În cadrul conferinţei participanţii s-au împărţit pe ateliere de lucru cu diverse teme cum ar fi: creative speaking, artă teatrală, scriere creativă, arte plastice, abilităţi practice, cunoaştere personală, folclor, muzică şi editare revistă şcolară. Atelierele au fost conduse de profesori şi formatori, la ele participând cadre didactice, studenţi şi elevi de la şcoli din zona Beiuşului sau Oradea.
„Conferinţa a urmărit identificarea şi dezvoltarea potenţialului creativ, stimularea abilităţilor practice şi a aptitudinilor de comunicare ale participanţilor”, a precizat Veronica Popa, profesor organizator.
Primele ateliere au avut loc vineri, 22 aprilie, la Liceul Vocaţional „N. Bolcaş” Beiuş, dar cele mai multe activităţi s-au desfăşurat la Roşia, sâmbătă, într-un cadru natural mirific facilitat de Primăria Roşia. Elevii s-au bucurat să participe la activităţi menite să le stimuleze creativitatea în domenii din cele mai diverse: improvizaţie teatrală, muzică, grafică şi pictură, confecţionarea de ornamente şi obiecte de decor, scriere creativă. Profesorii prezenţi au putut descoperi noi metode prin care pot dezvolta abilităţile de cooperare, creative şi socio-emoţionale ale tinerilor.
Lucruri noi
„Pentru mine a fost o experienţă inedită. Am avut ocazia să cunosc tineri cu aceleaşi pasiuni ca mine, dar mai ales am fost uimită să descopăr lucruri noi despre mine însămi, despre potenţialul meu. Cu siguranţă voi fi prezentă şi la următoarea ediţie!” spune Denisa, elevă, participantă la atelierele de teatru şi scriere creativă.
65 de elevi împărţiţi pe grupe au lucrat pe rând cu profesorii coordonatori care au folosit metode diverse pentru a le stimula creativitatea, pentru a-i implica în activităţile propuse şi pentru a le trezi interesul pentru frumos. În cadrul atelierului de abilităţi practice elevii din ciclul primar au confecţionat decoraţiuni pentru Paşti, flori din materiale reciclate, au învăţat să încondeieze ouă şi să confecţioneze vestitele zgărduţe din mărgele. Cei interesaţi de muzică şi folclor au învăţat strigături, au avut ocazia să cânte la instrumente şi să pătrundă în simbolistica motivelor populare.
„Experienţa de la Roşia a fost una deosebită, copiii fiind extrem de receptivi şi de comunicativi. Am descoperit multă dorinţă de comunicare, mult interes pentru teatru şi chiar un nou membru al trupei de teatru pe care o conduc” mărturiseşte prof. înv. primar Ana Florea şi coordonatoarea trupei de teatru „Re-Open Theater”.
Pasionaţii de studiul limbii engleze au avut ocazia să participe la două ateliere coordonate de lector universitar dr. Simona Laurian-Fitzgerald, Universitatea din Oradea, Dr. Carlton Fitzgerald, Ed. D., New England College, SUA care prin intermediul muzicii şi a metodelor interactive au reuşit să le stimuleze participanţilor interesul pentru muzica şi literatura în limba engleză.
Vizita la Peştera cu cristale Farcu a fost o activitate mult aşteptată şi apreciată de toţi participanţii, la fel ca sarmalele, păstrăvul cu mămăliguţă sau „moşocoarnele”, plăcinte tradiţionale din zona Roşia.
Organizatorii conferinţei au fost: Asociaţia Culturală „Permanențe”, Roșia; Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie, Oradea; Asociația pentru Dezvoltarea Învățământului Preșcolar Bihor; Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș”, Beiuș; Universitatea din Oradea; Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei; Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor şi Primăria Comunei Roşia.
Citiți principiile noastre de moderare aici!