Valoarea celor două proiecte depuse este de 283.262.270,62 lei, din care valoarea nerambursabilă este 164.600.348,51 lei. Proiectul „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 1 și achiziția a 10 autobuze electrice” este în valoare de 134.488.234,61 lei iar proiectul „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 2 și achiziția a 10 autobuze electrice” de 148.774.036,01 lei.
„Vreau să mulțumesc colegilor din Primăria Oradea care au reușit să finalizeze aceste proiecte, pentru a le putea depune și pentru a nu rata termenul de finanțare. Oradea are o sumă prealocată pentru ADR Nord-Vest în perioada 2021-2027. Pe Mobilitate urbană avem aproximativ 40 milioane de euro, pe Spații verzi 9,2 milioane euro, iar pe regenerare urbană 11 milioane de euro.
Termenul de depunere a acestor proiecte este: 7 mai pe mobilitate urbană, 2 mai pe spații verzi și 20 mai pe regenerare urbană. Proiectele pe care le-am depus se ridică până la 210%, astfel încât, în prima etapă, pe spații verzi și mobilitate urbană vom depune proiecte de peste 100 milioane euro” a declarat primarul Florin Birta.
Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, etapa 1, din zona Magazinului Crișul Obiectivul de investiții vizează zona de la Pasajul Magheru până după Magazinul Crișul. Prin acest proiect se va crea o bandă dedicată pentru tramvaie și autobuze, prin realizarea unui pasaj subteran în intersecția dintre B-dul Magheru, str. Republicii, str. Brașovului și str. Louis Pasteur (zona Magazinului Crișul).
De asemenea, se va reabilita suprafața carosabilă, iar spațiile pietonale și trotuarele aferente se vor mări. Totodată, vor fi realizate piste de biciclete. Tot în cadrul acestui proiect se va reabilita piațeta pietonală din B-dul Magheru, se vor moderniza stațiile de tramvai și autobuz, reabilitarea rețelei de utilități, amplasarea de mobilier urban, coșuri de gunoi și rastele pentru biciclete.
Se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact al tramvaielor și stâlpii de iluminat. Pentru descongestionarea intersecției de la Magazinul Crișul se propune realizarea unui pasaj rutier inferior amplasat pe strada Calea Republicii, pe relația Nord – Sud, având următoarele dimensiuni: lungime totală pasaj – 340 m; lungime rampa 1 – 128 m; lungime pasaj subteran – 102 m; lungime rampa 2 – 110 m; lățime bandă/rampă de urcare/coborâre 2×4.00m; gabarit pe verticală în pasaj – min. 4,50 m; lățime bretea laterală (la nivel) 2×3,50 m.
Suprafețele amenajate prin proiect sunt: – Lungime tronson amenajat: 930 m – Suprafață carosabilă banda dedicată – 6300 mp – Suprafață carosabilă – 15430 mp – Suprafață piste velo – 315 mp – Suprafață trotuar – 12200 mp – Spații verzi – 2300 mp – Soluție pasaj – Pasaj rutier inferior cu ecran din piloți secanți din beton armat și dală din beton armat monolit.
Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, etapa 2, din zona Gării Oradea Această investiție vizează zona cuprinsă între Magazinul Crișul (din dreptul Parcului Petőfi) și Gara Oradea (str. Sf. Ladislau). În această etapă se urmărește realizarea unei benzi dedicate pentru tramvai și autobuz prin realizarea unui pasaj subteran în zona stației de cale ferată Gara Centrală Oradea.
Astfel, traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul și autobuzele vor circula la nivelul solului. Proiectul mai prevede reamenajarea zonei din fața Gării Oradea, prin crearea unei piațete publice deasupra pasajului subteran rutier, crearea unei zone intermodale în Piața București (nod între următoarele tipuri de transport: feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL, taxi).
Tot în această etapă se vor reabilita suprafața carosabilă și trotuarele aferente străzii Republicii, se vor moderniza stațiile de tramvai și autobuz, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact şi stâlpii de iluminat, se va amplasa mobilier urban, coșuri de gunoi și rastele pentru biciclete.
Pentru pietonalizarea pieței București din Zona Gării se propune realizarea unui Pasaj rutier subteran amplasat pe Strada Calea Republicii pe relația Nord – Sud, având următoarele dimensiuni: lungime totală pasaj – 566 m; lungime rampa 1: 90 m; lungime pasaj subteran – 380 m; lungime rampa 2: 96 m; lățime bandă/rampă de urcare/coborâre 2×4.00m, gabarit pe verticală în pasaj: min. 4,50 m; lățime bretea laterală (la nivel): min: 2×3,50 m.
Suprafețele amenajate prin proiect sunt: – Lungime tronson amenajat: 820 m strada Republicii + 250 m strada Ștefan cel Mare – Total: 1070 m. – Lățime parte carosabilă: 14.00 m (2×3,50 bandă dedicată + 2×3,50 bandă auto) – Lungime rampe pasaj: 186 m (90 m + 96 m) – Lungime pasaj subteran: 380 m – Soluție pasaj: Pasaj rutier inferior cu ecran din piloți secanți din beton armat și dală din beton armat monolit.
Trimite articolul
XO mizerie de proiect. Sa faci Magheru si Republicii o singura banda, cu tramvaiul delimitat de borduri. O singura banda e nebunie, totul va fi blocat
-
Nu…nu va vi blocat nimic…daca se va circula civilizat cu 50km la ora nu cu 120km h cum se circula acum. Sper ca vor reintroduce si vechea statie de tramvai din dreptul cinema Crisana si Parcul Petofi.
-
Vezi ca sunt treceri de pietoni care va bloca sensul. Ori vine masina, ori pieton!!! Judeca cu capul ala. Ai vazut ce aglomerat e la Emanuel cu 4 benzi
-
Eu zic să-ți folosești dumenata capul pentru că se pare că nu înțelegi! Orașul este în primul rând pentru oameni…care folosesc mersul pe jos, tramvaiul, autobusul…bicicleta.
-
-
Foarte bine. Traiasca Birta, trebuie acest proiect, e vital pentru dezvoltare. Asa in 3 minute traversezi tot orasul
Cardasie cu statiile de carburat? Blocaje = consum mare?
Ce nu înțeleg este cum vor devia circulația pe acest axul Republicii – Magheru în cei aprox 2 ani cât va dura șantierul în cele 2 etape.
-
Nici ăștia de au făcut proiectul nu înțeleg.