Obiectivul principal al proiectului este îmbunătățirea armoniei și dezvoltării socio-emoționale a copiilor cu nevoi speciale, prin activități precum artterapia, muzicoterapia și poveștile în mișcare. Aceste intervenții terapeutice inovatoare se vor desfășura pe o perioadă de nouă luni, între decembrie 2024 și august 2025, implicând 90 de copii din 12 instituții de învățământ special și special integrat din mediul urban și rural.
Instituțiile participante includ școli și grădinițe precum Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller”, Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu”, Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 50, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 34, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 53, Școala Gimnazială „Puiu Sever” Ineu, Școala Gimnazială Nr. 1, Comuna Husasău de Tinca, Școala Gimnazială Nr. 1 Diosig și Școala Gimnazială Nr. 11.
Un alt obiectiv important al proiectului este dezvoltarea profesională a cadrelor didactice care lucrează cu copiii cu cerințe educative speciale integrați în învățământul de masă. În acest sens, vor fi organizate activități de supervizare și intervizare, susținute de specialiști cu expertiză în domeniul muzicoterapiei din cadrul Asociației „Sound-Art-E-Motion a Practicienilor în Lucrul Terapeutic cu Muzica și alte Arte” și de profesori psihopedagogi de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea.
Proiectul este susținut de Fundația Pentru Comunitate și MOL România, prin Programul MOL pentru sănătatea copiilor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!