Lucrările de reciclare in situ a drumului național DN 19 E Biharia – Chiribiș au fost sistate anul trecut, din direcția Marghita înspre Oradea. S-a ajuns cu reabilitarea până undeva între comunele Chișlaz și Sălard, după care urmează un tronson în care drumul arată foarte prost, în direcția Oradea. Între Sălard și Biharia drumul arată mai bine, după ce a fost peticit, fiind turnate covoare asfaltice, anii precedenți.
Până unde vor recicla?
DRDP Cluj intenționează ca în acest an să recicleze DN 19 E cel puțin până la Sălard, pe direcția Chiribiș – Sălard. Prefectura informează că bugetul lucrărilor este de circa 10,5 milioane de lei. “Vom continua cu reciclarea pe încă 11 – 14 kilometri, pe DN 19 E”, precizează directorul regional Eugen Cecan, întrebat de JURNAL BIHOREAN & BIHON până unde se va recicla drumul, anul acesta. Cecan spune că mașina de reciclare lucrează cum în zona Pișcolt, județul Satu Mare, urmând să ajungă în Bihor într-una din săptămânile viitoare.
Directorul regional așteaptă să vadă și cum va arăta rectificarea bugetară, pentru bugetul Direcției Regionale Drumuri și Poduri Cluj, de care aparține și județul Bihor. În funcție de noile posibilități financiare, vor putea fi realizate noi lucrări de reciclare, în județul nostru, transmite Eugen Cecan.
DN 19 E Biharia – Chiribiș este un drum care arată catastrofal deja de câteva decenii (!), de fiecare dată autoritățile motivându-și pasivitatea prin faptul că acest drum va fi oricum distrus de mașinile de tonaj greu, ce vor lucra la autostradă. O atitudine similară poveștii cu drobul de sare, deoarece, iată, au trecut mai bine de zece ani de când nu se mai lucrează la lotul de autostradă Biharia – Chiribiș!
[eadvert]
Lucrări premergătoare
În legătură cu lucrările de pe DN 19 E, abandonate anul trecut, Instituția Prefectului județului Bihor comunică următoarele:
“Lucrările de reparații ale tasărilor sunt premergătoare lucrărilor de reciclare in situ, care urmează să fie efectuate pe sectorul menționat. Prin metoda reciclării in situ se va refolosi o parte din structura existentă a drumului, cu adaos de liant, care se va așterne peste 15 cm de piatră spartă în stratul de bază al drumului, generând astfel un strat de bază durabil, fără pierdere de material.
Lucrările de reciclare in situ a DN 19E pentru anul în curs sunt realizate în regie proprie de către secția de producție a Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj, iar valoarea lor este de cca 10,5 milioane lei”.
Ar recicla și DN 1 P
Potrivit directorului Cecan, DRDP Cluj își propune să înceapă în acest an și reciclarea in situ a drumului național DN 1 P, lung de 22 de kilometri, ce face legătura între DN 1 și DN 19 E, pe relația Uileacu de Criș – Picleu – Brusturi – Spinuș.
Trimite articolul
XDaca ala e dezastruos ce sa zicem de Suplacu de Barcau-Chiribis care e necirculabil. Ce planuri sunt pentru portiunea aceasta in viitorul apropiat?
Reciclarea în situ este o lucrare de proasta calitate care tine cca. 1 an de zile după care trebuie refăcute lucrările, de ce nu se face reabilitare serioasa nu lucrări de mântuială.
-
vin alegerile …
-
in alte locuri nici inainte de alegeri nu se face nimica
-
Tot judetul este varza,,,,,,, spre Marghita, spre Beius ce sa mai spun,,,,,,, ce conducatori avem ??????