Consilierii județeni au respins, în ultima ședință ordinară, două plângeri prealabile înregistrate în luna iunie la Consiliul Județean Bihor de locuitorii din Sânmartin. Aceștia, nemulțumiți că traseul drumului de legătură Oradea – Sânmartin va trece peste terenurile lor, au cerut anularea HCJ 104/2022, prin care a fost aprobat culoarul de expropriere pentru drumul de centură. Cel mai probabil, locuitorii din Sânmartin afectați de exproprieri vor merge acum în instanță.
[eadvert]
Președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, recunoaște că proiectele de infrastructură sunt încetinite de zeci de procese și plângeri făcute de cetățenii afectați de traseele noilor șosele. „Proiectele care le avem pentru a executa drumuri noi în județ sunt îngreunate de procesele și de plângerile pe care le avem declanșate la toate aceste proiecte. Oricum ai executa niște trasee, oricum le-ai alege, ele traversează suprafețe de teren. Am evitat pe cât posibil ca la toate aceste centuri, de la cele din zona metropolitană, la cele din județ, să evităm să demolăm case, clădiri. Ceea ce am reușit în cea mai mare parte. Este însă inevitabil să nu trecem uneori peste terenuri agricole, să ne suprapunem peste zone din intravilan, peste străzi neasfaltate, nemodernizate. Sper că cu toate aceste procese care le avem, plângeri, în care colegii de la juridic se duc de la o instanță la alta, pentru că avem zeci de astfel de plângeri, să reușim să ducem aceste proiecte la capăt, pentru că altfel este imposibil să te duci mai departe”, a declarat Bolojan în plenul ședinței. El a subliniat că evaluările suprafețelor de teren expropriate au fost făcute în baza Ghidului notarilor publici, iar CJ Bihor nu poate interveni în privința sumelor la care au fost evaluate, singura soluție pentru proprietarii nemulțumiți fiind instanța.
Presați de timp
CJ Bihor este presat de timp în aproape toate proiectele importante de infrastructură, deoarece pentru a putea accesa banii europeni, majoritatea au un termen de finalizare foarte strâns. „Ideea este să nu pierdem timp. Aceste centuri trebuie finalizate până la sfârșitul anului viitor și orice întârziere pune în pericol aceste proiecte”, a declarat Bolojan în luna aprilie a acestui an.
Pe lângă centura Sânmartin, CJ Bihor mai mare în lucru centurile Aleșd și Beiuș, Nojorid, Oșorhei și Sântandrei.
Câștig la Aleșd
Curtea de Apel Oradea a decis în luna iunie suspendarea celor două hotărâri de Consiliu Județean prin care s-a instituit culoarul de expropriere a lucrării de utilitate publică „Varianta de ocolire Aleşd” respectiv s-au aprobat indicatorii tehnico – economici aferenţi, până la judecarea procesului pe fond. La Curtea de Apel mai este pe rol un proces intentat de aceiași cetățeni, pentru suspendarea Hotărârii de Guvern 94/2022 pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii „Varianta ocolitoare a oraşului Aleşd”, cu termen pe finalul acestei luni.
Centura Sânmartin
Drumul de legătură Oradea – Sânmartin, cu o lungime de 5,7 km, costă peste 30 de milioane de euro și este executat de asocierea formată din Construcții Erbașu, Drumuri Orășenești S.A., Procons Group și Vahostav – SK.
Șoseaua va avea două benzi de circulație, câte una pe sens, lățimea drumului fiind de 10 metri. De-a lungul centurii este prevăzută o pistă de biciclete cu o lățime de 3 metri. Traseul drumului de legătură va porni din strada Iancu de Hunedoara din Oradea și va ocoli atât localitatea Sânmartin, cât și stațiunile Băile 1 Mai și Băile Felix. Sunt prevăzute 3 poduri, 2 pasaje supraterane, un viaduct și trei intersecții giratorii. Pentru a asigura conectarea dintre DN76 și noua șosea de centură, este prevăzut și un drum de legătură de aproximativ 900 de metri lungime, în dreptul girației de la intrarea în localitatea Sânmartin, în cartierul numit popular „Cartierul ANL”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!