S-a făcut încă un pas pentru electrificarea și modernizarea căii ferate Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Potrivit anunțului făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, în ședința de Guvern de miercuri, 19 ianuarie 2022, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră, cu o lungime de 166,216 km. Proiectul de interes național, finanțat din PNRR, are ca termen limită de realizare anul 2026. În cadrul proiectului se vor realiza 18 km de linie dublă nouă, sistematizarea stațiilor, înlocuirea și repararea podurilor, podețelor, pasajelor denivelate, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea calității terasamentelor, desfiinţarea trecerilor la nivel care nu respectă reglementările şi realizarea pasajelor denivelate. Tot în cadrul proiectului se vor realiza construcții aferente activității de întreținere, revizie și reparații a instalațiilor fixe de tracțiune electrică și a liniei de contact, precum și clădiri de mentenanță în stațiile Cluj-Napoca, Ciucea și Oradea. De asemenea, se vor reabilita și moderniza clădirile de călători și de exploatare.
[eadvert]
Obiectivul, împărțit în 4 loturi, are o valoare estimată de peste de 7,55 de miliarde de lei, fără TVA, pentru proiectare și execuție lucrări: lotul 1: Cluj-Napoca – Aghireș – 1,50 miliarde de lei, fără TVA; lotul 2: Aghireș – Poieni – 1,47 miliarde de lei, fără TVA; lotul 3: Poieni – Aleșd – 2,16 miliarde de lei, fără TVA; lotul 4: Aleșd – Frontieră – 2,41 miliarde de lei, fără TVA. La această sumă se adaugă o sumă de 1,94 miliarde de lei, pentru cheltuieli destinate exproprierilor, consultanței și situațiilor diverse și neprevăzute. Proiectarea și execuția lucrărilor va dura 3 ani și 6 luni, după semnarea contractelor, care acum se află în licitație.
Trimite articolul
XSe va numi Linia Ilie Bolojan.
-
Doar daca devine si presedintele CJ Cluj, or aceia nu doresc sa se intoarca in Epoca de piatra, sa fie condusi de Flintstone
-
mai “taut” se pare ca tu esti din epoca de piatra, fiind cam salbatic rau.
-
Alt lingau. Pe drop nu il vezi ce prostii debiteaza. Is buni doar lingaii lui Bolojan.
-
Stau cu argumente in spatele a ceea ce scriu. Ce merite au presedintii celor 2 CJ pt investitia Ministerului Transporturilor si Infrastructurii? In ceea ce priveste diferenta de dezvoltare la orice indicator intre cele 2 judete, cred ca e evidenta si pt drop, dar el cauta explicatii si explica cu coada vacii si ca ne vad ceilalti bine. Porecla nu am inventat-o eu, dar in comparatie cu Cluj, Bihorul este nu in epoca de piatra, recunosc, ci in feudalism.
-
-
-
Secolul lui Pericles.
Avem proiecte de 30 de ani.
MUIE PNL USR PLUS PSD, partidul unic comunist.
In sfarsit dupa 30 de ani incepe electrificarea caii ferate Oradea-Cluj, se vorbea de asta de pe timpul premierului Petre roman, asta este capacitatea Romaniei de a realiza infrastructura autostrazi, modernizare cai ferate , adica aproape de zero.
-
Se confirma inca o data ca Romania e in urma cu minim 30 de ani!
-
se vorbea din anii ’70, de pe vremea Geniului
Nu știu a cui e interesul pentru această lucrare, dar linia Arad-Oradea -Satu Mare ar fii poate mai ieftină decât Oradea Cluj. Dar m-ai bine ar trebui să fie mai mult interes pentru autostradă, dar se pare că totul sa împotrivit la Biharia. Ce bine că avem 5 km in Bihor.
-
“Nu stiu a cui e interesul pentru aceasta lucrare…”. Pai daca nu stii, de ce comentezi? Daca-i alba, de ce nu-i neagra, iar de nu-i neagra, de ce nu-i semi? Cata jegosenie zace in voi, ca la orice motiv de bucurie, la orice lucru bun care se face, voi sariti imediat cu contrele si improscati cu rahat!? Scarbelor!
-
Tu esti de pe zona Oradea – Biharia spre Satu Mare ?
Ai vazut mai multi calatori pe linia aia ca si spre Cluj??
Eu nu .
calea ferată Oradea-Cluj s-a inaugurat în 7 septembrie 1870.De peste 150 de ani nu s-a mai construit nimic pe traseu