Începând cu luna iunie 2010, ghişeele de cazier judiciar din cadrul I.P.J. Bihor, respectiv din Municipiile Oradea, Beius şi Marghita eliberează certificate de cazier judiciar şi pentru persoanele juridice.Totodată, începând cu data de 1 iulie, certificatele de cazier judiciar emise în vederea înregistrării în Registrul operatorilor intracomunitari, vor fi eliberate conform următoarelor proceduri:
(1) Cererea pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar persoanelor juridice, care solicită emiterea documentului în vederea înregistrării în Registrul operatorilor intracomunitari, se va depune la unitatea de poliţie pe raza căreia îşi are sediul social, sucursala, filiala sau punctul de lucru persoana juridică.
(2) În situaţia în care persoana juridică străină nu are sediul social, sucursala, filiala sau punctul de lucru pe teritoriul României, cererea se va depune prin reprezentant legal, care trebuie să-şi dovedească calitatea, la unitatea de poliţie pe raza căreia domiciliază reprezentantul legal, urmând ca verificarea să fie efectuată de Direcţia Cazier Judiciar Statistică şi Evidenţe Operative.
(3) Cererea pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar persoanelor juridice va fi însoţită de următoarele documente: dovada că deponentul este reprezentantul legal al persoanei juridice solicitante (Anexa 38 din H.G. nr.345/2010); copie de pe actul de identitate al reprezentantului legal; copie certificat constatator, (în cazul asociaţilor străini nerezidenţi copia actului constitutiv al persoanei juridice române care solicită emiterea documentului în vederea înregistrării în Registrul operatorilor intracomunitari, din care să rezulte calitatea de asociat a solicitantului); chitanţa de achitare a taxei în cuantum de 10 lei; timbru fiscal în valoare de doi lei.
Şi pentru persoane fizice
(4) Persoanele fizice născute în România care au atribuit C.N.P, depun cererea pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar în vederea înregistrării în Registrul operatorilor intracomunitari, la unitatea de poliţie de la locul de naştere ori de domiciliu/reşedinţă, documentul solicitat fiind eliberat „pe loc”, în situaţia în care aceste persoane nu sunt înscrise în cazierul judiciar.
(5) În situaţia solicitării emiterii certificatului de cazier judiciar în vederea înregistrării în Registrul operatorilor intracomunitari, pentru alte categorii de persoane şi anume persoane fizice născute în străinătate, persoane fizice născute în România, care nu au atribuit C.N.P şi persoane fizice cunoscute în evidenţa cazierului judiciar, eliberarea certificatului de cazier judiciar se va face de către inspectoratele de poliţie judeţene, respectiv pentru Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti, de către Direcţia Cazier Judiciar, Statistică şi Evidenţe Operative. Persoanele fizice vor depune cererea pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar, însoţită de următoarele documente: act de identitate; timbru fiscal în valoare de doi lei; chitanţa de achitare a taxei de 10 lei.
(6) În cazul persoanelor fizice străine nerezidente pe teritoriul României obţinerea certificatului se va face prin împuternicit, care va depune cererea la unitatea de poliţie pe raza căreia domiciliază şi va anexa documentelor enumerate anterior, procura – în original şi copie de pe actul de identitate al solicitantului (paşaport, act de identitate). Persoanele cunoscute în evidenţele de cazier judiciar care solicită certificat de cazier judiciar pentru Registrul Operatorilor Intracomunitari vor fi îndrumate să se adreseze la sediul din Municipiul Oradea al Serviciului Cazier Judiciar, Statistică şi Evidenţe Operative din cadrul I.P.J. Bihor, situate pe strada Dunării nr.2, telefon 0259/403.256 şi 0259/403.250, după următorul program: luni, marţi şi miercuri, între orele 8:30 – 13:00 şi 14:00 – 16:00, joia între orele 8:30 – 13:00 şi 14:00 – 18:30, iar vinerea între orele 8:30 – 14:00.
A.L.
Citiți principiile noastre de moderare aici!