Scopul principal al concursului este de a sprijini statele membre ale Uniunii Europene în ceea ce privește dezvoltarea sistemelor lor prin educație și formare. În acest sens, după cum apare în descrierea programului, ediția 2019-2020 a concursului ”Euroscola” se desfășoară sub titlul generic ”Educația schimbă vieți” și vizează identificarea și promovarea unei personalități cu valoare de model.
Având în minte acest fapt si fiind fascinați de personalitatea lui Rin Tripa, actorul mânuitor de păpuși de la Teatrul Arcadia, am ales ca temă pentru campania noastră teatrul de păpuși .
La eveniment au fost prezenți alături de organizatori, directorii adjuncţi Ioan Cadar și Hochhauser Eniko, precum și alți profesori și elevi din cadrul Colegiului Național „Mihai Eminescu”.
În deschidere, profesoara Liliana Ardelean, în calitate de coordonator, a motivat existența proiectului și a oferit câteva informații despre desfășurarea campaniei, fiind amintite activitățile propuse: prezentări, interviu, vizionarea unor piese de teatru, dezbatere și activități de voluntariat.
Obiective
În partea următoare a activității au fost prezentați membrii echipei, formată din 24 de elevi din diferite clase, coordonați de prof. Liliana Ardelean și Delia Țiț, precum și obiectivele proiectului:
-promovarea activității trupei Arcadia și a rolului pe care îl are în educarea tinerei generații;
-conștientizarea și responsabilizarea elevilor cu privire la rolul educației și al învățării unei meserii pornind de la traseul educațional al actorilor și modul în care are loc transmiterea valorilor de la o generație la alta;
– sublinierea contribuției personale și colective la dezvoltarea comunității;
– conștientizarea și responsabilizarea elevilor cu privire la patrimoniul cultural și identitatea culturală a orașului;
– interacțiunea elevilor cu lumea teatrului de păpuși, dezvoltarea abilităților de comunicare, lucrul în echipă, familiarizarea cu metode inovative și interactive în educație;
– realizarea unei campanii de informare și conștientizare desfășurate în mediul școlar;
– derularea unor activități care vizează stimularea interesului pentru teatrul de păpuși;
– implicarea activă în viața cultural-artistică a orașului Oradea, integrarea în patrimoniul cultural european;
– studiul impactului formării continue asupra dezvoltării personale la nivel local, analiza datelor și mediatizarea acestora;
Membrii echipei au încercat să creeze în sală o atmosferă dinamică, provocându-i pe cei prezenți la diferite jocuri, dovedind că prin improvizație și entuziasm educația prinde viață.
„În era tehnologiei, când copii petrec foarte mult timp în fața unor dispozitive electronice, o ieșire la teatru de păpuși poate însemna mai mult decât divertisment deoarece la piesele cu păpuși pot fi ei înșiși actori, implicându-se în jocul pe scenă.Așadar, activitatea derulată în sala festivă a Colegiului Național ”Mihai Eminescu” a oferit celor prezenți o idee despre importanța teatrului de păpuși în copilărie, când prin fantezie și joc se creionează caracterul uman aflat în formare. Prin promovarea teatrului de păpuși dorim să cultivăm gustul pentru frumos, să evidențiem nevoile sociale în educație, dar și să sensibilizăm personalitatea adultului de mai târziu, deoarece educația minții începe în copilărie.
Și cum spune sloganul care stă la baza acestui proiect: Să învățăm de la păpuși!”, au informat organizatorii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!