Aceasta este cea mai mare provocare al departamentul HR din cadrul companiilor, potrivit studiului „Tendințe și provocări în HR 2020”. Ancheta a fost realizată de Valoria în parteneriat cu BusinessMark și Undelucram.ro. Anul 2020 a pus echipele de HR la încercare prin presiunea puternică pe care a creat-o în plan administrativ, în comunicarea cu echipa, în implementarea măsurilor de siguranță sanitară, etc.
Afectați de pandemie
Principalele arii din HR pe care respondenții le consideră ca fiind cele mai afectate de impactul schimbărilor aduse de pandemie în 2020 sunt: Recrutarea (32%), Implicarea Angajaților (28%) și zona de Compensații & Beneficii (27%), la egalitate cu Digitalizarea (27%) care a accelerat.
[eadvert]
Rezultatele studiului arată că a crescut de la 13% în 2018 la 17% în 2020 procentul companiilor care au funcția de HR orientată strategic pe creșterea brandului de angajator, pe experiența angajaților, care se ocupă de planurile de succesiune în top management și este puternic conectată la mediul de business.
Mai mult, procentul companiilor în care funcția de HR folosește tehnologia pentru a colecta și analiza toate informațiile care să îi permită să propună predictiv cea mai bună poziționare a companiei din punct de vedere HR pentru următorii 2-3 ani a crescut de a 5% în 2018 la 11% în 2020.
O altă veste bună este creșterea procentului companiilor în care funcția de HR este orientată pe îndeplinirea cerințelor legislative legate de personalul companiei, dar și pe atragerea, retenția, trainingul și motivarea angajaților, de la 19% în 2018 la 28% în 2020, în același timp în care procentul companiilor care au funcția de HR orientată doar pe îndeplinirea cerințelor legislative legate de personalul companiei (angajare, salarizare, ITM, protecția muncii, etc.) scade de la 63% în 2018 la 44% în 2020.
„Acest studiu pune întrebările la zi privind evoluția profesiei și oferă răspunsurile profesionistului de HR despre cine este, ce face, cum cooperează cu top managementul companiei”, spune Elena Badea, Managing Director al companiei de consultanță Valoria.
Provocări în HR
În anul 2020, principalele trei provocări strategice cu care s-au confruntat companiile din România la nivelul funcției de HR sunt: menținerea unui nivel ridicat de implicare a angajaților (scor de importanță: 8,91 din 10), retenția angajaților cu potențial ridicat și a celor cu performanțe deosebite (8,77) și managementul proceselor de re-design organizațional pentru o mai bună adaptare la schimbările din piață (7,58).
Un aspect remarcabil este faptul că primele trei locuri din topul importanței sunt aceleași cu cele din topul nivelului de pregătire, chiar dacă ordinea lor este ușor diferită: managementul proceselor de re-design organizațional pentru o mai bună adaptare la schimbările din piață (8,42), menținerea unui nivel ridicat de implicare a angajaților (8,18), retenția angajaților cu potențial ridicat și a celor cu performanțe deosebite (7,84). Acesta este un element care arată o bună aliniere între strategie și tactici.
„În anul 2020, angajații au avut mai mult ca oricând nevoie să li se creeze un mediu de comunicare autentică și de cooperare pentru ca ei să performeze, iar compania să fie profitabilă. Condițiile în care aceștia își desfășoară activitatea, cultura și valorile companiei, dar și tehnologia influențează gradul de implicare al angajaților și activitatea de HR. În România, digitalizarea funcției de HR și-a mutat centrul de greutate înspre automatizarea proceselor, pentru ca specialiștii de HR să se ocupe preponderent de oameni”, spune Costin Tudor CEO și fondator al platformei Undelucram.ro, cea mai mare comunitate online dedicată angajaților din România.
La nivelul practicilor de HR, pe primul loc în 2020, pentru 65% dintre companii, se află găsirea de angajați cu competențe din ce în ce mai specializate, urmată pe locul al doilea de dezvoltarea următoarei generații de lideri (52%) și, pe locul al treilea, de retenția angajaților (44%).
În 2020, competențe considerate ca fiind cele mai importante pentru un profesionist de HR (de la nivel de expert în sus) sunt următoarele: comportamentul etic (scor: 9,52 din 10), inteligența socială (scor: 9,42) și comunicarea asertivă (scor: 9,28).
„În contextul actual, specialiștii de HR, alături de top management, joacă un rol esențial în transformarea modului de lucru al companiilor. Ediția 2020 arată că organizațiile sunt preocupate de digitalizare, să dezvolte leadership-ul si competențele de conducere pentru manageri în contextul lucrului de acasă, să asigure employee experience și un engagement ridicat al angajaților, o cultură organizațională, o retenție bună, dar și acces la talente”, spune Daniel Drăgan, Managing Partner, BusinessMark.
Trimite articolul
XMult blablablabla pentru nimic.
Va zic eu cum puteti menține un nivel ridicat de implicare a angajaților :
-angajatul vine la servici sa castige bani pentru ca are nevoie de bani…
-angajul nu de aceea vine la servici ca sa aiba patronul bani mai multi
-patronul zice de (lucru in echipa, teeam work ) si alte asemena vorbe de succes , dar cand vine vorba de concediu, patronul pleaca in Egipt, iar angajatul la Nimphea..sau eforie Nord… deci nu e lucru in echipa.
-atuanci cand vine pandemia reduceti salariul la angajati cu 25% ca cica nu sunt vanzari si spuneti ca trebuie sa lucreze mai mult pentru aceiasi bani sau chiar mai putini bani fata de anul precedent cand au vandut mai putin dar au castiga bani mai multi.
Interesant ca atunci cand e pandemie si nu este profit mare, taiati din salarii ca doar e pandemie…. dar cand a fost profit de peste un milion de euro intrun an , nu ati dat la angajati nimic in plus…
Deci din ce am observat pe piata muncii in Ro si din cate se pare in mentalitatea angajatorilor din Ro , cand e bine si e profit i banii ajung la patron, dar cand e muie si nu sunt bani , atunci taiati de la angajati….
Sa-i cheltuiti pe medicamanente tot profitul.
Atunci sa aveti pretentii de la angajati , cand o sa fiti si voi corecti cu ei .
Articolul este lung si plictisitor, practic PR (pe romaneste reclama) pentru doamna din fotografie. Este folosit obositor de mult grupul format din doua litere ” HR ” ( pe romaneste ”resursa umana”, adica suflete care muncesc ).