Nu mai puțin de 51 de mașini au participat la Raliul Carpați Retro 2018, care s-a desfășurat în acest weekend în județul Bihor. Participanțiii au fost din toată țara. Astfel, au putut fi văzute în Parcul 1 Decembrie, locul de unde s-a dat startul, automobile cu număr de Sălaj, Satu Mare, Arad, Timiş, Sibiu, Bacău, Bucureşti, Argeş, Iaşi, Bihor, etc.
„Sunt 51 de echipaje înscrise în cadrul raliului. Avem o gamă foarte largă de automobile: Porche, Mercedes, BMW, Ford, Volga, Peugeot, Skoda, Dacia, etc. Sperăm că va fi o ediţie reuşită, având în vedere că sunt aşa de mulţi participanţi. Până acum ne-am străduit să iasă bine, vedem ce va fi în continuare”, a declarat Ovidiu Gherman, vicepreşedintele Filialei Bihor a Retromobil Club România, organizatorul evenimentului, înainte de start.
Participanţi din toată ţara
La eveniment a participat şi Crăiţa Ţarălungă, o bucureşteancă plecată de zece ani din Oradea. Maşina ei, un Merlin Campbell, automobil fabricat în ediţie limitată a atras privirile curioşilor. „Maşina este fabricată într-o ediţie limitată, de circa 600 de exemplare. Cutreier ţara cu ea, participând la toate competiţiile retro, reprezentând cu mare drag Bihorul şi Oradea”, ne-a precizat Crăiţa Ţarălungă. Soţul ei, Ionuţ Turcan, a participat şi el la raliu cu un Fiat 500 L din 1970.
Cea mai veche maşină din competiţie a fost un Peugeot 201 din 1929, care aparţine lui Adrian Farcaş. Cu o Dacia 1300 din 1972, adusă recent din Irlanda, şi cu un BMW din 1985, a participat la eveniment Ervin Koszta.
Cinci etape
Concurenţii la Raliul Carpaţi Retro 2018 au trebuit să participe la cel puţin una din cele cinci etape. Etapa I s-a derulat vineri, 31 decembrie, pe traseul Parcul 1 Decembrie din Oradea – Sălacea (circa 100 km), cu sosire la Conacul Komaromi din Otomani. Etapa a II-a a avut loc în aceeaşi zi, pe traseul Sălacea – Oradea.
Etapa a III-a a raliului s-a desfăşurat sâmbătă, 1 septembrie, pe traseul Oradea – Roşia, circa 110 kilometri, iar etapa a IV-a pe traseul Roşia – Cetatea Oradea. Tot sâmbătă a avut loc etapa a V-a, între Cetatea Oradea şi Piaţa Unirii. Cina oficială şi decernarea premiilor a avut loc, de asemenea, sâmbătă, la Hotel Ramada.
Clasament
Și, în cele din urmă, totul a ieșit bine, cu unele mici excepţii, potrivit organizatorilor. „Evenimentul a ieşit foarte bine. Participanţii au fost mulţumiţi, mai ales cei care au câştigat. Au fost şi câţiva nemulţumiţi. E prima mea încercare de acest gen şi mă bucur că a reuşit. A fost şi o pată nedorită pe obrazul oraşului. Este vorba despre furtul instalaţiei de cronometrare, din parcarea Hotelului Ramada”, a precizat Rencsik Otto, preşedintele Filialei Bihor a Retromobil Club România. Întrebat dacă s-ar mai încumeta la organizarea unui eveniment similar, Rencsik Otto a răspuns că dacă va fi sprijinit la fel ca la Raliul Carpaţi Retro 2018, de către Consiliul Judeţean Bihor, nu ar spune nu.
Primele zece locuri din general al raliului arată astfel: Locul 1 – Hatisi Mihai şi Hatisi Mihaela – Ford Capri mk1; locul 2 – Marinescu Ştefan şi Rădulescu Mihaela – Opel Record C din 1967; locul 3 – Hiver Cristian şi Hiver Aurelia – Austin Healey 3000 MKII BT7 din 1961; locul 4 – Tudericiu Mircea şi Tudericiu Vlad – Ford Mustang Fastback din 1968; locul 5 – Mihalcea George şi Mihalcea Ionuţ – Ford Mustang din 1966; locul 6 – Peterca Sebastian şi Peterca Cecilia – Fiat 1800 din 1967; locul 7 – Younis John şi Răsădean Raluca – Porsche 911 E din 1970; locul 8 – Gaal Gabor şi Gaal Gabor – Volkswagen 1200 din 1970; locul 9 – Turcan Ionuţ şi Casagrande Luca – Fiat 500 L din 1970; locul 10 – Curelea Teodor şi Sidea Daniel – Volga M21 din 1968.
Titlul de cea mai veche maşină din competiţie a fost câştigat de Farcaş Adrian cu un Peugeot 201 din 1929.
Citiți principiile noastre de moderare aici!