Operatorul municipal de termoficare a fost amendat de Protecția Consumatorului Bihor, în urma unor reclamații depuse de orădeni nemulțumiți. E vorba de blocuri de pe strada Louis Pasteur, ne-au confirmat instituțiile, dar probleme sunt și la blocurile din Rogerius, arondate la PT 118.
„Să știți că și la Oradea, Termoficare nu furnizează servicii în parametrii contractuali. Plângerea mea privind furnizarea apei calde și a căldurii la punctu termic de care aparțin a fost confirmată de ANPC, ca fiind întemeiată și astfel, au și fost sancționați”, ne-a scris un orădean revoltat că, „după peste 200 milioane euro investiți stăm foarte prost la servicii”. Omul consideră că „în timp ce prețurile au crescut simțitor, nu a crescut și calitatea serviciilor”. Reclamantul mai zice că a cerut Termoficare SA și o solicitare de reducere la factură „fiind obligatorie și ține de contractul de furnizare”, rămasă încă fără răspuns.
Conform celor reclamate de orădean, contractul cu Termoficare Oradea prevede obligația operatorului de a furniza apa caldă la temperatura constantă de 60 grade, abaterea acceptată este de maxim 55 grade la punctul de delimitare.
„Căldura se furnizează în funcție de diagrama de reglaj și putem verifica temperatura agentului termic, în casa scării fiind montat un aparat care indică temperatura agentului termic care intră în scară. Dacă vom verifica cele obligatorii din contract, cu siguranță foarte multi clienți nu primesc gradele obligatorii în calorifere și gradele obligatorii la apa caldă”, a transmis reclamantul.
Omul e nemulțumit de „oprirea livrării de apă calda pe timp de noapte. După ora 24 până pe la ora 6 -7 dimineața, apa caldă nu curge la robinet indiferent cât o lași să curgă”.
Amendă!
Față de cele reclamate, Protecția Consumatorului Bihor și-a scos în teren inspectorii, iar verificarea s-a finalizat cu amendă.
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Bihor ne-a transmis că „a desfășurat, ca parte a unei tematici naționale de control, verificări la SC Termoficare Oradea SA. În urma abaterilor de la legislația în vigoare, în domeniu, comisarii CJPC Bihor au aplicat următoarele sancțiuni: 3 amenzi contravenționale în valoare de 35.000 lei și a fost dispusă remedierea deficiențelor. Neregulile constatate au fost următoarele: nerespectarea nivelului reglementat de temperatură a apei calde de consum la punctul de delimitare al proprietății, respectiv neasigurarea parametrilor calitativi ai apei calde – imposibilitatea de a se face dovada aducerii la cunoștința consumatorilor a modificărilor realizate la prețurile și tarifele agentului termic, cu 15 zile înainte începerii facturării cu noul preț. Ulterior demarării acțiunii de control de către comisarii bihoreni, au fost primite și două sesizari de la consumatori, care reclamau tocmai livrarea apei calde de consum fără respectarea parametrilor reglementați de temperatură”.
Totuși, numărul reclamațiilor legate de serviciile de termoficare a scăzut simțitor în acest sezon: dacă în anii anteriori erau cu sutele, în această iarnă dacă au fost patru.
Un robinet..
În apărarea sa, Termoficare SA a transmis că „Punctul termic PT 316, la care este arondat blocul în speță, livrează apă caldă de consum la parametri corespunzători (debit, presiune, temperatură), la plecarea din punctul termic, reglajul calitativ al parametrilor fiind asigurați prin sistemul de automatizare al punctului termic”, insistâd că apa caldă e livată la 60 grade și că sistemul de recirculare a apei calde de consum e în funcțiune. Mai mult, instalațiile punctului termic nr. 316 au fost integral modernizate în 2017.
[eadvert]
„În perioada 15 – 20.02.2023, personalul de specialitate din cadrul Termoficare Oradea SA a efectuat diferite verificări asupra rețelei de apă caldă de consum cât și a sistemului de recirculare, aferent punctului termic 316.
Ca urmare a verificărilor efectuate, s-a constatat în data de 17.02.2023 existența unui robinet (1.1/2”) montat pe conducta de apă caldă, aferentă blocului nr. 32B, aflat într-o poziție intermediară (semideschis) și nefuncțional (defect), motiv pentru care s-au luat măsurile necesare privind înlocuirea acestuia. De asemena, s-au executat lucrări de purjare (spălare) a rețelei de apă caldă și recirculare, în căminele de vizitare existente pe traseu cât și în punctul termic.
La data prezentei, situația furnizării serviciului de apă caldă de consum, s-a îmbunătățit, astfel încât până la această dată nu au fost înregistrate sesizări / reclamații în ceea ce privește disfuncționalitatea sistemului de termoficare care deservește utilizatorii arondați PT 316”. Termoficare a mai transmis că „a cuprins în planul de reparații pe anul 2023, montarea robineților de echilibrare pe rețeaua de recirculare apă caldă. Lucrările urmează a fi executate în perioada de reparații a punctului termic 316”.
Trimite articolul
XIn sfarsiiit !!!