A avut loc conferința de lansare a prototipului jocului de societate „Discover Bihor”, un concept unic în România, așa cum spune Bántó Norbert, directorul AMD Bihor, instituție care deține drepturile de autor ale jocului. «Discover Bihor» este un joc educativ și de cultură generală care a fost creat de Sütő Fanni și Paul Toderaș, acesta din urmă angajat al Ubisoft Entertainment, compania care a creat celebrul joc pe calculator, Assassin’s Creed, serie care a fost distinsă cu nominalizări și premii multiple, inclusiv cu cele de Joc al Anului. Este o serie de succes și pe plan comercial, fiind vândută în peste 100 milioane de copii (până în septembrie 2016), devenind cea mai profitabilă franciză a celor de la Ubisoft și una dintre cele mai profitabile serii de jocuri video din toate timpurile.
[eadvert]
Sütő Fanni, cealaltă orădeancă responsabilă cu promovarea județului prin jocul de societate „Discover Bihor” a terminat la Universitatea Creștina Partium, Facultatea de Arte Grafice.
„Am realizat jocuri de societate atât la lucrarea de licență, cât și la cea de disertație, la masterat. Astfel m-am bucurat de oportunitatea de a lucra cu acestă echipă pentru «Discover Bihor»Jocul este conceput pentru a ajuta descoperirea județului Bihor atât de turiștii din România, cât și cei din străinătate prin vizitarea locațiilor importante și renumite din județul nostru. Sarcina mea era dezvoltarea conceptului de joc, realizarea mecanismului, conceperea regulamentului și testarea jocului”, explică Sütő Fanni.
Bántó Norbert speră că și „Discover Bihor”, un concept unic va avea succes.
„Din câte știm noi, nu mai există niciun județ în România care să fi avut o astfel de inițiativă. Există jocuri de societate ce promovează atracțiile turistice naționale, însă sunt jocuri elementare, accesibile copiilor. Este diferit de ceea ce există pe piață. Tabla de joc este de fapt, harta județului. Pot juca două până la șase persoane, jucătorii fiind turiști. Fiecare jucător extrage un card pe care sunt marcate 5 locații în care trebuie să ajungă. Harta este împărțită în tot atâtea zone, fiecărei regiuni fiindu-i asociată o culoare. În fiecare zonă există un punct la care trebuie să ajungă un jucător și să activeze un card ce conține informații, pe care el trebuie să le rețină. La final va avea 5 carduri, și la ultima stație, adversarii pot ridica unul dintre carduri, să adreseze o întrebare folosind informațiile de pe acesta. Dacă știe să răspundă, jucătorul a câștigat. Dacă nu, se continuă jocul. E un joc de memorie. Jucătorul nu mai poate citi informațiile. Există doar variante ajutătoare. Dacă pășește pe un muzeu, are dreptul să ridice un card și să recitească informațiile”, a explicat directorul AMD, regulamentul jocului pentru newsbihor.ro
Tirajul jocului menit să promoveze Bihorul va fi de 2000 de exemplare, 1000 în limba română și 1000 în limba maghiară, putânnd fi achiziționat de la sediul AMD, dar și de pe site-ul discoverbihor.com/joc, de săptămâna viitoare. Jocul va fi promovat prin intermediul facebook, în România și Ungaria.
Trimite articolul
XSã adăugăm Bolopoly.
-
Vrei sa zici Bolovanopoly! Bine ca scapam de el. Cele mai mari sanse le au Birta si Mihaila, in sfarsit putem sa speram la mai bine in orasul asta.