Alveolele amplasate pe axul DN 79 Oradea – Arad suferă o cosmetizare, în favoarea şoferilor. Bordurile abrupte ale insulelor de calmare de la intrarea şi ieşirea în şi din localităţi au generat o serie de accidente mortale. Acestea sunt acum înlocuite cu borduri mai puţin periculoase. Şefii CNADNR anunţau luna trecută la Oradea că vor fi montate borduri teşite, la 45 de grade.
„Vă facem cunoscut faptul că, începând din data de 17 iunie 2014 pe DN79 Bihor, unde se găsesc un număr de 11 insule de calmare s-au demarat lucrările pentru dezafectarea acestora şi adaptarea lor conform cerinţelor şi solicitărilor transmise CNADNR”, a transmis, miercuri, Prefectura Bihor.
Ieri, muncitorii firmei italiene Astaldi, cea care a reabilitat drumul, lucrau la alveola de la intrarea în localitatea Nojorid. Traficul era gâtuit acolo, circulându-se pe un singur sens, cu semafor.
„Aceste insule de calmare ar trebui să ne oblige să respectăm limitările de viteză. Acesta este scopul, ca viteza să fie redusă la 70 km/h”, ne-a declarat ieri directorul Regionalei de Drumuri şi Poduri Cluj, Eugen Cecan.
Deşi în Ungaria aceste alveole au formă semisferică, fiind destinate calmării traficului doar la intrarea în localitate, nu şi la ieşire, în România acestea incomodează şoferii în ambele sensuri. Prin lucrările demarate acum, se schimbă doar forma bordurilor. Nu şi forma alveolelor, nereuşindu-se un compromis între constructorul Astaldi, beneficiarul CNADNR Bucureşti şi Banca Europeană de Investiţii, cea care a finanţat circa jumătate din acest obiectiv de investiţii.
Licitaţie pentru pod
Tot miercuri, Prefectura a anunţat că podul Densuşianu, cel rămas nereabilitat, intră în licitaţie, în vederea reabilitării. „Încercăm să îl finalizăm anul aceasta. Acum, depinde şi de eventualele contestaţii la licitaţie. Perioada de execuţie a fost fixată la şase luni”, ne-a transmis directorul Cecan. Azi, pe podul Densuşianu ce face parte din Şoseaua de Centură se circulă doar pe două benzi. Aceasta deoarece se circulă doar pe noul pod, cel construit de Selina în paralel cu vechiul pod. O dată ce acesta a fost inaugurat, în octombrie 2011, vechiul pod, aflat într-o stare extrem de precară, a fost închis circulaţiei.
Potrivit datelor transmis de Prefectura Bihor, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a alocat sumele necesare executăţii serviciilor de proiectare şi execuţie. Valoarea estimată a achiziţiei este de 5.357.320,80 (TVA inclus), adică 1.208.481,83 euro (TVA inclus).
CĂLIN CORPAŞ
FACT BOX
Grafic pentru pod
Iată graficul estimat pentru activităţile necesare reabilitării podului Densuşianul, transmis de Prefectură:
– Întocmirea documentaţiei şi publicarea pe SEAP 23 mai – 07 iulie 2014
– Primirea ofertelor, achiziţie şi semnare contract 8 iulie – 7 august 2014
– Etapa de proiectare, obţinere de avize şi AC 8 august – 10 octombrie 2014
– Derulare execuţie (6 luni efective de lucru): 10 octombrie-15 noiembrie 2014; 15 martie – 10 august 2015.
Citiți principiile noastre de moderare aici!