Primăria Holod a făcut o ofertă de cumpărare a terenurilor pe care se află forajul principal, bazinul de alimentare și stația de clorinare ce țin de rețeaua de alimentare cu apă sau de schimb pe adresa Bisericii Greco-Catolice.
„După multe discuţii purtate cu reprezentanţii Bisericii Greco-Catolice, inclusiv cu P.S Virgil Bercea, am primit, din păcate, un răspuns negativ. Biserica Greco-Catolică prin răspunsul dat, a dovedit că nu îi pasă de problemele cetăţenilor (lipsa apei), urmărind să-şi păstreze privilegiul de a beneficia gratuit de 500 de metri cubi de apă lunar care le survine prin contractul de comodat încheiat în anul 2009”, anunță primarul de Holod Sandu Săsăran.
Primăria Holod a încercat în acest fel, aderând la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Apa Regio, să delege gestiunea serviciului de alimentare cu apă către Societatea Compania de Apă Oradea, „care deține atât resurse financiare cât și personal calificat pentru rezolvarea acestor probleme”.
[eadvert]
Totul pentru că „pentru rezolvarea problemelor reţelei de apă trebuiesc efectuate investiții foarte mari, investiții pe care bugetul local al comunei nu le poate suporta în acest moment. Demersul e blocat deoarece în prealabil, Compania de apă solicitase ca terenurile pe care sunt amplasate obiectivele ce țin de rețeaua de alimentare cu apă, să se afle în domeniul public al comunei Holod.
În adresa trimisă către PS Episcopul Virgil Bercea, autoritățle din Holod îl invocă și pe Preasfințitul Părinte Papa Paul în speranța că vor fi mai convingători după ce au avut experiența discuțiilor eșuate cu preoții din Holod, Vintere și cu vicarul general.
„La fel ca și Sfântul Părinte Papa Paul al VI-lea, considerăm că destinatarii acțiunilor caritabile trebuie să fie săracii și comunitatea, iar a contribui la alimentarea unei comunități cu o resursă vitală așa cum este apa reprezintă o acțiune caritabilă extrem de importantă pentru care vă vor mulțumi pe veșnicie locuitorii acestei comune, mai ales persoanele de vârsta a III-a, foarte numeroase, care se deplasează cu greu în fiecare zi pentru a-și asigura apa cea de toate zilele ”, se arată în adresa semnată de primarul Sandu Săsăran.
Pun condiții
„La acest moment considerăm că nu se impune în vreun fel trecerea în domeniul public al comunei Holod a acestor terenuri și prin urmare nu suntem de acord cu înstrăinarea acestora … În situația în care accesarea, în viitor, de fonduri europene sau alte motive întemeiate vor impune ca terenurile menționate să fie în proprietatea comunei Holod, vom analiza la acel moment condițiile în care va fi posibilă înstrăinarea, iar în baza unor documente justificative și a unor motive întemeiate, vom vedea varianta de înstrăinare a terenurilor pe care se află traseul acestor instalații de apă, care vor trebui să fie cadastrate, pe cheltuiala Primăriei Holod, distinct față de proprietățile noastre din vecinătate”, se transmite în răspunsul Episcopiiei Greco -Catolice semnat de vicarul general pr. Mihai Vătămănelu.
Primarul de Holod pare însă că nu a capitulat.
„Vom găsi în cel mai scurt timp o soluţie prin care să rezolvăm această problemă şi să putem preda efectiv reţeaua de alimentare cu apă a comunei către Compania de Apă”, transmite Sandu Săsăran.
Trimite articolul
XDa impozit cetățenii din comuna plătesc la biserica sau la primărie ???
-
Frati romani,
Sa nu uitati niciodata ceea ce s-a intamplat la Hajdudorog, in 1912, cand foarte multe parohii greco-catolice romanesti din partea dinspre Tisa au fost cedate nou inventatei biserici greco-catolice maghiare. Oare au folosit maghiarii in istoria lor liturghia ortodoxa, sau maghiarii greco-catolici sunt, in fapt, romani maghiarizati?
Deci, s-a înființat o Episcopie Greco-Catolică maghiară, cu credincioși greco-catolici maghiarizați până în acel moment, în condițiile în care biserica Greco-Catolică nu este o biserică tradițională maghiară, ci credincioșii greco-catolici din Ungaria care se declarau și se declară maghiari sunt în fapt foști ne-maghiari ortodocși maghiarizați prin mijloace ne-ortodoxe.
Totodată, procedura infiintarii prevedea și organizarea unei conferințe episcopale pentru a se examina oportunitatea înființării unei noi episcopii, la care să fie prezenți în scop de consultare toți episcopii interesați, adică reprezentații episcopiei ce urmează a fi înființate, precum și episcopii de la care ar urma să fie luate parohii spre a fi atribuite celei nou-înființate, aceștia trebuind să își dea acordul pentru predarea parohiilor în cauză.
Aici episcopii greco-catolici români au dat dovadă de o lașitate și de o duplicitate greu de înțeles.
Cu toate insistențele guvernului maghiar, această conferință s-a tot amânat, până când în cele din urmă s-a organizat la Budapesta pe 9 noiembrie 1911, sub președenția arhiepiscopului primat al Ungariei de atunci, Kolos Ferecz Vaszary[4].
S-a prezentat proiectul maghiar al viitoarei Episcopii de la Hajdudorogh, frontierele, harta, sediul, limba liturgică. La momentul respectiv, Biserica Greco-Catolică Română avea patru episcopii: Blajul (unde era și Mitropolia), Oradea, Lugojul și Gherla.Episcopul de Gherla Ioan Szabo tocmai murise și scaunul era vacant, iar mitropolitul Victor Mihalyi de la Blaj nu a participat la Conferință, deși în zilele acelea s-a aflat în Budapesta și, invocând că este bolnav, s-a internat în Sanatoriul unui anume dr. Grunwald, de unde putea totuși să corespondeze cu George Pop de Băsești și să se țină la curent cu evoluția lucrurilor. Prin urmare, au participat numai doi episcopi români, Vasile Hossu de la Lugoj și Dimitrie Radu de la Oradea.
Episcopii români Hossu și Radu nu au îndrăznit să se opună, ci s-au declarat de acord în principiu cu înființarea unei noi episcopii, însă fără să semneze nici un act cu privire la parohiile care ar urma să fie rupte de la episcopiile românești spre a fi trecute la noua Episcopie Greco-Catolică maghiară.
După ce episcopii români au ajuns acasă, s-au aflat de la Nunțiatura Apostolică de la Viena și parohiile care urmau să fie luate de la episcopiile românești. Episcopii români susțineau că la Conferință lor nu li s-a spus nimic despre parohiile pe care ar urma să le cedeze.
Mitropolitul Mihalyi nu a participat nici în luna mai a aceluiași an la Adunarea de protest de la Alba Iulia împotriva înființării Episcopiei de la Hajdudorogh, deși atunci vremea era frumoasă, iar distanța de la Blaj până la Alba Iulia era foarte mică, sub 40 km, prin comparație cu cea până la Budapesta.
Si uite asa, romanii din apusul Crisanei au fost maghiarizati, prin conclucrarea tacita a clerului greco catolici cu sefimea lor maghiara. Astazi, ei sunt martiri, ce revendica biserici si pamanturi si vorbesc din parlamentul european.
Adevarul despre aceasta slutenie de institutie, biserica unita cu Roma, inventata in 1700, trebuie stiut!
-
foarte bine scris! astept ca Bolojan sa ii supraimpoziteze pentru Stana de Vale? Pana cand statiunea aceea superba va ramana in paragina? pana cand vor acesti paraziti? Ale cui au fost pamanturile care le-au fost date? Ale romanilor? De ce nu se dau pamanturile din Stana inapoi romanilor? Ce cauta papistasii proprietari peste zeci de mii de hectare ce trebuiau date romanilor?
-
Înainte de momentul 1 decembrie 1918, Biserica Ortodoxă din Transilvania a fost mai degrabă nefavorabilă unirii cu Vechiul Regat, pe când cea Greco-Catolică a fost, aproape în totalitate, pro-unire.
Ortodocșii aveau drepturi lărgite în Austro-Ungaria
Una din explicații, probabil cea mai importantă, este aceea a autonomiei Bisericii Ortodoxe din Transilvania obținută de pe vremea lui Andrei Șaguna prin Statutul Organic din 1868, bazat pe principiul subsidiarității. În Austro-Ungaria ei erau stat în stat, efectiv… Astfel Articolul I din Statut prevedea: „Biserica greco ortodoxă română din Ungaria şi Transilvania fiind Biserică autonomă are dreptul ei canonic, garantat prin Articolul de Lege IX din anul 1868, de a-şi reglementa, administra şi conduce independent afacerile sale bisericeşti, şcolare şi fundaționale la toate nivelele, după forma reprezentativă, respectând însă în totalitate dreptul de supremă inspecție a Majestății Sale”. Biserica Greco-Catolică nu a beneficiat de o astfel de autonomie depinzând de ierarhi maghiari romano-catolici, în mai toate deciziile importante. În această perioadă Biserica Greco-Catolică are probleme grave de rezolvat, datorită dorinţei Vaticanului, sprijinit de Casa Imperială de la Viena, de a se trece la catolicizare completă a bisericii româneşti în special după conciliul din 1870-1871. Ierarhii greco-catolici au sperat că vor beneficia de un statut mai favorabil în cadrul statului român. Din nefericire, nu a fost așa nici măcar în perioada interbelică, episcopii și preoții greco-catolici sfârșind tragic în închisorile bolșevice.
Clericii ortodocși din Transilvania, Banat sau Partium cunoșteau foarte bine situația penibilă și deplorabilă în care se găsea Biserica Ortodoxă din Vechiul Regat. Ortodocșii aveau cel mai bun statut dintre toate confesiunile din regatul maghiar. Statut pe care știau că-l vor pierde prin unirea cu Vechiul Regat. Din acel moment, nu doar fiindcă tradiția ortodoxă se plia ușor la cerințele politicului, ierarhia Bisericii Ortodoxe din Ardeal a fost mai loială statului austro-ungar decât Biserica Greco-Catolică. Clericii superiori ortodocși au fost mai moderați și nu s-au implicat prea mult în mișcarea naționalistă a românilor din Imperiu, fiindcă beneficiau de o libertate de mișcare aproape totală. De remarcat că juristul Arhiepiscopiei Sibiului, Ioan de Preda, publica în anul 1914 o lucrare fundamentală despre constituția Bisericii Ortodoxe Române din regatul maghiar. În același timp (anii 1910-1914), omologul său de la Blaj, Iuliu Maniu, se erija în conducător al mișcării naționale românești din Ardeal și decidea viitorul regiunii anume unirea cu România, deci separarea de Ungaria.
Nu discutăm acum ce a fost bine, ce a fost rău, fiindcă istorie paralelă nu există. S-a întâmplat ceea ce trebuia să se întâmple. Curentul pro-unire a fost mai activ și mai puternic decât cel pro-independență sau pro-autonomie într-un viitor stat federal maghiar. Deci, în concluzie, conducerea bisericească ortodoxă a mers cu valul naționalist, condus de fruntașii majoritar greco-catolici și de vârfurile clerului greco-catolic, în toamna anului 1918. Oarecum contra voinței sale.
Ortodocșii s-au împotrivit intrării armatei române în Transilvania
Episcopul Mangra, episcopul I. Papp de la Arad şi Miron Cristea, de la Caransebeş, semnează o scrisoare de protest împotriva intrării trupelor româneşti în Transilvania, în anul 1916, patria lor (Austro-Ungaria) pentru ei este mai importantă decât Regatul României. Mai mult, ei cheamă poporul român transilvănean la luptă împotriva armatei Regatului României. Protestul lor şi telegrama o publică în Telegraful Român din august 1916. Doi dintre episcopii care au semnat scrisoarea de protest împotriva intrării trupelor române în Transilvania, I. Papp şi Miron Cristea, ţin cuvântări la adunarea de la Alba Iulia şi vorbesc despre măreaţa zi a unirii. Vântul bătea mai puternic dinspre București…
Negocieri după Unire pentru păstrarea privilegiilor
După unire, ierarhii ortodocși din Transilvania au purtat nu mai puțin de 6 ani tratative privind respectarea autonomiei bisericești, de care beneficiaseră în Austro-Ungaria, cu oficialități care habar nu aveau ce însemnau principiile autonomiei și subsidiarității bisericești, dar nici nu aveau vreun interes să le recunoască ardelenilor autonomia. Greco-catolicii, în dorința lor de a scăpa de sub controlul autorităților romano-catolice, au militat deschis pentru unire. După exact 30 de ani, au încetat să mai existe, pentru 42 de ani…
-
În anul 1882, cu ocazia unei inspecţii pe domeniul episcopal, venind dinspre Padiş, episcopul greco-catolic Mihail Pavel a poposit în această vale liniştită, ferită de vânturi, găsindu-şi adăpost la stâna ciobanilor. Plăcându-i locul şi simţindu-se întremat după scurta adăstare, Mihail Pavel a construit aici întâia locuinţă, modestă, formată doar dintr-o cameră, o bucătărie şi un târnaţ, din care se mai putea vedea, prin anii 1930, o grindă. Anul următor (1883), a fost construit primul hotel – “Siberia”- cu 9 camere, coridor şi balcon, iar în 1884 a fost edificat şi primul restaurant – “Elisabeta”. În 1886, s-a clădit capela şi patru vile (“Arcadia”, “Dori”, “Zona” şi “Aurora”), apoi s-au început lucrările la reşedinţa episcopală.
Anul 1884 este, indiscutabil, anul de naştere al staţiunii, nu numai prin apariţia primelor clădiri de gen, cât, mai ales, prin începerea construcţiei drumului de acces de la (Beiuş-) Budureasa, sub conducerea inginerului Francisc Csapó, lucrare care a însumat circa 40.000 de zile/muncă, şi prin configurarea primelor clădiri într-adevăr moderne – “Academia”, destinată dascălimii bihorene, clădirea poştei, vila “Terezia”, baia, locuinţa medicului, vilele “Pavel” şi “Ţăran” etc.Momentul Iuliu Czaran
Un moment apare în dezvoltarea Stânei de Vale îl constituie sosirea, aici, în 1892, a celui care a fost supranumit “apostolul turismului în Bihor”, avocatul Iuliu Czaran (Ţăran, Ţăranu – n.n.), originar din Şepreuşul Aradului, un hoinar celest, autor a numeroase fapte şi opere cultural-turistice. Impresionat de frumuseţile extraordinare ale locului, Iuliu Czaran şi-a stabilti aici sediul lucrărilor sale din Bihor, de aici pornind toate drumeţiile şi excursiile în împrejurimi, descrise minuţios, punctate cu legende culese de la poporeni, într-o admirabilă pemă a regiunii. “Promenadele” sale, în număr de 33, creionate pas cu pas, au fost adunate în volumul « Călăuza excursiunilor la Stâna de Vale ». Cu o scurtă orientare asupra altor frumuseţi naturale ale Munţilor Bihorului, publicat în 1903, şi în « Legendele Stânei de Vale », sau risipite prin diferite reviste cu profil turistic.
Tot Czaran a construit, pe aceste locuri, o serie de drumuri şi trasee model, cu poduri, bariere, scări, locuri de odihnă şi puncte de orientare, unele utilizabile şi utilizate şi astăzi, parte prin mijloace proprii, parte cu ajutorul Societăţii Carpatine Ardelene. Iată 20 dintre aceste “trasee” în categorisirea autorului lor: plimbări prin împrejurimi – Izvorul Minunilor, Izvorul Eremitului, Ferestrăul – Uzina Electrică (azi, demolate), Cârligate, Custuri; excursii uşoare: Aria Vulturului, Muncei, Vârful Poienii, Cascada Iadolina, Vârful Custurii, Cascada Serenada (Săritoarea, Săritura Ieduţului – n.n.); excursii mai grele: Moara Dracului, Muntele Mare, Bazarul Someşului, Peştera Onceasa, Golgota; excursii foarte grele: Dealul Crucii, excursia “Concert” şi “Examenului” etc.Prima înflorire
Până în 1932, vizitarea Stânei de Vale era o adevărată problemă, făcându-se în condiţii extrem de grele şi cu mare osteneală. Nici edificiile existente nu satisfăceau cerinţele unui turism modern. Dar, începând cu acest an, prin eforturile susţinute ale episcopului dr. Valeriu Traian Frenţiu, mai vechile proiecte de modernizare îşi găsesc împlinirea. Cu cheltuieli enorme s-a construit calea ferată forestieră (în parte pre-existentă) din Gura Iadului (actuala haltă Stâna de Vale, pe Ruta CFR Oradea-Cluj) până la Stâna de Vale, deschizându-se al doilea drum de acces, de circa 42 de km lungime, de-a lungul mirificei Văi a Iadului, tot atunci crescând ca din pământ şi câteva hoteluri de lux, ca şi alte instalaţii necesare unei astfel de staţiuni moderne, în plină expansiune, cu pretenţii de încadrare în circuit european: lumină electrică, “apaduct”, terenuri de sport (tenis, popice, patinaj, schi), alei şi parcuri
Astfel, în numai câţiva ani, în afară de reşedinţa episcopală (edificiu masiv, de piatră, cu o capelă şi 20 de paturi), locuinţa directorului staţiunii şi a brigadierului silvic, se mai găsesc: Casa de adăpost a Clubului Turistic Bihor (concepută în stil ardelenesc, după planul arhitectului orădean Anton Szallerbek), cu 30 de paturi, Hotel “Excelsior” – o adevărată bijuterie – cu 56 de camere, restaurant, încălzire centrală, lumină electrică, băi, popicărie etc., Hotel “Belvedere” – cu 13 camere, Hotel “Pavel” – cu 47 de camere şi mansardă, 12 vile turistice, o cochetă bisericuţă, gara căii ferate forestiere, marea vilă a ofiţerilor, bazar, frizerie, atelier fotografic, post de jandarmi, poştă, telefon şi telegraf, cabinet medical, cu medic din iunie până în septembrie, un pavilion al funcţionarilor PTT etc.
Stațiunea a fost dotată cu o hidrocentrală electrică amplasată la mică distanță, pe Valea Iadului (sau Iadei), dotată cu o turbină furnizată de uzinele Ganz din Budapesta, capabilă să asigure nu numai independența energetică a stațiunii, ci chiar să ”pompeze” electricitate în sistemul național atunci când, în extrasezonul turistic producția de energie electrică depășea necesarul de consum al stațiunii.
A fost amenajată o pârtie de schi, dotată cu una dintre cele mai moderne instalaţii de teleschi din Europa, de la acea vreme. Instalaţia de teleschi creată de episcopul Valeriu Traian Frenţiu funcţionează şi în prezent la Stâna de Vale.
Remarcabilă a fost şi iniţiativa Universităţii din Cluj, care şi-a instalat aici “o staţiune de observaţie meteorologică şi o secţiune de experimentare biologică şi climatologică a Grădinii Botanice”. Izvor de linişte şi sănătate Împrejmuită de munţi înalţi de 1.400-1.600 m, de păduri seculare de brazi, Stâna de Vale este renumită pentru aerul ei puternic ozonat, pentru bogăţia şi intensitatea razelor ultraviolete, pentru emanaţia de radiu a izvoarelor ei numeroase şi îmbelşugate în apă răcoritoare, în special Izvorul Minunilor, pentru liniştea şi armonia naturii, care, combinate cu baia de cetină – specialitatea staţiunii, vindecă cu succes “anemia, catarul de plămâni, nervozitatea, neurastenia, scrofuloza, asthmul bronchial şi mai ales boala atât de răspândită a lui Basedow”. Chiar şi o simplă şi scurtă escală “aici face să dispară oboseala şi surmenajul”. Clima Stânei de Vale favorizează nu numai drumeţiile şi tratarea unor afecţiuni, ci şi practicarea sporturilor de iarnă (de la jumătatea lui decembrie până la sfârşitul lui martie), când zăpada este propice practicării schiului, în perioada interbelică aici existând atât pârtii naturale, cât şi amenajate, ba chiar şi câteva trambuline pentru sărituri. În general, turiştii care afluiau spre Stâna de Vale, sau bolnavii care o căutau pentru un puternic şi sigur tratament naturistic şi natural, erau orădeni, dar şi din Arad, Timişoara şi Cluj, ca şi străini, mai ales din Ungaria şi Austria, turismul în zonă devenind o adevărată tradiţie în societatea românească interbelică: cu trenul de la Oradea la Beiuş şi în continuare cu “autobuzul, taximetrul sau trăsura”, prin Budureasa, până la Stâna de Vale, ori cu “şin-autobuzul” sau mocăniţa de la Gura Iadului, prin Remeţi, până la Stână.Perioada comunismului
Între 1948-1990, Stâna de Vale cunoaşte două faze distincte şi opozante de evoluţie: în prima fază, de la naţionalizare până la venirea lui Ceauşescu la putere, staţiunea cunoaşte un declin accelerat, datorat în parte degradării unor edificii – biserica, vilele turistice, terenurile de sport şi agrement – dar şi trecerii în proprietatea securităţii şi a partidului unic a clădirilor reşedinţei episcopale, care vor fi ocupate doar accidental şi temporar, mai ales vara, de boşii acestor instituţii.
-
-
Încă o data se adeverește ca unele fete bisericești sunt atei convinsi
Atata bunatate crestina e complesitoare :-)))
Cum era cu exproprierile, nu se pot face decat in Oradea ? :-)))
Oare Bolojan, ca e sef la judet si in interesul oamenilor, nu ii poate invata pe cei de la primarie cu sa faca actele pt expropriere.
Cazuri de genu asta cred se intelege expropierea. Ramane intrebarea cum in 2009 sau cand or facut aia prima oara instalatiile de ce nu au facut doar pe terenurile ce apartin primariei, daca se putea
-
Asa, deci dupa “exproprierea totala” a Bisericii Romane Unita cu Roma din 1948, necompensata total pana astazi ( vre-o 2000 ! de biserici ramase in seama “fratilor” ortodocsi), ar mai urma una ?!
“Ziaristul” lui …peste, dece oare prezinta doar punctul de vedere al unei singure parti ? Jurnalism se cheama asta ? Eu zic ca instigatie ! Jenant … ca sa fiu elegant…-
In primul rand, jurnalista a prezentat si pdv-ul bisericii. In al doilea rand, bisericile greco-catolice (marea majoritate) au fost preluate de la ortodocsi pe vremea guvernarii umguresti. In al treilea rand, greco-catolicii tina “averea” lor dar uita ca noi toti am contribuit la refacerea palatului lor episcopal. Halal crestini!
-
Trebuia sa va interzica !!! Pacat ca nu au facut-o ! Nerusinatilor! Nu va este rusine? numai bani visati.. si sa va legati de ortodocsi ceapa voastra de ordinari
-
Este apa comunei în joc de… Lipsã de empatie.
Secularizarea averilor mănăstireşti a progresat societatea secolului XX, fãrã instigare.
-
Foarte bine face Biserica ca nu-si vinde terenurile! Astept cu interes sa le fie confiscate, asa se va vedea cata tical*sie este in aceste exproprieri. Nici nu ma gandesc ca Biserica sa nu mearga pana la CEDO! Are resurse si mai ales are obligatia sa arate cum sunt furati romanii de niste escr*ci (gen birtinezul& gasca).
Scrieți direct Papei cu mențiunea că vb de o comunitate creștin ortodoxă. Garantat se rezolva problema.
Problema s-au rezolvat, deoarece C13 septembrie reprezentanți ai Companiei de Apa auompania de Apă a acceptat preluarea instalației de apa chiar dacă terenul cu rezervorul rămâne în proprietatea biserici. De luni mers să inventarieze branșamentele. Ziaristul Veronica Bursasiu trebuia să de-a in material și punctul de vedere al Companiei de Apa. Materialul este părtinitor, lovind inutil in biserica, care a pus la dispoziția comunei Holod terenul pe întreaga perioadă de existenta a instalației de apa încă din anul 2009. Domnul primar Săsăran dorește terenul pentru a monta langa rezervor cu litere mari de câțiva metri o inscripție luminoasă cu comuna Holod, de asemenea dorește să construiască un restaurant pe deal, langa rezervor, aceasta este miza terenului. Dansul trebuia să informeze corect opinia publică în ceea ce privește faptul că Compania de Apa la ora actuala nu are nevoie de proprietatea acelor terenuri.
Primarul Săsăran face un șantaj. Are un grup de postachi sau trolii, cum are Puțin inclusiv vice primarul din Holod, care doar cu asta se ocupa. Stau pe Facebook și pe internet și denigrează Biserica. Au făcut două grupuri pe Facebook administrate de grupul lui de interese care lovesc înopozantii din comuna.
De ce nu spuneți domnule primar Sandu Săsăran și domnule viceprimar Manu Emanuel că deja Compania de Apă a decis să accepte preluarea instalației în condițiile existente. De ce nu sunteți corect?
Domnule Bolojan ți-ai pus un om care te face de rușine in comuna Holod, un scandalagiu permanent care incita la ura. Cu asemenea oameni, deși acum fiind pe val PNL-ul a câștigat, peste trei ani va pierde.
Sasarane, nu pupi tu teren pentru restaurant si tiroliane !
Ti-ai pus in primarie toate neamurile. Ce vrei de la catolici ?
Vrei terenul lor. Stii ca apa nu este potabila.
Puneti pofta in cui