“Principalele diferenţe se înregistrează la modul de stocare al imaginilor care se face pe memorie de tip hard-disk amovibil spre deosebire de învechitele casete VHS utilizate pe vechile radare. De asemenea noile rader au unele funcţii în plus şi au un timp de reacţie mult mai scurt decât cel al şoferului făcând aproape imposibilă evitarea sancţiunii”, susţine subcomisarul Claudiu Ciuclea dinc adrul SPR Bihor.
Date tehnice
Toate radarele sunt montate în autoturisme Dacia MCV cu motoare 1,5 dci, de 86 cp, care sunt dotate cu geamuri electrice, ABS, aer condiţionat, girofaruri şi aparate etilotest. Radarele propriu-zise sunt fabricate în Marea Britanie, au camere video mai performante decât cele deţinute până acum de Poliţia Română, iar pe langă antena radar, posedă şi un dispozitiv GPS.
Camerele video au o optică mai performantă, fiind dotate cu zoom 26x şi posedă un sistem de filmare în infraroşu oferind posibilitatea acţionării şi în zone neiluminate. Aparatura funcţionează în sistem „Stand by”, înregistrând fără a emite unda radar către autovehiculele vizate. Totodată, înregistrarea este pornită automat în momentul în care este detectat un autovehicul care circulă cu o viteză mai mare decât limita maximă setată de către operator, astfel că pot fi folosite şi ca radare fixe pe timp de noapte.
Hard disk -ul cu o capacitate de 80 GB asigură aproximativ 30 de ore de înregistrare continuă. Viteza de deplasare a autoturismelor este măsurată prin separarea sensurilor de mers.
Trei dintre acestea vor fi folosite de poliţiştii rutieri care acţionează în Municipiul Oradea, patru vor fi atribuite Biroului Drumuri Naţionale din cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere, urmând a fi folosite pe drumurile naţionale care tranzitează judeţul, iar alte trei vor ajunge la Salonta, Marghita şi Aleşd.
Valentin Teuca
Citiți principiile noastre de moderare aici!