Adevărată găină cu ouă de aur a municipalității, parcările urbei au adus în anul Covid mai puțini bani decât în 2019, cu peste 1,9 milioane de lei. Municipalitatea a încasat, astfel, 17,4 milioane lei, față de 19,3 milioane în 2019. În structura veniturilor din parcări, singura rubrică aflată în creștere în 2020 a fost cea a abonamentelor pentru parcările de domiciliu – de la 1,8 milioane de lei în 2019, la 2,2 milioane anul trecut.
[eadvert]
„Într-un an de pandemie, în care au fost mai multe stări de urgență, s-a redus numărul de mașini parcate central”, spune Lucian Popa, șeful Direcției Patrimoniului Imobiliar.
DPI administrează 8.000 de locuri de parcare pe carosabil și 2.000 în afara carosabilului, plus cele 27.000 de parcări de domiciliu. Acestea din urmă cresc de la un an la altul, cu câte 2.000, maximum 3.000. Popa spune că „scăderea față de 2019 este sub 10%”, explicând-o și prin faptul că a scăzut numărul de angajați în sectorul parcări. „În 2019 am lucrat cu 42 de angajați față de 2020, când am avut 33 de oameni. Multe plecări au fost din cauză ca s-a redus activitatea. Unii dintre oameni, cei de pe autospecialele de ridicare auto, spre exeplu, s-au relocat spre Ambulanță, unde a fost cerere”.
Două zone
Din acest an, parcările Oradiei sunt tarifate în două zone, în funcție de situarea față de centru: zona I se suprapune aproximativ peste centrul istoric, iar zona II reprezintă restul teritoriului. În zona II s-au păstrat toate tarifele ca în acest 2020, iar în zona I acestea s-au scumpit în medie cu 15-20%.
Conform planului de taxe și impozite pe 2021, abonamentele pentru marcaj alb achitate pentru zona I sunt valabile în zona II, dar abonamentele pentru marcaj alb achitate pentru zona II nu sunt valabile în zona I.
De asemenea, abonamentele eliberate în anul 2020 cu valabilitate până în data de 30 martie 2021 vor fi considerate valabile pentru zona I și zona II.
Conducerea DPI se așteaptă de la această modificare tarifară, la creșteri de venituri din parcări. Lucian Popa apreciază că în condiții de normalitate, schimbarea tarifară ar trebui să ducă veniturile din parcări la peste 20 milioane de lei în 2021, pentru că, în mod normal, locurile care generează cele mai importante venituri sunt cele din zona I.
Trimite articolul
XSã le facem gratuite, unicat turistic european.
Un lucru nu a fost analizat de edili, adica cat de utilizabile sunt aceste noi parcari. Accesul catre celule este subdimensionat si unele celule, care se afla langa perete sunt inutilizabile cand se afla o masina parcata vis a vis, efectiv nu ai loc sa bagi masina sau sa o mai scoti. Eu am un combi de 4,5m si abia inchep in virajul de iesire, fara sa urc bordura. Langa magazinul Crisul chiar a fost sparta bordura la iesire ca nu era suficient spatiu. Datorita acestor conditii prefer sa parchez afara si mai bine evit sa intru.
-
Asa e preferi sa parchezi in fata unei porti si te doare la pastaie ca blochezi accesul celui care locuieste acolo ori parchezi lateral pe interzis
Hai sa fim seriosi ai dreptate cand spui ca intrarile,iesirile is cam aiurea facute dar asta nu iti scuza blocajul unei porti apoi nu-i chiar asa greu de parcat si e gratis la Crisul deocamdata-
Am spus eu cumva ca parchez in fata unei porti? Esti culme! Langa Crisul mai exista inca o strada, Castanilor cu locuri de parcare amenajate, sau parcarea langa policlinica. Judeci fara sa gandesti!
-
Acolo nu e gratis tu esti sofer care si unde e gratis nu iti convine sa parchezi,cui spui tu ca nu parchezi in fata unei porti,pe bani nu iti convine clar in ditamai parcarea nu iti găsesti un loc convenabil,de ce nu mergi la ultimul etaj ca acolo ai loc berechet dar e departe de Mc ori de bodega cu sandvisuri
-
-
-
De ce nu te muti in Alexandria ca acolo ai loc
Recul, primaria sa obisnuit cu taxe si impozite, in plus gigacalorie si transport local extrem de scump.
Nici o subventie, nimic. Doar amenzi si politisti care te ard cum te prind. Topurile sunt pentru turisti, oradenii cu buletin va spun ca nu traiesc bine aici si nu sunt fericiti.
-
Dacă nu vã convine, parcați.
lasati ca au incasat destul din parcarile de domiciliu si ridicari.
Sa mareasca taxele. Sau sa oblige fiecare proprietar sa faca abonament de parcare. Si cei care nu au masina sa plateasca o taxa .
Asta este nesimțire din partea primăriei să-și propună sa scoată cât mai mulți bani din parcări prețul acestora fiind mărit cu nesimțire în fiecare an, prețul parcării trebuie sa fie unul simbolic nu sursa principala de venit al primăriei care ii cheltuie pe lucrări f. scumpe atribuite firmelor de casa.
Pai cum sa revenim la nivelul normal din 2019? Cat timp orarul de functionare al operatorilor economici e in continuare restrictionat, nici nu poate fi vorba de asa ceva, fara sa mai amintim de scaderea turistica pe fondul pandemic, ca eu pe asta nici n-o regret foarte tare, oricum.
S-a redus nr. masinilor parcate central normal daca sau desfintat locurile de parcare destept mai sinteti Dl. Popa.
Faceti 10 le pe ora, si 5 lei pt orice masina oprita in oras, cei 5 lei pe zi ii bagati la toate masinile inmatriculate, si fiecare oradean sa cumpere lunar un bilet la Nymphea pt a recupera pierderile. Beliti locuitorii din oras ca voi sa nu simtiti deloc pandemia asta. Sa puteti plati firmele de casa .
In Ungaria, s-a suspendat plata parcarii de cand a inceput pandemia…aici plange primaria ca nu a incasat destul, vsm.
-
Hat nu ciuma galbena acolo ember!!!