Jurnal bihorean și Bihor Online au publicat încă din primăvară pericolul pe care îl reprezintă numărul mare de mașini de ambulanță vechi, care ar trebui casate din cauza kilometrilor parcurși, mult peste limita admisă.
Asistentul-șef Laszlo Gencsi, de la Serviciul Județean de Ambulanță Bihor, a fost vocea care a spus răspicat atunci ca, în cazul în care nu se iau măsuri urgente, în toamnă se poate pune lacăt pe mașinile de Ambulanță.
Presa centrală a anunțat de miercuri dimineața protestul „halatelor albe” de la București, exemplificând situația cu cazuri de mașini de ambulanță care au peste 600.000 km. Bihorul, însă, bate recordul la vechimea mașinilor. De altfel, directorul tehnic al SAJ Bihor, Adrian Stângă, a și postat pe rețeaua de socializare Facebook „vedetele” SAJ Bihor, adică mașini din stația Marghita ce au peste 800.000 km parcurși.
Şi la Beiuş există astfel de vedete: ambulanța marca Mercedes Vito B2 BH34SAJ – 743.728 km, Ambulanța Ford Tranzit A2 BH18SAJ – 653.049 km, Ambulanța Fiat Ducato A1 BH14SAJ – 713.412 km.
O situație aproape fără precedent, dacă ne amintim că și SMURD Bihor a fost într-o criză similară cu o mașină sau două, chiar la începuturile funcționării entității medicale.
Actualmente, SMURD Bihor are și mașini vechi, dar posibil cu mult mai puțini kilometri parcurși.
Dat fiind faptul că și o posibilă comandă pentru reînnoirea parcului auto, la firme din străinătate ar impune mult timp pentru executarea acestora, rămâne de văzut cum va fi soluționată problema la nivel central. Și oricum, doar măiestria ambulanțierilor și a personalului tehnic din SAJ Bihor mai poate face ca aceste mașini de ambulanță ultravechi să mai poată circula.
În pofida acestei situații, cadrele medicale de la SAJ Bihor continuă să lucreze la parametric optimi, astfel încât oamenii nu trebuie să își facă griji, fiindcă nu se pune problema vreunei întârzieri la cazuri. Cel puțin deocamdată.
Citiți principiile noastre de moderare aici!