Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Bihor vine în atenţia bihorenilor cu o serie de sfaturi şi recomandări în ceea ce priveşte achiziţionarea cărnii în preajma Paştelui.
CJPC Bihor verifică în această perioadă comercianţii de produse specifice sărbătorilor pascale – carne, ouă, vopsea de ouă, produse de patiserie, ciocolată şi figurine din ciocolata, vin – pentru a preîntâmpina eventuale cazuri şi situaţii nedorite.
Sfaturi pentru cumpărători
Achiziţionarea cărnii se va face numai din locuri special amenajate, dotate şi autorizate. „Trebuie evitată cumpărarea de carne din «portbagajele maşinilor». Comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condiţiile optime de transport, depozitare şi comercializare şi nu poate elibera bon de casă cu care să poată fi justificată tranzacţia comercială.
Consumatorul riscă să achiziţioneze un produs neconform sau chiar nesigur, care îi poate afecta sănătatea”, spune Giani Bura, comisarul şef adjunct al CJPC Bihor. Carnea comercializată trebuie să fie marcată cu ştampila de control veterinar. Cumpărătorul trebuie să verifice, prin apreciere directă, proprietăţile organoleptice ale produselor, a semnelor organoleptice de alterare, modificări ale aspectului, culorii, consistenţei, prezenţa corpurilor străine etc.
Carnea trebuie să prezinte la suprafaţă o peliculă uscată, de culoare roz până la roşie, să fie fermă şi elastică, atât la suprafaţă cât şi în secţiune; mirosul trebuie să fie caracteristic de produs proaspăt.
O atenţie deosebită se va acorda preţului afişat, verificându-se concordanţa dintre preţurile afişate la raft şi cele marcate pe bonurile de casă.
„Nu cumpăraţi peşte şi produse din peşte din locuri neautorizate”
Peştele este un aliment uşor perisabil şi trebuie depozitat la rece. În cazul în care nu se respectă temperatura optimă de păstrare, se poate strica foarte repede. Când se cumpără peşte proaspăt trebuie ştiut dacă este de acvacultură sau pescuit şi care este ţara de provenienţă.
La cumpărărea peştelui şi produselor din peşte trebuie acordată o atenţie deosebită aspectului exterior al produsului, care poate oferi informaţii asupra gradului de prospeţime al acestuia. Suprafaţa mâzguită, lipicioasă, deshidratată, cu pete de mucegai, produse cu miros şi culoare modificate, aspect de vechi etc. sunt semne ale neconformităţii produselor. Astfel de produse trebuie refuzate.
„Nu cumpăraţi peşte şi produse din peşte din locuri neautorizate. Comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condiţiile optime de transport, depozitare şi comercializare şi nu poate elibera bon de casă cu care să poată fi justificată tranzacţia comerciala. În felul acesta există riscul achiziţionării unui produs neconform sau chiar nesigur care poate afecteza sănătatea consumatorului”, îi sfătuieşte comisarul şef adjunct al CJPC Bihor pe consumatori.
Pentru orice probleme întâmpinate, consumatorii pot apela la numărul de telefon al CJPC Bihor 0259.431.817 sau pot depune o reclamaţie scrisă fie la sediul din Oradea, str. Sucevei, nr.4/A, fie pe site-ul ANPC: www.anpc.ro, completând formularul de reclamaţii online.
Citiți principiile noastre de moderare aici!