„Foarte greu găseşti maşini de ridicat. Lumea e mai atentă şi îşi vede de treabă, nu mai lasă maşinile aiurea”, este concluzia la care a ajuns Cristian Beltechi, şeful Poliţiei Locale Oradea, la şase zile de la reluarea activităţii de ridicare a maşinilor parcate nelegal.
Conform planului stabilit în Primărie, cele trei autoutilitare servind la ridicarea maşinilor acţionează cu precădere în Centru, doar pentru urgenţe se deplasează spre periferie.
Recolta primelor zile constă dintr-o medie zilnică de 10-12 maşini ridicate şi depozitate, plus alte vreo 15 pentru care procedura ridicării nu s-a finalizat, pentru că proprietarii au ajuns la locul faptei până să plece echipajul.
Cei care vor să-şi recupereze maşinile depozitate lângă terenurile de tenis de la Voinţa (strada Academiei) au de achitat 300 de lei – costul transportului şi ridicării maşinii, chiria de 2 lei pe fiecare oră, până la 48 de ore, dar şi amenda impusă de Codul Rutier, 580 lei, adică valoarea a patru puncte de amendă. Achitată în 48 de ore, aceasta se înjumătăţeşte. Dacă şoferul ajunge la maşină înainte să-i fie ridicată, taxa de recuperare este de 150 de lei plus amenda.
Spre comparaţie, în Cluj, cuantumul sancţiunii pentru ridicare-transport-depozitare este de 547 de lei. Dacă şoferul se prezintă la autovehicul şi nu se mai efectuează transportul şi depozitarea, sancţiunea e de 294 de lei. La aceasta se adaugă amenda.
Citiți principiile noastre de moderare aici!