Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), Cătălin Marinescu, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că instituţia a primit, în luna iunie, numeroase sesizări privind introducerea acestei taxe şi a cerut RCS-RDS să ia măsuri pentru reglementarea situaţiei, dar compania nu s-a conformat.
“ANCOM a amendat, marţi, compania RCS-RDS cu suma de 300.000 de lei pentru că nu a informat individual utilizatorii serviciilor de telefonie fixă asupra introducerii taxei de mentenanţă de cinci lei, începând cu luna iunie. Este o modificare de contract, beneficiarii nefiind informaţi că pot opta să iasă din contract. Am dat companiei un termen ca, până în 19 septembrie, să modifice contractul cadru şi până în 29 octombrie pentru a anunţa individual fiecare utilizator de faptul că pot ieşi din contract sau pot rămâne”, a afirmat Marinescu.
Acesta a spus că în cazul în care RCS-RDS nu ia măsuri de reglementare a situaţiei până la termenele fixate, se va proceda la penalizarea pe zi de întârziere, amenda fiind de 5.000 de lei pentru modificarea contractului cadru şi 10.000 de lei pentru neinformarea individuală a utilizatorilor.
Directorul ANCOM a precizat că amenda a fost aplicată în urma a numeroase sesizări privind introducerea taxei de mentenanţă de cinci lei începând cu luna iunie care nu era prinsă în contract.
“ANCOM a transmis o notificare cerând companiei să notifice abonaţii individual, dar compania nu s-a conformat. Compania a precizat că a anunţat utilizatorii pe canalele proprii, or trebuia ca aceştia să fie anunţaţi individual despre modificarea contractului şi introducerea taxei de mentenanţă”, a precizat Marinescu.
Acesta a menţionat că operatorul RCS-RDS are obligaţia de a informa individual clientul şi a-i da posibilitatea să renunţe la contract fără să fie aplicate penalizări.
Marinescu a participat, joi, la o întâlnire regională cu 150 de operatori în comunicaţii din opt judeţe din Transilvania.
Citiți principiile noastre de moderare aici!