Proiectul de electrificare și reabilitare a căii ferate Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor avansează, asigură prefectul de Bihor. Chiar dacă deocamdată acest proiect-mamut se află în faza obținerii de avize. Ni se transmite că până în prezent au fost obținute toate cele 82 avize necesare pentru derularea proiectului.
Documentația pentru obținerea acordului de mediu, studiile și rapoartele privind impactul asupra mediului și cursurilor de apă au fost depuse la Agenția Națională pentru Protecția Mediului. După publicare, proiectul va fi supus dezbaterilor publice și analizei comisiilor de specialitate. Abia după obținerea acordului de mediu, se va putea elabora documentația pentru obținerea finanțării. Ulterior, s-ar demara licitația de execuție, transmite Prefectura.
[eadvert]
Prefectul Țiplea asigură că a “depus toate diligențele pentru obținerea avizelor, atât la nivelul județului Bihor, cât și la nivel național” și subliniază că acest proiect are “o importanță crucială în dezvoltarea socio-economică a Bihorului“.
Proiect uriaș. Se modernizează și stațiile CF
Evaluat la 7,3 miliarde de lei, adică circa 1,5 miliarde de euro, proiectul va fi finanțat de UE și de Guvern. Lucrările vizează electrificarea în întregime a celor 166 de km a liniei de cale ferată, precum și dublarea căii ferate între Oșorhei și Telechiu (17,9 km). Mai mult, vor fi modernizate toate stațiile, haltele și spațiile adiacente de pe traseul Episcopia – Cluj, incluzând parcările, rampele și peroanele cu copertine. Toată infrastructura destinată călătorilor va fi adusă la cerințele mileniului III, inclusiv din perspectiva persoanelor cu mobilitate scăzută.
Partea de execuție este estimată la 4 ani din durata totală de 10 ani a obiectivului de investiție. În urma reabilitării, pe 60% din traseu trenurile vor putea circula cu peste 100 km/oră, iar distanța Oradea – Cluj se va parcurge în 2 ore, asigură Instituția Prefectului.
Trimite articolul
XIn mileniul 3 se circula cu 200-300 km pe ora iar noi cheltuim 1,5 miliarde de euro sa circule trenurile cu 100 km pe ora cu viteza asta se circula în mileniul 2.
-
În mileniul 3, în România, trenurile circulă în medie cu 68km/oră, ca pe vremea regelui.
https://www-digi24-ro.cdn.ampproject.org/v/s/www.digi24.ro/amphtml/stiri/actualitate/social/raport-oficial-cu-ce-viteza-merg-trenurile-in-romania-1312677?amp_js_v=a6&_gsa=1&usqp=mq331AQHKAFQArABIA%3D%3D#aoh=16129044126065&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&_tf=De%20pe%20%251%24s&share=https%3A%2F%2Fwww.digi24.ro%2Fstiri%2Factualitate%2Fsocial%2Fraport-oficial-cu-ce-viteza-merg-trenurile-in-romania-1312677
O să vină acum noii comuniști și rezolva treaba asta. -
Sa dea Domnul ca in mileniul III in Romania sa se circule cu o viteza comerciala de 100 de km/h. Pana una alta linia Cluj-Oradea, in mileniul III nu este electrificata si se circulacu o viteza comerciala in medie 40 km/h.
Doresc să fac și eu un simplu comentariu cu privire la timpul de călătorie între Oradea și Cluj, 2 ore.
Cred că trebuie scurtat acest timp, pentru simplu fapt ca un simplu călător să aleagă pe viitor trenul în schimbul călătorie cu mașina pe viitoarea autostrada.
Ăsta doar așa, ca ruta aceasta să aibe clienți. Oricine preferă un timp mai scurt de călătorie, plus că dacă vagoanele sunt moderne, o călătorie cu trenul e mult mai confortabilă decât cu mașina.
Repet, trebuie scurtat timpul acesta de 2 ore ca să fie atractiv pentru viitorii clienți.
” … toate cele 82 avize necesare pentru derularea proiectului.” Aici e problema in care se impiedica cei ce vor sa reabiliteze linia CF Cluj-Oradea in avize, studii si acorduri de mediu. Din cate inteleg linia exista de peste 100 de ani, nu se va face o constructie noua si nu inteleg tot acest hatis birocratic.
Inainte spunea ca proiectul va fi executat intr-un an si 8 luni?acum se estimeaza ca in 4 ani ar putea fi gata,adica 40 de km in fiecare an,e perfect
-
Da, daca v-a fi scos la licitatie lucrarea si daca nu o sa fie contestatii la rand care nu o sa fie rezolvate in cele 4 ani, iar daca o sa castige o firma serioasa care vrea si lucreze, etc etc…
Vezi Abed Nego de mai mult de 2 ani tot “face” linia noua de tramvai, mai mult lipsesc muncitorii de pe santier decat lucreaza, traseul e cam 8km numai dar pana azi au facut cam 4… si a fost vorba ca pana in 31 decembrie 2020 o sa fie gata… acuma deja Birta SPERA ca v-a fi terminata anul acesta ca sa fie mutata tramvaiele spre acolo din Nufarul cand se inceapa schimbarea liniilor pe Cantemir…
Din acele 4 ani o sa fie lejer si 8-10
ce treaba are acordul de mediu cu electrificarea liniei ferate, nicio treaba, doar birocratie in plus.
-
Ca pe langa electrificare urmeaza unele amenajari la curbe devieri de traseu pt a se mari viteza.