Obişnuitul concert de joi al Filarmonicii are ca invitaţi doi solişti de seamă: soprana Irina Iordăchescu şi baritonul Ştefan Ignat. Orchestra simfonică și Corul Filarmonicii au propus spre audiţie Recviemul german, op. 45, semnat de unul dintre titanii muzicii simfonice, Johannes Brahms.
„Se spune că lucrarea a fost creată sub puternica influență a două pierderi importante din viața lui Brahms: moartea mamei sale și a apropiatului său prieten, compozitorul Robert Schumann”, explică directorul artistic Vasile Foica.
După câteva interpretări incomplete la Viena, Bremen, Zürich, versiunea integrală a recviemului a putut fi ascultată pentru prima oară în 18 februarie 1869, la Leipzig. Cu lucrări precum Recviemul german, Brahms dobândește în final o reputație puternică și devine recunoscut încă din timpul vieții sale drept unul dintre marii compozitori.
Recviemul pentru soliști, cor mixt şi orchestră, va fi interpretat cu participarea Corului Filarmonicii, pregătit de dirijorul Laszlóffy Zsolt. Conducerea muzicală aparţine dirijorului permanent al Filarmonicii orădene, maestrul Jankó Zsolt.
Fiica cunoscutului bariton Dan Iordăchescu, soprana Irina Iordăchescu, este prim-solistă a Operei Naționale București din anul 2005. A colaborat cu dirijori de renume, precum: Cristian Mandeal, Horia Andreescu, Gheorghe Costin, Tiberiu Soare, Camil Marinescu, Vlad Conta, Riccardo Muti, Sir Neville Marriner, Roberto Abbado, Paul Nadler, Claire Gibault, Cyril Diederich, Claus Peter Flor, Bojan Sudjic, dar şi cu regizori de talie internațională, ca: Ermanno Olmi, Cristina Muti, Ruggero Cappuccio, Renzo Giacchieri, Lee Blakeley.
De-a lungul carierei, a colaborat cu Teatro alla Scala, Teatro „Dante Alighieri” – Ravenna, Teatro Comunale di Piacenza, Glyndebourne Opera Festival, Mittlefest – Udine, Opera de Stat din Almaty-Kazakhstan și SB Vlaamse Opera din Antwerpen (Belgia), cu filarmonicile din Sankt Petersburg (Rusia), Mulhouse (Franța), și cu Radioul Național din Belgrad (Serbia). Repertoriul său este vast şi cuprinde lucrări de operă semnate de compozitori precum Giacomo Puccini, Giuseppe Verdi, Ruggero Leoncavallo, Georges Bizet.
Soprana a interpretat două lucrări în premieră mondială: în cadrul Mittlefest de la Udine, lucrarea „Cjante” pentru soprană și orchestră, compusă de compozitorul italian Fabio Vacchi și dirijată de maestra Claire Gibault, și lucrarea „Lamento for the Holocaust”, compusă de compozitorul american George Foca Rodi, alături de Corul și Orchestra Filarmonicii „George Enescu”, dirijată de maestrul Paul Nadler.
Absolvent al Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti în anul 1995, Ştefan Ignat s-a bucurat de o bursă de studii oferită de Guvernul austriac la „Mozarteum” din Salzburg. Din anul 2010 deţine titulatura de doctor în muzică, obţinută la Universitatea de Arte „George Enescu” din Iaşi.
A obţinut în anul 1997 Premiul III la Concursul Internaţional de Canto „Voci verdiene” de la Busseto (Italia), Premiul Special al guvernului japonez în anul 2001, Premiul „Ohanesian” din partea Forumului Muzical Român în anul 2002, Premiul Revistei „Actualitatea Muzicală” pentru interpretarea rolului „Oedipe” din opera omonimă a lui George Enescu.
Cariera sa artistică debutează cu o colaborare permanentă (între anii 1996-1999) cu Ladenstheater din Salzburg, activând ca solist, iar din anul 1999 la Opera Naţională din Bucureşti. Repertoriul său este vast şi cuprinde lucrări de operă semnate de compozitori precum Wolfgang Amadeus Mozart, Gioachino Rossini, Giacomo Puccini, Giuseppe Verdi, Richard Strauss, Camille Saint-Säens, Jules Massenet, Richard Wagner.
Totodată, Ştefan Ignat deţine un bogat repertoriu de lucrări vocal-simfonice, din care amintim: Requiemul german de J. Brahms, „Carmina burana”de C. Orff, Requiemul de G. Verdi, Requiemul de G. Fauré, Simfonia nr. XIII de D. Şostakovici, Simfonia nr. VIII de G. Mahler, Simfonia a IX-a de L.v. Beethoven, Requiemul şi Missa încoronării de W. A. Mozart.
Citiți principiile noastre de moderare aici!