Potrivit unui comunicat al Companiei Naționale Poșta Română, clienţii băncilor care au în derulare un credit, au la dispoziţie serviciul Poştei Române – Total Collect Home, prin intermediul căruia pot achita ratele bancare fără a se mai deplasa la sediul băncii. Compania poate încasa ratele creditelor prin intermediul factorului poştal, operaţiunile de încasare în numerar a ratelor urmând a se efectua la domiciliul titularilor de credit, la solicitarea acestora.
De asemenea, Poşta Română oferă clienţilor posibilitatea de a-şi achita creditele şi la cea mai apropiată subunitate poştală din toate cele peste 5.000 de puncte de lucru din reţeaua poştală naţională.
Clientul prezintă factorului poştal fie înştiinţarea de plată primită de la bancă cu partea detaşabilă prevăzută cu cod de bare, fie îi solicită acestuia un formular tipizat de depunere numerar pe care îl va completa cu toate informaţiile de identificare a operaţiunii (nume, prenume, cont, sumă depusă). Titularul creditului va primi din partea factorului poştal o chitanţă care atestă achitarea ratei.
„Este cunoscut faptul că, dintre ţările europene, România este una dintre cele mai slab bancarizate, ceea ce înseamnă că, în acest sector, cultura de profil trebuie mult îmbunătăţită. Astfel, Poşta Română îşi exprimă deschiderea faţă de întreg sectorul bancar, punându-şi la dispoziţie atât infrastructura, cât mai ales resursa umană pentru intermedierea produselor bancare. Ne exprimăm disponibilitatea, în continuare, de a semna noi protocoale cu jucători importanţi din sectorul bancar, contribuind astfel la sporirea gradului de bancarizare în societatea românească, venind totodată în întâmpinarea clienţilor noştri persoane fizice”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Poştei Române.
Citiți principiile noastre de moderare aici!