În cadrul proiectului vor fi achiziționate tram-trenuri noi, care vor oferi condiții bune călătorilor.
„Liniile de tramvai vor fi racordate cu cele de cale ferată, liniile vechi de cale ferată abandonate vor fi reabilitate și se va extinde transportul electric pe noi direcții, spre aeroport și spre Borș”, a transmis pe pagina sa de Facebook, Ilie Bolojan.
Etapele realizate
Pe parcursul a cinci luni, s-a parcurs următoarele etape:
- integrarea proiectelor și pregătirea aplicației de finanțare;
- realizarea studiilor de trafic;
- realizarea analizei cost-beneficiu;
- corelarea proiectului cu cel de electrificare a liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor;
- avizarea soluțiilor propuse de Regionala CFR Cluj;
- verificarea proiectului integrat de către specialiștii CFR;
- analiza preliminară a proiectului de către consultanții desemnați să certifice aplicația de finanțare.
Următoarele ajustări
În urma parcurgerii acestor etape, se va opera mai multe ajustări:
- Se va renunța la racordarea liniei de tramvai din Rogerius, de pe str. Corneliu Coposu, cu liniile de cale ferată din Gara Oradea. Actuala stație de tramvai de la gară, platoul dintre stație și Gara CFR Oradea vor funcționa integrat, ca un hub de transport;
- Se va realiza un pasaj rutier suprateran, pe centura Oradea, peste calea ferată ce leagă Oradea de Băile Felix. Fără acest pasaj, o cadență în creștere a tram-trenurilor pe această rută în anii următori ar genera blocaje în circulație pe cele 4 benzi ale centurii Oradea;
- Linia spre Borș va fi prelungită până la intrarea în Sântion, în zona pasajului rutier al drumului expres;
- La capetele liniilor, spre Băile Felix – Cordău și spre Sântion – Borș, vor fi realizate spații de parcare pentru mașini și pentru biciclete.
Ultimele etape a proiectului
În luna august urmează aprobarea documentației finale.
„Înainte de aprobarea in ședința de Consiliu Județean, vom prezenta forma finală a întregului proiect”, a precizat președintele Consiliului Județean.
Se preconizează ca ultimele etape să se parcurgă până în toamna acestui an. Acestea sunt:
- avizarea în Consiliul tehnico-economic al CFR;
- avizarea multicriterială finală a proiectului de către experții desemnați;
- semnarea contractului de finanțare;
- oraganizarea licitațiilor pentru achiziționarea materialul rulant și pentru realizarea lucrărilor de infrastructură cuprinse în proiect.
Valoarea totală a proiectului este de peste 200 milioane de euro, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene.
Trimite articolul
XImediat Oradea are 500mii locuitori la cum se dezvolta
-
5.000.000. Lumea adoră tram-train. Vor veni hipnotizați din toată țara. Cluj-Napoca și Timișoara vor fi părăsite
-
Poate 100000 ai vrut sa spui
DACA s-ar construi o linie de la capatul liniei din Iosia,str Lipovei,spre Rogerius ar putea reduce f mult timpul de transport din Nufarul spre zona industriala si Rogerius.
Da…
De ce sa nu mearga linia inca 500 metri spre sud de la bucla din Nufarul, sa treaca pe sub ACTUALUL pasaj si apoi sa o ia la stanga spre calea ferata, cand putem sa mai facem inca un pasaj nou 🙂
Mai bine bagam linia pe o strada ingusta, cum e strada Morii decat sa o construim pe camp 🙂
Eficienta la max (pentru firmele de casa) ca de obicei.
Iar in Iosia unde intersecteaza centura nu fac pasaj 🙂
Iliuta cap de cauciuc viseaza la cai verzi, ma rog trenuri verzi pe pereti. El nu e in stare sa faca transportul local viabil si ma mir ca n-a venit cu idei progresisteo-indraznete gen submarin aerian si metrou in cloud.
-
Deja lucreaza specialistii in it (isn’t it) din incubatorul de oua clocite, pardon, de afaceri, la realizarea teleportarii, prin cloud si AI evident, asa ca nu cred ca mai e nevoie de metrou. Inca vreo 200-300 de ani si e gata si teleportarea.
-
Iar comentezi?
Bosrul se termina in Santion.
Bravo !