Directorul Şcolii cu clasele I-VIII „Lucreţia Suciu” din Oradea, Gheorghe Tirla răspunde afirmaţiilor făcute de părinţii elevilor de la Şcoala „Alexandru Roman”, apărute în mass-media locală, la adresa şcolii pe care o conduce. Publicăm integral scrisoarea directorului Gheorghe Tirla.
„Ca urmare a intenţiei autorităţilor de a comasaŞcoala cu clasele I-VIII «Alexandru Roman» Oradea cu Şcoala cu clasele I-VIII «Lucreţia Suciu» Oradea, în ultima perioadă au apărut în mass media o serie de informaţii denaturate despre elevii şi profesorii şcolii noastre, despre Şcoala «Lucreţia Suciu» în general.
Înţelegem nemulţumirea şi îngrijorarea părinţilor şi a profesorilor de la Şcoala «Alexandru Roman», sentimente pe care le împărtăşesc şi părinţii şi profesorii şcolii noastre, dar acesta nu este un motiv să fim «împroscati cu noroi» şi ca activitatea noastră, pe care o considerăm foarte importantă pentru societate, să fie minimalizată şi marginalizată.
Structură
Dorim să aducem la cunoştinţa opiniei publice că în şcoala noastră funcţionează trei forme de învăţământ acreditate şi anume: învăţământ la zi (ciclul primar şi gimnazial) la care sunt înscrişi 195 elevi, dintre care marea majoritate sunt copii proveniţi din cartierul adiacent şcolii (zona Cetăţii şi cartierul Velenţa), care îşi desfăşoară activitatea dimineaţa; învăţământ cu frecvenţă redusă 166 elevi (ciclul gimnazial), care se adresează copiilor şi tinerilor care, din diferite motive, nu au reuşit să-şi finalizeze studiile gimnaziale. La această forma de învăţământ se pot înscrie elevi care au depăşit cu cel puţin doi ani vârsta clasei în care se înscriu. Aceştia îşi desfăşoară programul vinerea după masă şi sâmbăta şi învăţământ în cadrul programului «A doua Şansă» ( 66 elevi) pentru ciclul primar şi pentru ciclul secundar inferior. La această formă se pot înscrie copii şi tineri care au depăşit cu cel puţin patru ani vârsta clasei în care sunt înscrişi. La finalul ciclului secundar inferior, în cadrul Programului «A doua Şansă», absolvenţii primesc şi un certificat de calificare de nivel I, prin colaborare cu şcoli de arte şi meserii din Oradea. Această formă de învăţământ îşi desfăşoară programul după masă.
Dotări
În legătura cu baza materială, şcoala noastră dispune de două corpuri de clădiri în stare foarte bună (recent reabilitate) care includ 20 de săli de clasă, cabinete şi laboratoare. Dispunem de asemenea de bibliotecă, sală de sport şi două laboratoare de informatică, cabinet medical, curte spaţioasă şi grădină.
În şcoală îşi desfăşoară activitatea 20 cadre didactice titulare, majoritatea cu gradul didactic I şi II (12 gradul didactic I, 4 gradul didactic II şi 4 cu gradul definitiv). În aceste condiţii, în care şcoala este încadrată cu cadre didactice calificate a căror pregătire este atestată prin diplome şi certificate obţinute ca urmare a pregătirii şi perfecţionării acestora, cât şi prin rezultatele bune obţinute de-a lungul anilor, nu înţelegem cum cineva care nu este nici competent, nici corect informat poate să facă aprecieri asupra pregătirii cadrelor şi personalului şcolii noastre.
Programe
În ultimii ani «Şcoala Lucreţia Suciu» a fost inclusă în programe educative naţionale cu finanţare din fonduri europene prin care s-a îmbogăţit baza materială a şcolii, s-au perfecţionat toate cadrele didactice, au fost organizate activităţi de consiliere a părinţilor, iar elevii au beneficiat de programe suplimentare de pregătire şi de activităţi extraşcolare atractive.
La ora actuală, în şcoala noastră îşi desfăşoară activitatea copii din trei etnii (română, maghiară şi romă) care sunt încadraţi în două secţii (secţia română şi secţia maghiară) şi care învaţă şi se joacă împreună dând consistenţă devizei şcolii «Şcoala Lucreţia Suciu – o şcoală pentru fiecare» şi răspunzând misiunii şcolii «de a asigura integrarea şi educaţia diferenţiată a copiilor, de a elimina abandonul şcolar, de a respecta integritatea culturală şi etnică a fiecăruia».
Director, prof.Gheorghe Tirla.
Crina Dobocan
Parintii nemultumiti ies in strada
Citiți principiile noastre de moderare aici!