Familia unui pacient din Oradea a sesizat Jurnal bihorean despre un caz care se pare că ţine mai mult de deficienţe de comunicare la Spitalul Judeţean.
Pacientul a relatat că în 4 august 2010 a ajuns la Unitatea de Spitalul Judetean UPU, în urma apelului dat la numărul de telefon 0259-411313 (Sfatul Medicului), la orele 20:26. Pacientul a relatat că a descris simptomele suferinţei sale (durere de spate în zona bazinului, picioare amorţite şi dificultăţi mari în locomoţie). Medicul de la Ambulanţă l-a sfătuit să se prezinte la UPU, dacă are un vehicul cu care să se deplaseze. Pacientul spune că a fost preluat de cadrele medicale de la UPU, după care a fost trimis, care i-au întocmit fişa de observaţie, după care a fost trimis la Ortopedie.
Asistenta s-a opus
Medicul de la Ortopedie Urgenţe l-a preluat, l-a consultat şi l-a trimis la Radiologie, pentru un film la coloană. pacientul susţine că a aşteptat circa două ore la Radiologie tocmai pentru că ştia că prioritate au persoanele de pe tărgi, care reprezintă urgenţele provenite din accidente. Când a fost preluat de asistenta de la Radiologie, i-a înmânat biletul de trimitere de la Ortopedie, dar aceasta ar fi refuzat să îi facă filmul indicat de medic, motivând că nu ar reprezenta o urgenţă.
Bolnavul susţine că s-a întros la medicul ortoped, i-a relatat că a fost refuzat, iar medicul ar fi rămas şocat că o investigaţie recomandată de un medic e refuzată de o asistentă. Doctorul ar fi spus bolnavului că fără film nu are cum pune nici diagnostic şi nici nu poate da tratament, motiv pentru care bolnavul a părăsit apoi spitalul. Nu după mult timp, în jurul orei 24:00, din cauza durerilor, omul a cerut ajutor Ambulanţei, un echipaj medical reuşind să potolească crizele de durere ale pacientului, pentru moment.
Pacientul şi familia a făcut reclamaţii la conducerea Spitalului Judeţean şi la Direcţia de Sănătate Publică, reclamând atitudinea asistentei, care „nu are nici un drept să conteste diagnosticul şi indicaţiile date de un medic având biletul de trimitere de la specialist, mai ales că în urma acestui refuz s-a întârziat cu diagnosticarea bolnavului”.
Anchetă
Familia a depus reclamaţiile la câteva zile după incidentul de la Judeţean, explicând întârzierea prin faptul că s-a ocupat de pacient, care a necesitat investigaţie, diagnosticare şi tratament.
Şeful Direcţiei de Sănătate publică Bihor, dr. Marius Pârcioagă, a confirmat primirea reclamaţiei pentru acest caz şi a informat că urmează să se desfăşoare o anchetă pentru a se stabili exact ce s-a întâmplat. Şi conducerea spitalului investighează cazul. Florin Rob, directorul de îngrijiri (şeful asistentelor din unitate) a relatat că telefonic a reuşit să contacteze asistenta incriminată şi că versiunea dânsei ar diferi de cea a aparţinătorilor. Asistenta i-ar fi spus şefului ei că nu a refuzat pacientul ci doar i-ar fi sugerat că reprezintă mai mult un caz de ambulatoriu şi nu de urgenţă.
Interesant este că Ortopedia Urgenţe nu e parte integrantă a Unităţii de Primire Urgenţe, dar Radiologia face parte din UPU şi prin urmare e posibil ca între cele două secţiuni să existe puncte de vedere diferite faţă de cazurile pe care le primesc fiecare (urgenţe şi/sau nonurgenţe). Pe de altă parte, directorul Rob spune că ar fi primul caz când o asistentă nu respectă indicaţiile unui medic.
O.Ş.
Citiți principiile noastre de moderare aici!