Dovadă că ştiu ce înseamnă poluarea, inclusiv fonică, orădenii nu-s încântaţi să le apară în preajma locuinţelor infrastructuri rutiere, fie şosele (cazul prelungirii străzii Principatelor Unite), poduri rutiere (cazul Sovata – Oneştilor) sau parcări amenajate prin ajustarea spaţiilor verzi (străzile Italiană, Războieni etc.)
Însă municipalitatea îşi susţine proiectele de acest gen pe considerentul că trebuie să se gândească la toţi orădenii, nu doar la riverani.
Astfel că şi dezbaterea publică a proiectului parcarii supraterane din spatele Tribunalului s-a înscris, miercuri, în acelaşi tipic.
Cei circa 20 de locatari din proximitatea viitoarei parcari au contestat proiectul, îndeosebi concluzia raportului întocmit de firma Eco Consulting, şi anume că „implementarea proiectului nu va afecta semnificativ factorii de mediu”.
Teamă de poluare
În numele vecinilor, avocatul Paşcu Balaci a declarat că în raport „se manifestă o mai mare preocupare pentru păsări şi lilieci decât pentru oamenii din zonă”, şi că „emisiile de noxe vor fi de nesuportat pentru riverani”. Avocatul Balaci a mai atenţionat eventualul investitor căutat de Primărie că locuitorii din strada Republicii nr. 23, 25 şi 27 au contestat în instanţă somaţiile emise de Primărie pentru demolarea garajelor, şi că, până la soluţionare, terenul este litigios.
Riveranii au mai arătat că parcarea etajată nu s-ar justifica întrucât şi actuala parcare clasică din spatele Tribunalului se goleşte la terminarea programului de lucru a instanţelor. Dar şi că supra-parcarea va intensifica traficul auto şi, implicit, poluarea, în orele de vârf . Alte contra-argumente au fost că lucrările de construcţie ar periclita clădirile vechi din apropiere şi că supra-parcarea va obtura lumina naturală către unele locuinţe.
Spre judecată
În replică, directorul Administraţiei Imobiliare Oradea, Cristian Beltechi, a punctat că procesul pentru demolarea garajelor nu are legătură cu raportul de mediu al viitoarei parcari. Totodată, Beltechi a mai arătat că o maşină parcata nu polueaza.
„Astfel de parcari sunt construite în Bucureşti şi Cluj la doar doi metri de blocuri de locuinţe. Ori, în cazul nostru, distanţa va fi mult mai mare. Plus că împrejurul clădirii va fi zonă verde pentru că vom amenaja 2.000 metri de parc”, a asigurat directorul AIO.
Explicaţiile nu i-au convins însă pe riverani, care şi-au declarat intenţia de a bloca în instanţă construcţia.
C.H.
Citiți principiile noastre de moderare aici!