Cornel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean, s-a întâlnit, joi dimineaţă, cu managerul CCCF Drumuri Poduri Timişoara, pentru a afla stadiul lucrărilor la DN 76. Firma timişoreană care a construit şi Podul Sovata din Oradea, are încredinţată o porţiune de 50 de kilometri din drum. „S-au atacat lucrările de executare a benzii a treia după Răbăgani spre Beiuş, începe execuţia de lucrări la cele patru poduri şi la lucrările de casetare, rigole, canalizări şi trotuare. Săptămâna viitoare vor fi demarate lucrările”, a precizat Aurel Sraer. Inginerul zice că săptămâna viitoare încep lucrările pe porţiunea din Sânmartin spre Băile Felix, care trebuie terminate până în 15 iunie. „Suplimentăm baza de producţie cu o staţie de betoane şi cu una de asfalt, în Ceica, pe lângă cea existentă în Palota. După această iarnă, pe întreg tronsonul au apărut zone de instabilitate a terenului şi de aceea vor fi necesare lucrări de anvergură. Ne aflăm în faza de expertize tehnice.
Promisiunea noastră este că la final de an tronsonul să fie executat în întregime”, s-a angajat managerul.
Contractul semnat cu CCCF Drumuri Poduri Timişoara are valoarea de 163 milioane lei şi termenul de execuţie expiră pe 15 iunie 2015.
Pe bucăţi
Costruct Mod Oradea şi VV AZVI sunt firmele care au contractat următoarele tronsoane din DN76.
Managerul firmei orădene, Ovidiu Moldovan, raportează că „prin ordinul ministrului Transporturilor nu se pot efectua lucrări la carosabil până la 1 aprilie”, motiv pentru care s-a lucrat la zidurile de sprijin. „De luni, vom deschide încă trei puncte de lucru pentru aceste lucrări. Pe raza judeţului Bihor, tronsonul nostru este de 19,67 kilometri, de la Lunca până la limita cu judeţul Arad. Lucrările la aliniament vor fi terminate anul acesta”, mai promite Moldovan.
Nici VV AZVI nu lucrează efectiv la drum, dar managerul Claudiu Frangulea spune că ieri era prevăzută finalizarea lucrărilor arheologice de săpături pe trei sectoare de drum. „Am terminat tăierea arborilor de pe aliniament pe sectorul de la km 124 la km 133 şi se continuă extragerea rădăcinilor pe porţiunea km 102- km 121. Până la 1 aprilie, când se permit lucrările la carosabil, vom efectua lucrări pentru organizarea şantierului – realizarea platformelor betonate şi a fundaţiilor pentru staţia de betoane şi asfalt, amenajarea spaţiilor de depozitare a materialelor şi agregatelor”, precizează acesta.
Firma preconizează că în jurul datei de 20 martie va începe efectiv lucrările de relocare a utilităţilor în Ştei, pentru ca de la 1 aprilie să poată începe lucrările la carosabil. „Tronsonul nostru este de aproximativ 29 kilometri, valoarea contractului fiind de 100 milioane lei. Termenul de finalizare este septembrie 2015”, arată managerul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!