„Cu domnul Bolojan am avut o relaţie corectă. L-am susţinut de pe vremea când era prefect iar eu senator. Eu nu m-am schimbat… Am aceeaşi părere despre Ilie Bolojan”, s-a exprimat Ţîrle, opinând mai apoi că ar fi bine ca primarul Bolojan să fie susţinut de actualul Guvern USL pentru a se debloca lucrările de pe malul Crişului Repede şi de la Podul Densuşianu.
În ce-l priveşte pe preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Bihor, Ţîrle îl sfătuieşte pe Cornel Popa să facă lobby la ministrul Transporturilor pentru a transfera la Aeroporturi banii necheltuiţi pentru porturi şi gări.
„Când am părăsit şefia CJ Bihor, am lăsat un proiect în stadiu avansat pentru Aeroport. Văd că actuala conducere a Consiliului Judeţean nu găseşte sprijin la propriul Guvern pentru pista Aeroportului. Nici la Muzeu nu se întâmplă nimic, aşa că nu se mai poate spune că din vina mea. Noi am reuşit să aducem din Cehia 260.000 de ţigle care încă stau în curte la firma Ciac fără să fie puse pe acoperiş”, observă Ţîrle.
Nu vede bine Padişul
Candidatul alianţei ARD în Colegiul 2 Senat, a mai sfătuit actuala administraţie judeţeană să facă lobby şi pentru asfaltări.
„Când am plecat, în luna mai, de la CJ Bihor, se lucra pe opt drumuri judeţene. Acum Strabag-ul s-a retras de pe drumul de Tinca şi s-au oprit şi alţi constructori. Vedem că şi DN 76 se tărăgănează. Guvernul a promis şi că va relua în forţă lucrările la autostradă…”, a enumerat Ţîrle.
Cât despre inaugurarea drumului spre Padiş, Ţîrle a apreciat că 84% era deja executat la plecarea sa de la CJ Bihor. Iar fostul prefect Gavrilă Ghilea, a completat spunând că deşi a lansat proiectul când era vicepreşedintele CJ, nu a fost invitat la recenta inaugurare.
Oricum, Ţîrle a anticipat probleme privind drumul spre Padiş: „Veţi vedea, la primăvară, aluviuni pe drum, în zonele unde lipsesc poduri şi podeţe. Chiar proiectantul a recunoscut că a avut scăpări. La acea vreme am încercat să suplimentez finanţarea lucrărilor de remediere, prin proiect de Consiliu Judeţean, dar nu am avut susţinere. Păcat, fiindcă, totuşi, e un proiect de 22 de milioane de euro”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!