La finalul acestui exerciţiu financiar european, în Oradea ar putea circula 25 de autobuze electrice. Direcția de Management al Proiectelor cu Finanţare Internaţională (DMPFI) are în pregătire un proiect pentru această achiziţie, în ideea că, la nivel naţional, la Programul Operaţional Regional, pe axa de Mobilitate Urbană ar apărea bani neatraşi de alte adminstraţii din ţară.
Valoarea autobuzelor este estimată la aproape 70 de milioane de lei.
„Finanţarea e incertă, pregătim acest proiect ca rezervă, pe Axa 4 Mobilitate Urbană, din POR. Noi am mai reuşit să primim finanţări din rezervele axelor de finanţare”, spune Marius Moş, directorul DMPFI.
Provocarea de 10 ani
Direcţia pe care o conduce şi-a prezentat, ieri, bilanţul pe anul trecut. Pentru că DMPFI aniversează o decadă de la înfiinţare, alături de director şi de viceprimarul coordonator, Mircea Mălan, la conferinţa de presă au participat şi o parte dintre cei 18 angajaţi ai direcţiei. La început a fost pomenit, spre laudă, cel care a înfiinţat direcţia, Marcel Boloş, fost director în Primărie, actual director al Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord-Vest.
Ca un sumar bilanţ a 10 ani de activitate, vorbitorii au punctat gestionarea unor proiecte care totalizează 610 milioane de euro, cu tot cu cofinanţarea aferentă, asigurată de oraş.
Anii excavatorului
Dintre proiectele din portofoliul DMPFI, finanţate în acest exerciţiu financiar, patru sunt în stadiul execuţiei de lucrări – Muzeul Francmasoneriei, Casa Darvas La Roche, modernizarea a şapte puncte termice în contul finanţării prin programul „Căldură şi Confort” şi prelungirea liniei de tramvai. Directorul Moş a precizat că acest din urmă proiect a fost oprit când vremea a devenit cu adevărat de iarnă, dar va fi reluat, în Calea Aradului, de cum vine primăvara.
„2019 va fi un an greu, atât pentru noi cât şi pentru orădeni, pentru că intră în execuţie proiectele a căror finanţare a fost câştigată. Lucrări de asemenea anvergură implică un deranj masiv, dar suferim acum, pentru ca mâine să ne fie mai bine”, consideră viceprimarul Mălan.
Oraşul are acum 71 de investiţii în curs de realizare, grupate în 59 de proiecte, în valoare totală de 260 milioane de euro. Termenul-limită pentru finalizarea acestora este anul 2023.
Lucrări
Anul acesta ar urma să înceapă lucrările pentru nu mai puţin de 26 de proiecte, iar anul viitor vor intra în lucru următoarele:
Achiziţie de tramvaie – primele tramvaie vor fi livrate la finalul anului 2019
Piaţa Ferdinand – martie 2019
Pietonalizarea străzii Aurel Lazăr – martie 2019
Pietonalizarea malului stâng al Crişului Repede – martie 2019
Staţie de redresare pentru OTL, la Cicero – martie 2019
Coridor de mobilitate „Emanuil Gojdu”, etapa a II-a – octombrie 2019
Eficienţă energetică la Spitalul Judeţean – mai 2019
Ambulator Spitalul Judeţean – octombrie 2019
Centrul de antreprenoriat Piaţa Cetate – octombrie 2019
Restaurare Cetatea Oradea, etapa a III-a – martie 2019
Reabilitare termică blocuri de locuinţe – toamna 2019
Stații de reîncărcare pentru vehicule electrice – noiembrie 2019
Construirea grădiniţei din Parcul Industrial – mai 2019
Eficientizări termice şi extinderi: Grădiniţa nr. 28 – mai 2019; Grădiniţa nr. 53 – mai 2019; Grădiniţa nr. 20 – mai 2019; Şcoala Generală Dacia – mai 2019; Liceul „Onisifor Ghibu” – mai 2019; Liceul Ortodox „Roman Ciorogariu” – mai 2019; Colegiul Tehnic „Traian Vuia” – mai 2019; Şcoala Generală nr. 11 – iulie 2019; Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” – august 2019; Grădiniţa nr. 51 – septembrie 2019.
Centrul social din str. Gutemberg – septembrie 2019
Incubatorul de afaceri CRESC, strada L. Pasteur – noiembrie 2019
Citiți principiile noastre de moderare aici!