aeroportul din Oradea a fost declarat aeroport de interes european, nu de către mine, ci de către Bruxelles”, a mai transmis candidatul PDL la preşedinţia CJ Bihor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!