„După realizarea auditului de siguranță rutieră la studiul de fezabilitate al drumului expres, săptămâna trecută au fost finalizate și verificate documentațiile necesare obținerii Acordului de Mediu: Studiul de evaluare adecvat și Raportul de impact asupra mediului. De ieri (n.red. luni), documentațiile sunt în consultare publică pe site-ul ANPM. Cei interesați pot trimite observații până luna viitoare, data limită fiind 25.06”, a transmis Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
În cadrul studiilor de mediu realizate pentru drumul expres Arad – Oradea „au fost analizate efectele potențiale ale proiectului drumului expres asupra ariilor naturale din zonă, asigurarea trecerii de o parte si de alta a noului drum a speciilor de faună din arealul proiectului și s-au stabilit măsurile de reducere a impactului lucrărilor”. Totodată, au fost studiate și efectele asupra sănătății populației, biodiversității, apei, aerului și solului, potrivit unei postări făcute de Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor, pe pagina de Facebook.
Traseu mutat pentru protejarea biodiversității
„Proiectul traversează cursul râurilor Crișul Alb și Crișul Negru, prin intermediul unor poduri. În zona Chișineu Criș, pentru a reduce impactul asupra habitatelor, a fost adoptată soluția mutării traseului drumului și a nodului rutier în așa fel încât să nu afecteze ariile naturale protejate din zonă. Ținând seama de faptul că traseul drumului expres Arad Oradea nu se suprapune peste siturile de interes comunitar Natura 2000, la sfârșitul lunii iunie, după finalizarea acestei ultime etape de consultare publică, putem obține și avizul de mediu”, a precizat președintele CJ.
În prezent, autoritățile fac ultimele foraje în zona orașului Chișineu Criș și lucrează la identificarea proprietarilor de terenuri de pe noul culoar de expropriere, ca urmare a reconfigurarea traseului pe teritoriul județului Arad
Avizele necesare pentru adoptarea hotărârilor de guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici și pentru exproprierea terenurilor afectate de proiect ar urma să fie obținute în cursul lunii iulie. „În aceste condiții, în luna august am putea demara procedura de licitație pentru selectarea constructorilor ce vor realiza cele 3 tronsoane în care este împărțit drumul”, a conchis Bolojan.
Traseul Drumului Expres Arad – Oradea va avea o lungime 120,1 km, cu profil de patru benzi de circulație. Proiectul mai prevede drumul de legătură cu orașul Salonta (județul Bihor), de 5 km, drumul de legătură cu Arad, de 3 km, și drumul de legătură cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), de 9,85 km. Astfel, lungimea totală a drumului va fi de 138 km. Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane: Oradea – Salonta, Salonta – Chișineu Criș și Chișineu Criș – Arad. Valoarea totală estimată a proiectului, conform Studiului de Fezabilitate, este de aproximativ 10,7 miliarde lei, inclusiv TVA. Sumele achitate până acum de cele patru autorități partenere în acest proiect, CJ Bihor, CJ Arad, Primăria Oradea și Primăria Arad, vor fi recuperate din fonduri europene.
[eadvert]
Trimite articolul
XDoamne ajuta sa se faca ,asa s-ar mai decongestiona traficul din satele noastre ,ca e jale in ultima vreme .
Mai puțină vorbărie și mai multă muncă. Asta tot o aud de 4 ani și încă nu se vede nimic. Mulțumesc