Primăria Oradea, prin Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI), a depus spre finanțare un proiect amplu ce vizează modernizarea infrastructurii de transport din municipiu. Proiectul intitulat „Construire autobază și reabilitare depou în Municipiul Oradea” a fost depus în cadrul Programului Regional Nord-Vest 2021 – 2027.
[eadvert]
Acest proiect cuprinde 3 obiective de investiții care au studiile de fezabilitate finalizate:
- Dezvoltarea și optimizarea sistemului de transport public la nivelul Municipiului Oradea și a zonei sale urbane funcționale prin amenajarea și dotarea unei Autobaze.
- Modernizare infrastructură depou tramvaie Oradea.
- Amenajare pistă de biciclete pasaj cartierul Grigorescu până la pista existentă pe Sextil Pușcariu.
Valoarea proiectului depus este 278.634.955,26 de lei, din care valoarea nerambursabilă este 144.719.589,00 lei. Aceasta este valoarea nerambursabilă maximă pentru un proiect.
Modernizarea depoului de tramvaie din Oradea
Obiectul acestei investiții este modernizarea depoului de tramvaie de pe strada Atelierelor. Astfel, se propun următoarele intervenții:
- realizarea infrastructurii și suprastructurii liniilor de tramvai
- înlocuirea liniilor de tramvai conform normelor actuale pentru montarea noii linii de rulare;
- modernizarea fluxurilor la nivelul depoului;
- modernizarea dispozitivului de cale sens;
- introducerea unui sistem de semnalizare, gresare;
- modernizarea halei de intervenții zilnice (C9) în vederea preluării activităților și funcțiunilor specifice întreținerii și reparației materialului rulant nou și material rulant existent pe baza tehnologiilor moderne care să corespundă cu cerințele cărților tehnice;
- modernizarea rețelelor interioare, sistemului de pompare și decantare;
- modernizarea sistemului și rețelei de alimentare, fir contact;
- modernizarea rețelei de iluminat în incinta depoului;
- modernizarea platformelor și circulațiilor interioare în hala de intervenții zilnice (Corp C9) precum şi a zonelor verzi;
- Refacerea sistemului P.S.I;
- Amenajarea unei spălătorii exterioare de tramvaie, cu echipamentele și infrastructura necesară.
Construire a unei autobaze noi
„Terenul care face obiectul prezentei propuneri de investiții se află pe strada Anghel I. Saligny, fiind situat în Parcul Industrial Eurobusiness II, având un acces facil dinspre șoseaua de centură a municipiului. Suprafața terenului este de 33.119 mp, acesta aflându-se în intravilanul municipiului Oradea și având categoria de folosință de teren arabil”, a transmis Primăria Municipiului Oradea.
Autobaza va fi dotată cu toate facilitățile necesare și va include mai multe clădiri, printre care:
- Clădire administrativă (regim de înălțime P + 1E)
- Clădire exploatare și programare (regim de înălțime P)
- Clădire ateliere reparații și întreținere (regim de înălțime P)
- Clădire ITP și spălătorie (regim de înălțime P)
- Copertină 1 (regim de înălțime P)
- Copertină 2 (regim de înălțime P)
- Stație de alimentare (regim de înălțime P)
- Cabină portar (regim de înălțime P)
Între clădirea administrativă și clădirea de ateliere de reparații și întreținere, se propune un corp de clădire cu funcțiunea de exploatare și programare. Acest corp va fi destinat unei bune organizări a ieșirilor și intrărilor autobuzelor în autobază.
De asemenea, în acest corp de clădire de regăsesc birourile aferente secției: birou operatori programare, birou șef coloană, birou șef secție, alături de sala de ședințe și o încăpere destinată arhivei. Aceste spații sunt deservite de grupuri sanitare organizate pe sexe și oficiu.
Clădire ateliere de reparații și întreținere autobuze
Situația propusă ilustrează un corp de clădire cu o suprafață construită de 1772,37 mp și o suprafață desfășurată de 1772,37 mp, care adăpostește zona de reparații autobuze.
În incinta halei sunt proiectate 7 linii de autobuze numerotate de la Linia 1 până la Linia 7, care au funcțiuni și sunt echipate după cum urmează:
- Linia 1 – Linie de revizie tehnică și schimb ulei (RT1+SU) care beneficiază de canal tehnic având adâncimea de 1,50 m și o lungime de 20,60 m.
- Linia 2 – Linie de revizie tehnică și schimb ulei (RT2+SU) echipată cu canal tehnic având adâncimea de 1,50 m și lungimea de 20,60 m, cu poduri rabatabile pentru acees lateral în zonele de lucru greu accesibile și elevatoare.
- Linia 3 – Linie de revizie tehnică (RT3) echipată cu canal tehnic având adâncimea de 1,50 m și lungimea de 20,60 m.
- Linia 4 – Linie de revizie tehnică (RT4) echipată cu canal tehnic având adâncimea de 1,50 m și lungimea de 20,60 m.
- Linia 5 – Linie pentru reparații curente + verificare rapidă (RC1+VR) echipată cu canal tehnic având adâncimea de 1,50 m și o lungime de 20,60 m.
- Linia 6 – Linie pentru reparații curente (RC2) care beneficiază de elevatoare.
- Linia 7 – Linie pentru reparații curente autobuze electrice echipată cu canal tehnic având adâncimea de 1,50 m și lungimea de 20,60 m.
- Linia 8 – Linie pentru spălătorie autobuze electrice.
- Linia 9 – Linie pentru spălătorie autobuze.
- Linia 10 – Linie pentru inspecție tehnică periodică având canal tehnic cu adâncimea de 1,50 m și lungime de 20,60 m.
Copertina 1, 2
În partea de est a amplasamentului, se propun două copertine identice care au rolul de a proteja autobuzele care staționează pe amplasament cu o suprafață construită/copertină de 1594,95 mp. Se generează un spațiu acoperit, fără închideri laterale. Copertinele vor adăposti un număr de 72 de autobuze.
Trimite articolul
XAlti bani, alta distractie….acum vine intrebarea, ce va face PMO cu terenurile actualelor baze OTL? Sa sunam la șmecherii dinpenele care au numere de Prima! Noi vom afla, DNA si institutiile statului nu, fiindca angajati lor stau la bograci si mici si râgâie a incompetentă sau conflic de interese.
-
Terenurile s-au spus ca vor fi pentru Prima. primaria demoleaza tot ce se poate in oras pentru a da gratis terenul celor de la Prima.