Modernizarea și reabilitarea coridorului Nufărul-Cantemir, o investiție de peste 10 milioane de euro a Primăriei Oradea, finanţată din bani europeni, a ajuns în acest moment la un procent de execuție de cca 70%. Termenul de realizare a lucărilor este sfârșitul lunii octombrie, dar potrivit constructorului sunt toate șansele ca acesta să fie finalizat în luna august.
[eadvert]
Șantierul Nufărul – Cantemir este al doilea obiectiv de investiții vizitat azi, în Oradea, de ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș alături de primarul Florin Birta.
Coridorul Nufărul Cantemir – primul coridor de mobilitate urbană din România
”Asistăm la o premieră în România, acesta fiind primul coridor de mobilitate urbană adevărat pe care România îl are. Așa cum se poate oberva s-au creat spații verzi, spații pietonale, lucru care este încurajat foarte mult și la nivelul Uniunii Europene. Prin urmare coridoarele de mobilitate urbană pe care le are în plan Oradea sunt în direcția bună, aceea pe care pe care o promevează Uniunea. Noi invităm toate primăriile care doresc să finanțeze astfel de coridoare de mobilitate urbană din Politica de coeziune, dar și din Planul Național de Redresare și Rezilență să urmeze exemplu pe care l-am văzut aici la Oradea”, a spus ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș.
Lucrările au început anul trecut de la strada Arieșului și au avansat până în capătul străzii Nufărului.
”Investiția va cuprinde 54.254 mp de carosabil reabilitat, 7.560 ml de bordură de granit, 2.480 ml de pistă de biciclete, 35.833 de mp de spații verzi inclusiv înierbarea șinei de tramvai, din care spații verzi noi în jur de 20.000 mp, 2,96 km șine duble de tramvai, 4 intersecții smart cu supraveghere traffic – undă verde tramvaiului, care va crește viteza de deplasare a acestuia, introducerea tuturor rețelelor aeriene în subteran, montarea a 256 de stâlpi de iluminat cu LED și amplasarea de mobilier urban (bănci, coșuri de gunoi, gard modular, bolarzi stradali, rastel biciclete)” se arată într-un comunicat transmis de Primăria Oradea.
Proiectul „Creșterea mobilității urbane din zona Nufărul-Cantemir” se realizează prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 și prevede reamenajarea carosabilului, a trotuarelor, a pistelor de biciclete, realizarea de amenajări peisagistice, mobilier urban, spații verzi, intervenții la calea de tramvai și lucrări de apă-canal aferente străzilor Nufărului și Dimitrie Cantemir.
Urmează noi ambuteiaje
Potrivit informațiilor oferite de către constructor, în luna iulie se va turna stratul de uzură pe carosabil, lucru care va cauza timp de câteva zile și va cauza noi ambuteiaje. Constructorul transmite scuze conducătorilor auto pentru disconfortul creat pe perioada zilelor.
”Așa cum s-a anunțat de la începutul proiectului, locurile de parcare de pe bulevard au fost relocate în spatele blocurilor , astfel că la finalul șantierului, toți cei care au avut un loc de parcare în zona din față vor avea un loc în spatele blocurilor” se mai arată în comunicatul transmis de către primărie.
Îmbunătățiri evidente față de ceea ce era înainte Bulevardul Nufărul –Cantemir
”Vorbim despre un proiect care aduce îmbunătățiri evidente față de ceea ce era înainte Bulevardul Nufărul –Cantemir. Amintim aici, pista de biciclete continua din capăt de la Nufărul până în zona Centrului Civic, cablurile care erau înainte pe stâlpii de iluminat, iar acum sunt îngropate, intersecțiile semaforizate inteligent cu prioritate pentru tramvai, zona de carosabil care înainte era cu probleme la trecerile peste gurile de cămin și unde acum s-au montat capace antinivelante. Trebuie menționat, că acest proiect este unul care se intersectează cu un alt proiect important finanțat tot pe fonduri europene. E vorba despre linia de tramvai, ce vine din Calea Aradului și se întâlnește cu linia de pe Nufărul – Cantemir, aceasta fiind prima linie de tramvai făcută în România după 1989. Noua linie are 3,8 km și a fost data în folosință de curând. Toate liniile de tramvai, atât cea nouă, cât și cea de pe Nufărul – Cantemir vor fi înierbate, lucru care va schimba aspectul întregului bulevard. Mulțumim încă o data domnului Marcel Boloș pentru tot sprijinul acordat în implementare acestor proiecte pe fonduri europene. Totodată, mulțumesc constructorilor care s-au mișcat foarte bine, colegilor de la Direcția Management Proiecte, dar și celor de la Direcția Tehnică din Primăria Oradea, care împreună au făcut ca lucrurile să se miște”, a spus primarul Florin Birta.
Finanţarea proiectului se realizează prin fonduri europene, Primăria Oradea având o contribuţie de doar 3%.
Executantul lucrărilor este asocierea formată din S.C Drumuri Bihor SA – lider de asociere, S.C Trameco SA – asociat 1 și Drum Asfalt S.R.L – asociat 2, iar valoarea contractului este de 50.634.357,12 lei fără TVA.
Trimite articolul
XUn mare Fas aceasta realibiltare, bani aruncati. Recunosc si eu drop, marele lingau ca nu se simte deloc o imbunatatire, zeul m-a tradat.
Bani aruncati. Parcari desfiintate, case demolate trafic mai aglomerat ca inainte, semafoare prost reglate. Beton mult si de proasta calitate .Asfalt de slaba calitate , mai rau ca inainte. . Deja se desprind bordurile. Pt ce atatea zeci de mioane de euro? Sa ne laudam ca vai ce mult face.
Marcela, ai grijă draga mea să nu fie prea multe fetițe tinere in jur, ca te vei emoționa, scumpule 😁🙈
Care anume e pista de biciclete ”continua” din capat Nufărul până în Centrul civic? Dacă mergi pe ea pe direcția menționată constați că se întrerupe brusc imediat după ce ai trecut de intersecția cu strada Nojoridului. In punctul in care se întrerupe nu există trecere de pietoni pe care să traversezi regulamentar pt. a-ți continua deplasarea pe sosea, conform legii și nici nu-ți poți continua deplasarea pe trotuar pt. că e ilegal. Pista reapare abia la statuia lui Cantemir. Așa că rog ziariștii să nu înghita nemestecat ceea ce declară Primăria și să nu mai încropească articolele din birou. Putin teren n-ar strica…