Magazinele și farmaciile din România vor avea anumite restricții în ceea ce privește afișarea prețurilor, începând cu data de 1 iulie. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a emis un ordin prin care obligă comercianții care au programe de fidelizare să nu mai afișeze prețul redus pentru clienții recurenți cu un font mai mare decât acela folosit pentru prețul întreg.
[eadvert]
Cu alte cuvinte, nu vor mai fi îngăduite etichete sau panouri unde prețul redus pe bază de program de fidelizare este cel mai vizibil, iar prețul normal, fără reduceri, este scris mai mic. Scopul acestei noi reguli este de a furniza clienților informații clare și ușor de înțeles și pentru a nu-i induce în eroare.
Aceleași reguli vor trebui folosite de comercianți și în cazul vânzărilor online.
Și în acest caz, comercianții nu vor mai putea cere şi utiliza cardurile de fidelitate sau alte instrumente de fidelizare a consumatorilor la comercializarea produselor, dacă asta nu asigură un beneficiu clienților.
„Solicitarea și utilizarea de către operatorii economici a cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor la comercializarea produselor fără să se asigure beneficii consumatorilor sunt interzise”, se arată în ordinul publicat de ANPC.
Citiți principiile noastre de moderare aici!