Societatea de Scleroză Multiplă din România (SSMR) a lansat joi, 29 iulie, la Hotel Impero, „Ghidul angajatorului” şi pliantul de disiminare şi promovare a proiectului „Centrul Naţional de ocupare a forţei de muncă pentru persoane cu scleroză multiplă şi alte boli neurologice rare Acces-Abilitate”.
Proiectul este finanţat de Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritară 6 „promovarea Incluziunii Sociale”, domeniul major de intervenţie 6.2 „Îmbunătăţirea accesului şi a participării grupurilor vulnerabile pe piaţa muncii”. Proiectul se desfăşoară în parteneriat cu Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, institutul de Cercetare a Calităţii Vieţii, Agenţia Naţională de Boli Rare din România şi Fundaţia de Îngrijiri Comunitare.
Intermedieri
„Scopul principal al proiectului este acela de a înfiinţa un Centru Naţional de ocupare a forţei de muncă, alcătuit din experţi care vor intermedia relaţia angajator-angajat. Proiectul se desfăşoară din 2009 şi se va încheia în luna septembrie 2012, iar rezultatele expectate prevăd angajarea a 100 de persoane afectate de scleroză multiplă şi alte boli neurologice rare, din toată ţara. Persoanele interesate să aibă un loc de muncă se pot înscrie în program, începând cu luna septembrie a acestui an. Ele trebuie să să completeze un formular care poate fi găsit pe site-ul www.acces-abilitate.ro sau poate fi trimis prin poştă celor care nu au acces la internet”, a declarat Claudia Torje, managerul acestui proiect.
Potrivit acesteia, Ghidul angajatorilor şi pliantul de diseminare şi promovare a proiectului „Centrul Naţional de ocupare a forţei de muncă pentru persoane cu scleroză multiplă şi alte boli neurologice rare Acces-Abilitate”, sunt materiale prin care se doreste informarea angajatorului cu privire la oportunităţile de care dispun dacă angajează persoane cu dizabilităţi şi detalii despre acestea, câteva informaţii despre legislaţia europeană în acest domeniu, dar şi răspunsuri la întrebări frecvente pe care şi le pun angajatorii cu privire la această problematică.
Ghidul angajatorilor, editat în 3.000 de exemplare, urmăreşte să convingă angajatorii din România că merită să angajeze persoane cu dizabilităţi, în timp ce pliantul (editat în 4.000 de exemplare) oferă informaţiile cele mai importante şi imaginile cele mai sugestive care să informeze publicul larg despre această campanie.
C.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!