Întruniți pentru ședința săptămânală, membrii CMUAT au avut de analizat, săptămâna trecută, proiecte de edificare a unor noi blocuri care schimbă regimul de înălțime al zonelor, inclusiv în perimetrul centrului istoric al orașului.
Mai înalte
Aido Grup Invest SRL a solicitat aviz de oportunitate pentru construirea de locuințe colective pe strada Dimitrie Cantemir, la intersecția străzilor D. Cantemir, Lugojului și Biruinței, dar și pentru reabilitarea și refuncționalizarea clădirii P+3E, unde a funcționat un depozit de înghețată, aflat acum în paragină. Suprafața vizată de acest proiect de regenerare urbană este de 2.716 mp. „Având în vedere că se propune schimbarea zonei funcționale din zonă de locuințe cu regim mic de înălțime (lip) în zonă mixtă (M2), comisia a solicitat ca înainte de emiterea avizului de oportunitate pentru Planul Urbanistic Zonal (PUZ), să fie parcursă în prealabil etapa I de consultare a populației, cu notificarea tuturor proprietarilor de parcele cuprinse în cvartal. După parcurgerea acestei etape, urmează ca investitorul să solicite avizul de oportunitate bazat pe concluziile fazei de inițiere”, transmite Radu Fortiș, arhitectul-șef al orașului. Firma Aido Grup are ca activitate principală producerea și desfacerea de produse de cofetărie, deține o cofetărie pe str. Republicii și unitățile de alimentație publică din jurul Sinagogii Sion. Prin bunăvoința Primăriei, firma și-a amenajat terase în jurul clădirii monument și urmează să le extindă și deasupra parcării etajate de pe strada Independenței.
[eadvert]
PUZ pentru str. Mihai Viteazul – Kogălniceanu – Sucevei – 1848
Firma Alerab SRL, cu activitatea principală de vânzare de produse farmaceutice, a solicitat avizul Arhitectului Șef pentru întocmirea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru construirea de locuințe colective în regim de înălțime subsol, parter, două etaje și etaj restras sau mansardă, cu spații comerciale la parter, pe strada Mihai Viteazul nr. 6/A. Firma a preluat spațiul actual – o clădire modestă, cu un singur nivel, dar cu o curte generoasă, de la Tiger Amira. Investiția vizează o suprafață de 1.296 mp. Documentația depusă ocupă integral cvartalul delimitat de străzile Mihail Kogălniceanu – Mihai Viteazul – Evreilor Deportați – strada 1848. Studiul de cvartal este un masterplan care propune soluții de mobilare urbanistică în contextul posibilelor investiții din zonă. „Caracterul actual al amplasamentului este în concordanță cu propunerea solicitantului, atât din punct de vedere funcțional, cât și din punct de vedere urbanistic. Potențialul de dezvoltare al zonei este confirmat de existența căilor de comunicație, de configurația topo-geografică a zonei și de echiparea edilitară. Comisia Municipală de Urbanism a solicitat completări, apreciind însă studiul urbanistic prezentat de echipa de arhitecți care s-a ocupat de elaborarea PUZ-ului. Potrivit arhitectului-șef Radu Fortiș, completările cerute se referă la asigurarea coerenței urbanistice pe frontul străzii Evreilor Deportați, prin propunerea unei construcții care să aibă o funcțiune complementară locuirii”, transmite municipalitatea prin comunicat de presă.
„Aceste propuneri venite din partea investitorilor nu pot decât să ne bucure. Specialiștii noştri le analizează cu mare atenție pe fiecare în parte, pentru ca, în final, rezultatul pe care îl vom vedea în teren să fie cel mai bun. Este evident că prin realizarea acestui tip de investiții, va crește fondul construit, creându-se noi locuințe, la standarde moderne. Astfel, se va îmbunătăți calitatea zonelor de locuit, atât din punct de vedere funcțional, cât și estetic, acest gen de investiții conducând la diversificarea ofertei de locuire în municipiul nostru”, transmite și viceprimarul Arina Moș.
Nici municipalitatea și nici CMUAT nu au prezentat, pentru niciunul dintre proiectele de densificare a locuirii, studii sau analize referitoare la efectele imediate ale creșterii numărului de unități locative, precum și măsura în care va crește traficul rutier. De asemenea, nu s-a analizat dacă rețeaua stradală suportă aceste afluențe, la orele de vârf, sau modul în care construcțiile propuse respectă sau nu regulamentul local de urbanism, care interzice, spre exemplu, amenajarea de locuri de parcare în curțile interioare.
Trimite articolul
XVa umple Birta & Bolojan de blocuri de nu mai vedeti soarele cu lunile :)))) Nici Ceausescu nu a reusit ce reusesc sa faca astia…
-
Dezvoltare
In zona respectiva circulația este deja mult îngreunată: dimineața, la amiaza si după-masa. In apropiere se afla și sediul ambulanței Bihor. Soluții de fluidizare a traficului nu prea sunt in zona. Aceste propuneri de edificare a unor noi imobile trebuie studiate cu mare grija!
-
Pornesti mai repede de acasa cu o ora si ai scapat de trafic
Nu inteleg decizia lui Bolojan de a nu extinde orasul pe motiv ca e prea mare, si nu lasa blocuri in exterior la periferie, pe motiv ca trebuie trase utilitati si costa. Dar nu costa in viitor suprapopulare si marirea densitatii, atunci nu va costa ca nu te mai poti misca in oras, ca creste poluarea discomfortul. Alea nu costa. Oradea e oras aproape de campie, exista spatiu de extindere. Nu demolarea caselor si inlocuirea cu blocuri e solutia, da e solutie de moment ca faci bani , dar pt viitor va fi catastrofal.
-
Paradoxal, satele din jurul Oradiei se extind către Oradea, vezi Cihei are pe partea estică o rețea complexă de străzi noi, dar majoritatea imobilelor care se vor construi sunt case. Și Sântandreiul se dezvoltă spre Oradea, Palota și Livada concomitent.
-
Doar ca e gresit sa faci numai case la periferii, sa vina satele peste oras, ca tot orasul sa-l sufoci cu blocuri. O logica complet tampita, in loc sa aerisesti orasul, sa-l faci uniform si in exterior. Nu trebuie sa te gandesti doar la banii din impozite, la profit si reducerea cheltuielilor, ca la final mai mult vei pierde prin aglomeratie. Dar zeul chel le stie el pe toate, tampitul pulii ce gandeste doar la bani si nimic altceva.
-
Prima arata aiurea……
nu chiar toate cladirile din zona centrala le putem numi “istorice” , nu sunt facute sa reziste chiar o vesnicie. e normal ca in locul celor care azi maine se autodemoleaza sa se faca altele noi.