Reprezentanţii agenţiilor de publicitate şi ai firmelor orădene de profil prezenţi la dezbaterea publică de miercuri pe tema regulamentului de publicitate nu au prezentat modele asimilabile celor propuse de Primărie. În schimb aceştia au cerut detalii tehnice minime şi maxime, dimensiuni ale panourilor publicitare, renunţându-se la ideea de a se merge pe anumite modele. Varianta finală a regulamentului limitează, prin urmare, doar dimensiunile panourilor, ele putând fi de 1,1m x 1,6 m şi înălţimea de 2,5 metri, pentru un panou cu picior, formulă propusă de municipalitate şi acceptată de cei prezenţi.
„Negocieri”
Deşi iniţial s-a opus, Primăria a acceptat, însă la rândul ei, în cele din urmă, montarea reclamelor luminoase dinamice, în orice zonă din oraş, însă acestea vor fi limitate la o anumită intensitate, pe timpul nopţii, pentru a nu deranja locuitorii.
În ceea ce priveşte publicitatea sonoră, aceasta este în continuare interzisă, însă cuantumul amenzii a fost majorat de la 100 – 2500 lei la 500 – 2500 lei. „Firmele ne cer autorizaţie pentru acest lucru, noi nu le dăm acordul, îi informăm pe reprezentanţii acestora că este interzis, dar fac în continuare publicitate sonoră cu maşinile prin oraş. Ca atare, târgurile şi circurile care vin în Oradea sunt amendate de nenumărate ori, spre exemplu târgul de confecţii s-a ales cu o amendă în valoare de 300 de lei în urmă cu două săptămâni”, ne-a spus Maria Puican, reprezentant al Compartimentului Autorizări Publicitate, din cadrul Primăriei.
Malina Pop
Citiți principiile noastre de moderare aici!