Pavajul de granit a fost montat pe toată suprafața pietonală, urmează doar aplicarea unui lac de protecție cu rol impermeabil. Muncitorii fac acum ultimele finisaje la sistemul de iluminat, la balustrade și la rampa de acces dinspre Aleea Gojdu, unde se montează ultima porțiune cu cuburi de granit.
Pasarela va fi dotată cu corpuri de iluminat cu LED, care vor lumina suprafața pietonală a pasarelei, acestea fiind montate atât sub mâna curentă a balustradei, cât și la baza pilonilor din beton. Totodată, este luminată și partea de sub pod, respectiv tablierul podului.
Sistemul de iluminat este completat cu reflectoare de tip LED montate pe hobane. Va urma încastrarea rețelelor de cabluri de dedesubtul pasarelei și demontarea schelei. Podul a fost supus unui proces de reabilitare din cauza stării generale de uzură a pilonilor, toroanelor, a grinzii și a parapetului acestuia.
În 1910, podul de lemn care asigura traversarea Crișului a fost înlocuit cu un pod metalic, numit „Podul Paralelor”. În locul acestuia a fost construit în 1974 actualul pod hobanat, botezat de orădeni „Podul Intelectualilor”, denumire dată de vecinătatea unor redacții de ziare și reviste. În cadrul proiectului s-a realizat hidroizolația podului, a fost turnată șapa, pe care apoi s-a aplicat sistemul de degivrare, acesta având rolul de a împiedica formarea gheții în anotimpul rece.
Pilonul central și blocurile de ancoraj ale hobanelor au fost recondiționate. Totodată, s-au turnat grinzile parapet și au fost realizate rosturile de dilatare de la cele două capete ale podului.
Tot în cadrul lucrărilor de reabilitare s-a mascat grinda parapet cu o structură metalică, respectiv cu un material compozit de tip bond. Scara de acces dinspre malul Crișului a fost pavată, urmând finalizarea montării balustradelor de protecție.
Pasarela hobanată are o lungime totală de 85,85 m, lățimea de 3,75 m, fiind alcătuită din traseul pietonal propriu-zis și două lise de parapet.
Lucrările sunt realizate de asocierea S.C Freyrom S.A și Procons Group S.R.L, valoarea contractului de execuție pentru „Reabilitare pasarelă hobanată din beton armat peste râul Crișul Repede între str. Libertății și Aleea Emanuil Gojdu” fiind de 3,6 milioane lei.
Sistem anti-îngheț pe Podul Intelectualilor din centrul Oradiei(VIDEO)
Trimite articolul
XDin pacate s-a inlocuit grilajul original, nituit, reminescenta a podului din 1910, o piesa de patrimoniu si cu valoare nostalgica. Alegerea estetica a unor materiale, solutii constructive, tine de domeniul prostului gust/kitsch-ului, balustrada bronz-aurie in primul rand, adaug marmura negru-lucioasa, nu mai vorbesc de iluminatul excesiv. S-a ales o solutie degivranta, un granit, ce creste greutatea portanta, niste piste de bicicleta in consola nu se putea face?
-
Ai dreptate, inainte era acel grilaj frumos, nituit.
Putea fi reconditionat, dar na, trebuie sa faca bani firmele de casa care au fabrica de fier.
Au folosit acelasi fier sudat de calitate slaba si de prost gust pe care l-au folosit si la podul Dacia si la Pasajul Magheru.
L-au mai vopsit si negru.
De ce oare inainte era gri?
Pe negru deja se poate vedea la Podul Dacia ce frumos arata praful si cat de urat se vede.
S-a spus atunci ca, culoarea nu e ok, dar “desteptii” stiu ei mai bine.
Facut ca mai toate din ultimul timp, de prost gust.
Prosti suntem noi ca ii lasam sa isi bata joc de oras pentru ca parerea noastra nu mai conteaza, expertii lor sunt cei mai destepti.
Se vede cata scoala si cat simt al esteticului au, la majoritatea lucrarilor (a se vedea parcarea Iosif Vulcan, acest pod, parcurile de care isi bat joc si in care nu gasesti un pic de umbra, etc.). -
Balustrada aia arata de parca ar fi visat-o gigi becali, e “hart” nouveau pur 🙂
E urat!! Ca mai toate “oprerele” PMO.
Atat se poate.
Dacă este construit in 1974 nu are cum sa fie cel mai vechi din țară. Nu are nici o legătură cu podul anterior ( care era o bijuterie de fier ). Podul nou a fost construit cu câțiva metri in aval.
Piatra cubica de la capetele podului este de toată jena.
Parca e imagine din cimitir, cu marmura aia fara gust si in 2 ani toata va fi distrusa. Asa e cataranii conduc
Printre gratiile acelea ,un copilaș se strecoară ușor dacă o ia la fuga înaintea mamei sale și dacă nu mă înșeală memoria , pare-mi-se că s-a mai întâmplat …nu rețin exact unde dar a se cauta în arhivă.
deja putem sa punem lacate pe ea ?
Cine se ocupa de afacerea pietrei cubice pt PMO ???
Este de o uratenie rara … dar apare peste tot in oras, la orice lucrare.
-
pai tocmai asta e ideea, ca va trebui inlocuita = alt deviz, alta sifonare
Se apropie de finalizare, dar finalizarea va fi inainte sau dupa alegerile locale din 2024.