Strada George Topîrceanu, paralelă cu Sucevei, e de un calm aproape rural. Liniştea nu este singurul atribut neorăşenesc al locului: starea drumului îi scoate din sărite pe proprietarii de case din zonă.
Cârpit de nenumărate ori, covorul asfaltic e vălurit şi găurit, presărat cu bălţi la orice ploaie. Canalizarea pluvială, în caz că e funcţională, nu face faţă. Ca urmare, oamenii reclamă că pivniţele caselor le sunt inundate regulat, iar igrasia le distruge pereţii.
„Stăteam în faţa uşii mele şi deschideam poarta. A trecut unul cu o maşină şi m-a stropit de mi-a intrat și în gură apa aia murdară, din baltă”, ne-a relatat Teodor Negrău. Omul spune că şi-a parcat în faţa casei o rablă, cu rost protector: „Maşina aia veche o ţin parcată în faţa casei, ca să mă protejez, altfel toată faţada mi-o murdăresc şi mi-o udă”.
Geta Fălcuşan, proprietara unei alte locuinţe, spune că ea şi vecinii ei sunt clienţii frecvenți ai ISU Crişana – când plouă, numai pompele pompierilor le mai pot ţine pivniţele la un nivel de inundare… acceptabil.
„Dacă suntem Centru istoric, plătim impozite de Centru; asta e stradă de zonă istorică? E cea mai peticită din zona asta”, se revoltă o altă vecină.
Abandonată de Selina
„La un moment dat lipiseră pe toţi stâlpii anunţuri că să ne luăm maşinile, că urmează lucrări la canalizare. Nu s-a întâmplat nimic, doar au luat hârtiile alea jos şi atât”, mai spune Negrău Teodor.
Problema străzii George Topîrceanu nu e de azi, de ieri. Proprietarii caselor de acolo povestesc că au adus-o în atenţia primarului Ilie Bolojan când acesta, aflat în campanie electotrală, i-a invitat la o întâlnire. Ei relatează că primarul nu s-a angajat să le rezolve problema, dar a promis o comisie municipală care să o analizeze şi să ofere soluţii…
Strada a fost cârpită, în zeci de ani, de mai multe ori, dar – după cum observa unul dintre proprietari – fiecare „preş” asfaltic turnat prost, inegal, face loc altor două bălţi.
Legat de situaţia străzii din Centrul istoric, paralelă cu strada Sucevei, Primăria ne-a comunicat că nu are în plan nicio intervenţie salvatoare până când nu se înlocuieşte sistemul de canalizare.
Compania de Apă Oradea, de care ţine această lucrare, ne-a informat că strada a fost prinsă în proiectul cu finanţare europeană. A făcut parte din Contractul de lucrări 11, adjudecat şi apoi abandonat de Selina. Recent, lucrarea a fost din nou scoasă la licitaţie, iar procedura nu s-a încheiat încă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!