Peste 150 de participanți, elevi și profesori, din 32 de județe din țară, s-au întrecut pentru a demonstra cât de creativi sunt. Un elev care a absolvit clasa a IX-a la CN Samuil Vulcan, secția mate-info, intensive informatică, s-a întors cu mențiune. El a concurat și cu elevi care au absolvit clasa XII-a.
“Vulcanistul Paul Tal a fost reprezentantul județului Bihor la Olimpiada de Inovare si Creativitate Digitală, concurs organizat de Uniunea Profesorilor de Informatică din România, Ministerul Educației, ISJ si autoritățile locale din Focșani și județene din Vrancea.
Infoeducație este denumirea inițială purtată de acest concurs timp de 27 de ediții, ulterior fiind ridicat la rang de olimpiada școlară. Concursul are 5 secțiuni: web, soft educațional, soft utilitar, multimedia și roboți… Venim cu mențiune și cu medalie de la Focșani!
După câțiva ani, am reluat participarea la Infoeducație – OICD, poate cea mai complexă și practică olimpiadă la care au participat elevii mei.
Sunt mândră de Paul, am fost mândră din prima clipă când și-a asumat participarea la acest concurs, am fost mândră când s-a calificat la națională și sunt extrem de fericită acum pentru că munca îi este răsplătită.
Paul a terminat clasa a IX-a, profil mate-info, intensiv informatică și, prin perseverență și muncă, dublate de inteligență a reușit să aducă Bihorului și în special Țării Beiușului un rezultat remarcabil, ținând cont că a concurat și cu elevi / absolvenți de clasa a XII-a”, spune Claudia Buran, profesor coordonator, alături de profesorul Mircea Rotar.
“Consider că Olimpiada aceasta e mai mult decât un simplu concurs. Chiar dacă principalul scop este acela de a câștiga, consider că adevaratul câștig se regăsește în experiența acumulată și poate chiar și în prieteniile formate în acest timp relativ scurt”, spune Paul Tal. Lucrarea cu care elevul Colegiului Național din Beiuș a impresionat juriul e o rețea de socializare.
“Proiectul meu, PicPin, este o rețea de socializare bazată pe locație, în care utilizatorii pot vizualiza postările pe o distanță de 5 kilometri. Postările se șterg automat după 24 de ore.
Principala idee este aceea că poate petrecem mult prea mult timp pe Social Media interacționând cu persoane pe care, probabil, nici nu le vom întâlni în viața reală. PicPin încurajează interacțiunea între persoanele din aceeași zonă, aceeași comunitate”, explică olimpicul.
Vulcanistul a intrat în Open – finala secțiunii Web la Infoeducație – Olimpiada de Inovare și Creativitate Digitală.
Aplicație de vizualizat NFT-uri
Chiar dacă spune că nici un olimpic nu s-a așteptat la tema din finală, puștiul din Beiuș s-a adaptat rapid, atacând tema NFT-urilor, a căror modă a început în 2021 în business. NFT-urile sunt bunuri digitale, care nu există fizic, dar pe care colecționarii au fost gata să plătească milioane de dolari. Startup café.ro îi dă ca exemple de colecționari de NTF-uri pe miliardarul american Mark Cuban, rapperul Snoop Dogg sau fondatorul Twitter, Jack Dorsey, aceștia fiind considerați că dau tonul în business-ul cu NFT-uri.
Inițialele NFT vin de la non-fungible token. Token-ul este o dovadă care îi dă posesorului acces la o valoare digitală. Caracterul non-fungibil presupune că token-urile nu pot fi replicate. Aceste caracteristici fac din NFT-uri bunuri digitale unice, iar asta suscită interesul colecționarilor.
“La proba Open, am avut de făcut un proiect în 24 de ore pe o temă dată, la secțiunea Web, la care am participat eu. Tema a fost “Web 3.0” referindu-se la tehnologii precum criptomonede sau blockchain. Niciunul din cei 5 participanți nu se aștepta la o asemenea temă, o bună parte din probă am dedicat-o documentării. După aproximativ 4 ore de la începerea probei am început să scriu cod. În final am avut o aplicație web de vizualizat NFT-uri(non-fungible token).”, explică Paul Tal.
InfoEducaţie este un concurs dedicat elevilor cu aptitudini pentru crearea aplicaţiilor informatice, iniţiat în anul 1994 de profesorul focşănean Emil Onea de la Colegiul Naţional “Unirea”,cunoscut ca fiind profesorul care a adus Google „părintele” concursului InfoEducaţie.
“Noi apreciem creativitatea şi inovaţia din proiectele copiilor. Şi într-adevăr, la majoritatea secţiunilor, câştigătorii s-au diferenţiat prin ceea ce numim creativitate. Este dificil de apreciat dacă ediţia din acest an a fost sau nu mai bună decât în anii anteriori. Au fost doi ani în care olimpiada noastră s-a desfăşurat online, din cauza pandemiei, dar concursul s-a menţinut. Chiar dacă Ministerul Educaţiei nu a finanţat concursul, noi am reuşit să îl ducem mai departe, cu sprijinul Uniunii Profesorilor de Informatică din România. Ar fi de dorit ca informatica să fie introdusă în liceu pentru toate clasele. Ceea ce există acum este Tehnologia Informatică, şi nu Informatică. Noi pledăm pentru informatică şi algoritmi pentru toată lumea”, a afirmat profesorul Emil Onea citat de agerpres.ro.Profesorul vrâncean Emil Onea este considerat „părintele” concursului InfoEducaţie.
Conform profesorului Onea, InfoEducaţie are rădăcini şi mai adânci, de prin anul 1988, când organiza concursuri şi demonstratii cu cele mai “noi” tehnologii în domeniul calculatoarelor, adică modele “Spectrum” similare româneşti HC-85 Unul dintre susţinător era Alexandru Mironov. Lucrările elevilor au fost evaluate de o comisie naţională formată din 35 de profesori iar premiile au avut o valoare totală de 15.500 de lei, fiind oferite de Consiliul Judeţean Vrancea. Olimpiada a beneficiat şi de suportul financiar al Primăriei Municipiului Focşani şi al Consiliului Local Focşani, cu 15.000 de lei alocaţi pentru acest eveniment.
Trimite articolul
XBine ca a luat si mentiune. Ce inovare e o retea sociala? Inovare e cand faci ceva nou.
Va rog sa trasmiteti felicitări lui Paul pentru realizarile lui remarcabile de la Olimpiada de info de la Focșani, august 2024.
Un admirator… din tren!